RickRozemuller

The Price We Pay

Amicae amicique,

Op donderdag 25 januari organiseert de OV-cie een documentaireavond. We gaan "The Price We Pay" kijken. Deze documentaire gaat over belastingontwijking door multinationals en de negatieve effecten daarvan op de verzorgingsstaat. Onder de term 'belastingefficiëntie' gebruiken grote bedrijven als Google en Amazon boekhoudkundige trucs en vele dochterondernemingen om het grootste deel van hun winst terecht te laten komen in landen waar deze niet of nauwelijks belast wordt. De landen waar de waarde daadwerkelijk gecreëerd is zien hier weinig van terug. Hierdoor verschuift de belastingdruk van deze ondernemingen naar de gewone burger, wat een toename in inkomensongelijkheid in de hand werkt.
Al met al is het een erg interessante documentaire die een inzicht probeert te geven in de omvang en de vergaande effecten van belastingontwijking door deze grote, vaak ondoorzichtige ondernemingen.

We beginnen om 20:00 in het SKLO-pand (Kraneweg 33).

Groetjes van uw OV-cie

Erwin
Harmen
Jorieke
Liz
Sybren
Rick

Vanzelfsprekend is er ook koffie, thee en koek. Ideaal dus wanneer je 's avonds even geen zin hebt in studeren.

Dit lijkt me een heel interessante documentaire maar ik denk dat ik er ook boos van zou worden. Heeft ie een beetje een happy end voor de gemoedsrust en nachtrust van de kijkers zo middenin de tentamentijd?

Het wakkert in ieder geval de social justice warrior in je aan, zodat je na afloop met een moreel superieur gevoel naar bed gaat dat gewoonlijk alleen is voorbehouden aan veganisten.

Ik hoorde dat Joas een happy end faciliteert.

Joashakvoort

Oké ik ben idd heel boos!