AssessorJoost

Speciaal voor bk's die wel eens wat anders willen dan bijbelstudie avonden maar inspiratie missen voor een gezellige, alternatieve bk-activiteit. Dit topic is dus speciaal voor bk's die óf op zoek zijn naar een leuk en gezellig team-building activiteitje óf een geschikte bk-activiteit graag met andere bk's wil delen.

Om zelf maar gelijk de spits af te bijten:
Gister zijn we met bk vrede & geborgenheid naar een wel heel bijzonder museum geweest, namelijk naar het natuurmuseum van Klaas Nanninga, aan de Korreweg. Wat die man allemaal heeft verzameld en opgezet, je houd het niet voor mogelijk. Van reuzeschildpaden tot de kleinste reptielen en insecten. Echt super mooi om zo de schepping te bekijken. Voor slechts een paar euro per persoon krijg je een zeer interessante, persoonlijke rondleiding van plusminus anderhalf uur (inclusief koffie). Super mooi om te zien hoe enthousiast die man is voor zijn hobby. Een aanrader dus!

Meer info: www.kunstennatuur.nl/index.htm

eva mariëtte

Reuzeschildpaden, interessant nog nooit van gehoord. BK-jaline en Henderi hebben gister een ander pad gevolgd, die van narnia 2 blueray. Eigenlijk waren de linkjes naar andere films boeiender dan de film zelf. Desalniettemin was het zeker een geslaagde avond!

eva mariëtte schreef: Reuzeschildpaden, interessant nog nooit van gehoord. BK-jaline en Henderi hebben gister een ander pad gevolgd, die van narnia 2 blueray. Eigenlijk waren de linkjes naar andere films boeiender dan de film zelf. Desalniettemin was het zeker een geslaagde avond!
Leuk idee Dik. Leuk om zo met je bk, op een heel andere manier een nuttige invullen aan je bk-avond te geven. Ik ga eens kijken of mijn bk hier ook voor te porren is! Bedankt voor de tip in ieder geval.
eva mariëtte schreef: Reuzeschildpaden, interessant nog nooit van gehoord. BK-jaline en Henderi hebben gister een ander pad gevolgd, die van narnia 2 blueray. Eigenlijk waren de linkjes naar andere films boeiender dan de film zelf. Desalniettemin was het zeker een geslaagde avond!

En om het nog een beetje bk-achtig te houden ook nog de linkjes naar de bijbel.. farao die verdronk in de zee, de ongelovige thomas, etc..

AssessorJoost
Jasper schreef: Leuk idee Dik. Leuk om zo met je bk, op een heel andere manier een nuttige invullen aan je bk-avond te geven. Ik ga eens kijken of mijn bk hier ook voor te porren is! Bedankt voor de tip in ieder geval.

haha die jasper!

Ik heb ooit een keer een gratis rondleiding in dat museum weten te bemachtigen, maar dat kwam omdat ik een item toevoegde aan de collectie. Ik was namelijk in het bezit van de hoektand van een potvis. Die heb ik aan die beste man gegeven en die ligt nu in zijn museum. Hebben jullie die tand gezien? Verder vond ik zijn narwaltand het mooiste. Een massief ivoren, puntige tand van ruim een meter lang en een doorsnede van wel een paar centimeter bij de wortel.

Dik schreef: Speciaal voor bk's die wel eens wat anders willen dan bijbelstudie avonden maar inspiratie missen voor een gezellige, alternatieve bk-activiteit. Dit topic is dus speciaal voor bk's die óf op zoek zijn naar een leuk en gezellig team-building activiteitje óf een geschikte bk-activiteit graag met andere bk's wil delen. Om zelf maar gelijk de spits af te bijten: Gister zijn we met bk vrede & geborgenheid naar een wel heel bijzonder museum geweest, namelijk naar het natuurmuseum van Klaas Nanninga, aan de Korreweg. Wat die man allemaal heeft verzameld en opgezet, je houd het niet voor mogelijk. Van reuzeschildpaden tot de kleinste reptielen en insecten. Echt super mooi om zo de schepping te bekijken. Voor slechts een paar euro per persoon krijg je een zeer interessante, persoonlijke rondleiding van plusminus anderhalf uur (inclusief koffie). Super mooi om te zien hoe enthousiast die man is voor zijn hobby. Een aanrader dus! Meer info: www.kunstennatuur.nl/index.htm

Dat is een mooie collectie inderdaad! En hij kan er ook mooi over vertellen.

Leuk idee, dit topic!

Dik schreef: Gister zijn we met bk vrede & geborgenheid naar een wel heel bijzonder museum geweest, namelijk naar het natuurmuseum van Klaas Nanninga, aan de Korreweg.

Wel netjes aangesproken met amice?