Wouter

Amicae amicique,

Komend half jaar ben ik alphaleider van een groepje mensen die op één of andere manier geïnteresseerd zijn in het christelijk geloof, die het al kennen, ermee zijn opgegroeid, of gewoon benieuwd zijn.
Het idee van alpha is dat mensen kunnen komen en dingen leren over het geloof, geheel vrijblijvend (het is geen overtuigingscursus). Het gaat hierbij om hele basic thema's zoals: wie is Jezus, waarom is hij aan het kruis gestorven, geneest God vandaag de dag nog, hoe leidt God ons et cetera.

Mijn oproep hierin is of er mensen onder jullie zijn die nog een alphaleidergroepje zouden willen leiden. We zoeken namelijk zowel voor maandag als voor woensdag een aantal leiders. Met name mannelijke leiders zijn een beetje schaars. Voor maandag zoeken we bijvoorbeeld nog 2 mannelijke leiders. Voor woensdag weet ik het niet precies, maar dat kan ik navragen.

Mijn tweede oproep, eigenlijk meer een uitnodiging, is dat jullie welkom zijn om hier zelf aan mee te doen. Ik wil jullie daarnaast vragen om huisgenoten, studiegenoten, voetbalmaatjes en andere vrienden uit te nodigen om hierheen te gaan! De informatieborrel is komende maandag 22 september en voor meer informatie kijk even op www.facebook.com/studentalphagroningen (op soos hangt ook een poster). Nodig dus vooral iedereen uit erheen te gaan, want een makkelijkere manier is er niet om mensen uit te dagen met ons geloof bezig te gaan. God is groot en werkt door deze cursus heen, ik hoop dat jullie hier een handje aan willen meewerken.

Wouter

Dit is leuk, ook om te volgen :)

Of mail naar alpha@nsgroningen.nl
Moest ik doorgeven van mijn lieftallige studiegenootje Henriet Veenstra.

Komende maandag is de informatieborrel al, nogmaals de oproep:

  • We zoeken nog 2 (mannelijke) leiders op maandag
  • Je bent van harte uitgenodigd om mee te doen aan de cursus
  • Nodig mensen om je heen uit om hieraan mee te doen

Amicae amicique,

Het is bijna zover dat het eerste half jaar van alpha is afgelopen. Ik kijk terug op een heel erg mooi half jaar. Het heeft mij zelf heel erg bij mijn geloof stil gezet en ook enorm geholpen in mijn geloof. De meest basische vragen van het geloof, zijn ook de meest praktische en belangrijke vragen mijns inziens.
Dit jaar zijn er echt mensen tot geloof gekomen, of dichter bij God gekomen. Er was een open sfeer, en ik heb hele gave mensen mogen ontmoeten!

Komend half jaar start er wederom Alpha. Hiervoor zijn geen leiders, noch kandidaten. Denk eens na of het misschien wat voor jou is! Ben jij enthousiast over jouw geloof? Word dan een alphaleider of -coördinator. En heb je misschien vragen en twijfels? Overweeg dan om even weer bij de basisch te beginnen, en wordt een alphadeelnemer.

Ik kan niet genoeg benadrukken wat een mooie ervaring dit is. Denk er even over na, het is een mooie aanvulling op BK.

Bij voorbaat dank!

Ha, ben ik weer!

Vanavond start het nieuwe seizoen, maar we hebben nog bijzonder weinig aanmeldingen. Dat vinden we natuurlijk super jammer. Mocht je nog een goed gesprek hebben met je studiegenootje vandaag (of komende week), verwijs hen dan door naar alpha.

Alpha is een cursus van ongeveer tien avonden (in dit geval) waarin deelnemers kunnen kijken naar de inhoud van het christendom met thema's als: 'Wie was Jezus', 'Waarom stierf hij', 'Waarom gaan mensen naar de kerk' en 'Waarom is er lijden in de wereld'. Bij al deze onderwerpen beginnen we bij het begin. Deze cursus respecteert iemands overtuiging en probeert slechts nadenken over christendom te triggeren (deze alinea is inhoudelijk ongeveer gekopieerd van mijn eerste post in dit topic).

Ook voor jezelf kan dit een fijne opfrissingscursus zijn en een welkome aanvulling op Bijbelkring.

Interesse? Mail naar alpha@nsgroningen.nl.
Of kom gewoon langs vanavond: NSG-pand (Hardewikerstraat 7), tweede verdieping, 18:30 uur.

Dit is inmiddels een (half)jaarlijkse prik geworden, maar er worden weer Alphaleiders gezocht. Mensen vonden mijn vorige berichten wellicht te lang om door te lezen, dus hier heel kort:

--> Alphaleider zijn is erg inspirerend voor je eigen geloof en is een praktische aanvulling op de Bijbelkringavonden (waar de discussies dikwijls theoretischer zijn).

--> Je leert te praten over en getuigen van je geloof.

Ik vond het in de keren dat ik heb geholpen erg waardevol voor zowel anderen als mezelf.

De avonden zijn op maandag en woensdag. Heb je interesse in alphaleider zijn of in de alphacursus volgen, bel/app: +31 6 34499600 (Anniek Ypenga).

Wouter schreef:

Dit is inmiddels een (half)jaarlijkse prik geworden, maar er worden weer Alphaleiders gezocht. Mensen vonden mijn vorige berichten wellicht te lang om door te lezen, dus hier heel kort:

--> Alphaleider zijn is erg inspirerend voor je eigen geloof en is een praktische aanvulling op de Bijbelkringavonden (waar de discussies dikwijls theoretischer zijn).

--> Je leert te praten en getuigen van je geloof.

Ik vond het in de keren dat ik heb geholpen erg waardevol voor zowel anderen als mezelf.

Als je twijfelt of gewoon benieuwd bent: vanavond om 22:00 is er dus een infoborrel bij Ichthus (Nieuwe Kijk in Het Jatstraat 58).
Kan je meteen heen na de avondtalk van de Passionweek waar dezelfde spreker als tijdens de kerstdienst komt spreken.

Ik ben afgelopen halfjaar groepjesleider geweest. Ik doe zelf niet mee dit jaar, dus nu wil je er natuurlijk bij zijn.
Wil je horen hoe het praktisch in zijn werk gaat of heb je andere vragen, geef ook mij gerust een appje/belletje