vet

Ik lees dit net in het Reformatorisch Dagblad:

Teams Athletes in Action krijgen sportveldverbod

ATHENE - Zes teams van ”Athletes in Action” (AIA), die door middel van sportwedstrijden Griekse jongeren proberen te bereiken met het Evangelie, krijgen sinds woensdag geen toegang meer tot de sportvelden in Athene. Ook in Thessaloniki hebben de plaatselijke autoriteiten de sportteams de toegang tot een aantal velden ontzegd. .

De vergunningen die de autoriteiten eerder hadden verleend, zijn ingetrokken, zo melden de organisatoren op hun website.
.
Aanleiding tot de maatregel is dat de ouders van een aantal Griekse kinderen hebben geklaagd dat er evangelisatiemateriaal was uitgedeeld aan kinderen onder de 18 jaar, wat in Griekenland verboden is.
.
De AIA kregen aanvankelijk toestemming voor het gebruik van de sportvelden van de ONA, een departement van de Griekse overheid dat in Athene 130 sportvelden in beheer heeft. De vergunningen zijn, aldus de AIA, mede ingetrokken onder druk van de Grieks-Orthodoxe Kerk, die niet wil dat er wordt geëvangeliseerd door Nederlandse christenjongeren. Bij de sportvelden zijn inmiddels bewakers geplaatst die de Nederlandse sporters iedere toegang tot de velden te ontzeggen.
.
Vanuit Athletes in Action is geadviseerd om, in overleg met de kerk, door te gaan als daar mogelijkheden voor gevonden kunnen worden.
.
De teams bemerken naar eigen zeggen een grote openheid voor het Evangelie. „Tientallen mensen hebben nu al een keuze gemaakt om Jezus Christus te volgen.” Het project duurt tot morgen. Daarna volgt een intensief nazorgtraject. Kerken zullen cursussen over het christelijk geloof aanbieden aan mensen die geïnteresseerd zijn. AIA hoopt dat er er een opleving mag ontstaan in de Griekse kerken en dat de kerken mogen groeien.

Zie ook de site van Athletes in Action:

En dat op de een na laatste dag...

Zet mensen daar misschien wel aan het denken. En iets wat verboden is, is vaak aantrekkelijk, of niet?
Ik hoop in ieder geval dat ze het toch tot een mooie afronding kunnen brengen en het beste er van maken.

Nog meer tegenslag: vriend Henri in de kreukels :(
Uit een verslag van woensdag op :

"Vlak voor het eind volgde echter nog een nieuwe tegenslag. Henri verstuikte z´n enkel tijdens het basketballen en kan de rest van de week niet meer meedoen. We weten echter dat God ons overal kan gebruiken. Op, maar vooral ook náást het speelveld! "

En zo is het maar net!

He mensen,

Ik kan het echt niet laten... Het was prachtig! Het was een geweldig gaaf project, lastige tweede week gehad maar wel heel leerzaam. Vraag de mensen die er zijn geweest de oren van het hoofd. Deze ervaring moet met zoveel mogelijk mensen gedeeld worden. Veel mensen zijn tijdens deze week geconfronteerd met de vraag 'Hoe belangrijk is God voor mij?' Tijdens de conferentie was dat een belangrijke vraag, maar daarna ook. We hebben wel meegemaakt dat je wordt uitgelachen... vind je dat erg? Wat heb je over voor God? Dat zijn essentiele vragen die op de GSV een grotere rol moetenn gaan krijgen. We vertelden de mensen dat ze hun hele leven aan Jezus moesten geven (in plaats van een vormendienst = Orthodox), maar doen we dat zelf ook? Ook op de GSV zijn nog veel mensen waarbij het geloof een vormendienst is geworden...naar de kerk, bijbellezen (soms wat meer, soms wat minder), bijbelkring... maar is dat je leven? Heeft God de leiding over je leven? of over een deel of helemaal niet? Het is belangrijk dat het project niet stopt maar dat het doorgaat!!

Ik hoop dat het evangeliseren iets is wat mensen steeds makkelijker gaan doen. Praten met mensen van de studie, met voorbijgangers op straat via een actie of gewoon op soos. Er zijn nog zoveel mensen die Jezus niet kennen of een heel verkeert beeld van hem hebben. Laten we ook het komende jaar blijven spreken over God. Want mensen kunnen niet zonder Hem!!

Gr. Jan Oosterhuis

Amen!

(Vanavond AiA reünie op soos?)

K%S schreef: (Vanavond AiA reünie op soos?)

Das nie eerlijk, ik ben in Nieuwleusen :((

That will teach you 8)