Rolv

Wie heeft er dit blok het AVV of keuzevak Controversen in de Psychologie gevolgd? Ik heb hem vorig jaar gevolgd, maar eigenlijk nooit het tentamen gemaakt. Dat wil ik nu wel gaan proberen, maar ja, heb nu dus niet de colleges gevolgd. Is er iemand die me kan vertellen wat er te leren is?

Er is een klapper te verkrijgen in de Repro van de GMW-faculteit. Daarin staan allerlei artikelen/delen uit boeken die de tentamenstof omvatten.

Weet je hoe de klapper heet? Als het dezelfde is als die van vorig jaar dan is ie vast ook wel te lenen.

Syllabus BA-KV16
2007
Controverses in de psychologie
Maarten Derksen
Readernummer 517

Het gaat over de volgende controverses:

  • De rechtsbreinige indiaan
  • De depressie-epidemie
  • Ras en IQ
  • Hervonden herinneringen
  • De affaire Buikhuisen

En de tentamenstof bedraagt de volgende literatuur:

http://home.deds.nl/~velvis/literatuuroverzicht2007.pdf

leuk vak!

Ik zie een aantal dezelfde onderwerpen, een aantal nieuwe. En volgens mij is de syllabus hetzelfde gebleven als ik dat zo zie.

He hermen, had jij deze niet gehaald door alles op wikipedia door te kijken?

deze niet... dat waren doos van pandora en literatuur van de bijbel...
ik had een syllabus van marita geleend! (die verschilde overigens wel met die van Knapper 1 of 2 jaar daarvoor)

die klapper heb ik nog steeds dus als je hem wilt lenen...

In de klapper van 2006 staan alleen de controversen van de IQ-ras discussie en het hervonden herinneringen debat. Voor de rest staan er ook artikelen op nestor. Daar kan ik wel bijkomen, dat klinkt misschien wel heel stoer, maar het is ook gewoon zo. Dus als iemand die nodig denkt te hebben, dan hoor ik het wel.