vet

Lieve Webcie, wanneer ik bij Google zoek naar de verwijzingen die mijn naam oplevert (wie doet dat nou nooit), wordt al op de eerste bladzijde mijn gsvnet-profiel weergegeven. Te lezen valt daar dat mijn echte naam Dick Boersema is, en dat ik berichten plaats onder de naam vet.
Is het niet mogelijk om deze informatie voor zoekmachines af te schermen? Ik stel me voor dat ik te eniger tijd solliciteer en dat de sollicitatiecommissie zich eerst bescheurt om alle ijdelheid die ik op dit forum heb uitgekraaid, om mij vervolgens de deur te wijzen, zonder contract op zak.

En zo zijn er tal van andere situaties te bedenken waarin het prijsgeven van je identiteit niet plezierig is.

Heeft dit misschen iets te maken met mijn introductie van jou als meest overschatte neerlandicus, een aantal woensdagavonden geleden?

(niet dat je geen gelijk hebt)

Haha, nee dat heeft daar niets mee te maken. De vermelding van mijn profielgegevens constateerde ik vandaag voor het eerst.

Je kunt in je profiel je echte naam ook veranderen in iets waarmee je herkenbaar bent voor GSV'ers, maar niet voor de mensen daarbuiten. "Dick B." bijvoorbeeld. Zolang ik de enige Rutger ben op de GSV, houd ik het -om genoemde reden- bij mijn voornaam.

Ik zat ook ff te denken,

misschien is 't beter om het 'echte naam' veld sowieso te verwijderen, of om i.i.g. toch die verplichting eraf te halen. Een tijdje geleden (toen ik nog GSV-er was :P), heb ik namelijk ingebouwd dat je van ingelogde GSV-ers, sowieso de naam kan zien door op de naam te klikken van die persoon (je komt dan in de jaarbundel terecht).

Dan zit je alleen nog met het punt dat externe gebruikers onherkenbaar zijn (geen echte naam zichtbaar). Dat is iets wat maar overlegd moet worden of zo. Ik zou 't 'echte naam' veld optioneel laten, maar wil me er dus niet meer mee bemoeien als webcielid.

het is vrij irritant als mensen hun echte naam niet in hun profiel hebben staan, je wil toch weten met wie je spreekt?
zolang ze maar niet intern mn berichten kunnen lezen vind ik het best, extern posten doe ik wat voorzichtiger

Maar ik begrijp dat het niet mogelijk is om wel een echte naam in te vullen, maar die af te schermen voor zoekmachines?

Klopt.

Misschien is het mogelijk om het wat moeilijker te maken, door de echte naam in plaatjesvorm te tonen (vaak gebruikte methode), maar dan staat het er nog wel.

Volgens mij kun je vrij gemakkelijk de hele site uit het bestand van google halen, of iig het forum gedeelte, oa door een code te plaatsen in de header van een blz