Joost

Regionale zendingsavond

Amicae amicique,

Woensdag 31 maart (19.30-20.00 uur in de Noorderkerk, akkerstraat 28 )organiseert de zendingscommissie van IFES een zendingsavond om studenten informatie te verstrekken over wat IFES zoal te bieden heeft, wanneer het gaat om zending.

Van het IFES-World kantoor uit Engeland komt Andrew Johnson en Zoë Byrne. Andrew Johnson, teamcoördinator van west Europa, zal op deze avonden spreken over IFES en zending. Zoë Byrne, die twee jaar Yearteamer is geweest in Oost Europa, zal haar ervaring komen delen. Daarnaast zal Cees Griffioen (IFES-stafwerker) een bijbelstudie verzorgen over zending. Op deze avond zal er ruim voldoende tijd zijn om te praten met één van de hierboven genoemde mensen en de zendingscommissie van IFES.

God is aan het werk, ook in andere delen van de wereld. Hij is in staat grootse dingen te doen, en Hij doet het ook daadwerkelijk. Het is verrijkend om te horen hoe anderen met eigen ogen dit gezien hebben. Deze avond bevelen wij dan ook van harte bij u allen aan.

Nogmaals de gegevens: Woensdag 31 maart (19.30-20.00 uur in de Noorderkerk, akkerstraat 28 )

Met amicale groet,

pro Senatu

Joost van de Wetering
IFES-vertegenwoordiger

Hier moet ik gewoon heen, om iig veel te leren over zinvolle tijdsindeling. Als je zoveel in een half uurtje kunt krijgen...

Leuk om buitenlanders in de stad van mijn dromen (mijn dromen) rond te leiden, een witbiertje te drinken in de Poelestraat en te eindigen met een Nederlandse lekkernij: een kalfskroket bij de FEBO :).

Diehard schreef: Leuk om buitenlanders in de stad van mijn dromen (mijn dromen) rond te leiden, een witbiertje te drinken in de Poelestraat en te eindigen met een Nederlandse lekkernij: een kalfskroket bij de FEBO :).

is er ook inhoudelijk nog iets te melden over deze avond? Is er vooral gesproken over het opzetten en vormgeven van yearteams in diverse landen? Hebben ze mensen enthousiast gemaakt om mee te draaien in een yearteam? En welke specifieke yearteams?

deboer schreef: [..] is er ook inhoudelijk nog iets te melden over deze avond? Is er vooral gesproken over het opzetten en vormgeven van yearteams in diverse landen? Hebben ze mensen enthousiast gemaakt om mee te draaien in een yearteam? En welke specifieke yearteams?

Dit ging over gistermiddag. Gisteravond ben ik niet geweest, scriptie ofzo :roll:

Het was echt een goeie avond. Het ging idd over het werk van IFES wereldwijd. Het is werkelijkwaar wonderbaarlijk om sommige dingen te horen te krijgen. Wat gebeurt er veel goeds wereldwijd. We hebben er een klein beetje van mogen zien: hoe christelijk studentenwerk op gang komt overal ter wereld. De resultaten zijn echt groot: God werk ongelofelijk. Wie er niet was, heeft best wat gemist. Een illustratie van Gods grootheid, Hij werkt door: machtig prachtig.

Er ging ook een sterke aansporing van deze avond uit. Er kan (wereldwijd) nog zoveel gebeuren! Het zijn de belangrijkste dingen van dit hele aardse bestaan (in mijn ogen): je zou zeggen dat dit soort missionair werk (via IFES is een optie, maar lang niet de enige natuurlijk) een levensdoel van velen van ons zou zijn. Persoonlijk voelde ik me iig behoorlijk aangesproken...

(Wie hierover meer info wil: mail zending@ifes-nederland.nl, of Van Biessum als IFES-vtw.: ze deelden oa. filmpjes op CD uit van de presentatie die we gezien hebben... kunnen vast nog wel wat van nagestuurd worden bij interesse.)