Jackhals

Is het misschien mogelijk om een online verjaardagskalender op de site te zetten? Ik heb namelijk geen papieren kalender en ik zit vaker achter mijn computer dan dat ik op de wc zit. Het lijkt mij wel handig om op de homepage ofzo te zien wie er die dag of die maand jarig zijn.
Is dit mogelijk of zadel ik jullie nu op met een mission impossible (mocht het al eerder gevraagd zijn, beschouw dit geschrevene als ongeschreven)?

Het kan absoluut! Heb het op andere sites wel eens gezien. Maar of de webcie het kan...

...dan zou het leuk zijn wanneer het in één oogopslag duidelijk is wie er vandaag jarig is, en vervolgens daaronder wie er de komende 10 dagen jarig zijn.

Webcie, wat zijn de mogelijkheden?

De mogelijkheden zijn eindeloos... 8)

Maar hier is inderdaad al eerder naar gevraagd en waarschijnlijk is toen gezegd dat het wel mogelijk is, maar wel wat tijd gaat kosten om het te realiseren. Maar ik moet eerlijk zeggen, ik was het alweer vergeten, wellicht wel leuk om weer eens over na te denken en het deze keer ook echt te doen.

Het is inderdaad niet moeilijk te maken. Alle gegevens zijn beschikbaar in de database waar de online jaarbundel ook de gegevens in heeft staan.

Ik heb me alleen laten vertellen dat de gegevens uit de online jaarbundel uit een andere database komen dan de gegevens van dit forum. Sinds ik het bk-evaluatie-systeem heb gemaakt, heb ik de gegevens om 'achter de schermen' te kijken, en ik zie daar dat de ledenlijst tabel van de database, niet is opgeslagen als datatype 'date', maar als 'varchar' (dus als tekst in de database, waardoor de database niet met deze datum die als tekst is opgeslagen, kan rekenen). Dus ik denk dat de webcie dit eerst moet omzetten naar het datatype 'date', waarna je alle verjaardagen in de komende 10 dagen vrij gemakkelijk in beeld kunt brengen. Daar kun je gemakkelijk een database commando voor verzinnen...

Wat ik gelijk even mee zou pakken, is dat je die tweede database (van de jaarbundel) er gelijk uitgooit ;-). Is alleen maar onhandig; want ik neem aan dat dat op een of andere manier gesynchroniseerd moet worden; wat absoluut overbodig is; omdat je dat in een keer kan doen.

Ik wil eventueel wel wat tips geven als dat handig is...

Volgens is die mogelijkheid er al es op een voorloper van deze site geweest. Met de mogelijkheid de jarige een mailtje te sturen...

Met een uurtje knutselen moet het lijkt me toch te realiseren zijn!

Om niet nog een topic te hoeven starten doe ik het maar in dit topic.

Er zijn altijd gigantisch veel topics actief waarvan ik er maar een paar bekijk. Zou het niet handig zijn wanneer je topics zou kunnen uitschakelen zodat jij ze niet ziet in de lijst? Zie bijvoorbeeld , daar kun je categorieen verplaatsen naar de onderkant van de pagina. Bij een volgend bezoek wordt dit automatisch gedaan. Waarschijnlijk worden er koekjes gebruikt om dit te realiseren.
Maar om niet heel erg veel te hoeven wegklikken zou je bijvoorbeeld ook een "Mijn Actieve Onderwerpen" kunnen maken, waar je alleen onderwerpen ziet die jij hebt aangeklikt!
Vet handig toch? :wink:

Martijn schreef: Om niet nog een topic te hoeven starten doe ik het maar in dit topic. Er zijn altijd gigantisch veel topics actief waarvan ik er maar een paar bekijk. Zou het niet handig zijn wanneer je topics zou kunnen uitschakelen zodat jij ze niet ziet in de lijst? Zie bijvoorbeeld , daar kun je categorieen verplaatsen naar de onderkant van de pagina. Bij een volgend bezoek wordt dit automatisch gedaan. Waarschijnlijk worden er koekjes gebruikt om dit te realiseren. Maar om niet heel erg veel te hoeven wegklikken zou je bijvoorbeeld ook een "Mijn Actieve Onderwerpen" kunnen maken, waar je alleen onderwerpen ziet die jij hebt aangeklikt! Vet handig toch? :wink:

voor sommige mensen wel, die interesseren zich alleen maar in een paar topics :wink:

ik denk dat dat voor de meeste mensen interessant is

Martijn schreef: ik denk dat dat voor de meeste mensen interessant is

Ben ik het helemaal mee eens. SOmmige mensen kijken meer hier dan thuis op de GSVkalender...

Martijn schreef: Met een uurtje knutselen moet het lijkt me toch te realiseren zijn!
Dan mag jij het doen. Ik wil wedden dat je dat niet lukt :-).
Maurijn schreef: [..] Ben ik het helemaal mee eens. SOmmige mensen kijken meer hier dan thuis op de GSVkalender...

Mijn opmerking ging niet over de kalender!

De schrik slaat me om het hart: Mijn bloedeigen BK-leider heeft dit topic geplaatst, en daarbij ook nog eens de poll, met als motivatie voor de eerste optie: 'weet ik ook eens wanneer mijn BK-leider jarig is'...
Ben ik soms iets vergeten? Zet zo'n kalender maar snel online, want nu moet ik eerst thuis naar het toilet om het te controleren!! ...

Lennert zei gister dat het in een uurtje kan, zo'n mooie kalender maken.

Carloz schreef: [..] Dan mag jij het doen. Ik wil wedden dat je dat niet lukt :-).

Nou Lennert heeft er ook niet meer dan een uur voor nodig! Ik ben bang dat jij gewoon langer bezig bent met het maken van zo'n toepassing dan anderen...

Haha dan wil ik de tijd wel even opnemen en ook nog wel toekijken hoe het gaat hahaha. Een uurtje betekent echt flink doortypen. Ik had in een eerdere post al iets gezegd over de manier waarop de geboortedata van leden momenteel zijn weggeschreven in de database. Dat is foutief, namelijk als 'tekstveld' in plaats van als 'datumveld'. Dit vereist een conversie (waar je volgens mij alleen al een uur mee bezig bent...). Dan is het schrijven van het script zelf nog aan de beurt... wat je in totaal ook een uurtje kost. Misschien kan dat in een half uurtje, maar 't kost vaak meer tijd dan je denkt. Een uurtje lijkt mij toch echt wat aan de krappe kant.

Verder zei ik ook nog dat die data (van de meest up to date ledenlijst) uit een andere database komt. Ik zou dat ook gelijk afschaffen; maar ik weet niet of dat destijds het 'grote centrale database project' was wat toen niet lukte... Twee databases voor 1 site is zeeeeeer zelden handig. In het geval van de GSV kan ik me geen enkele 'zinnige' reden bedenken om twee databases te gebruiken...

Nou Postma, ik denk dat je gelijk hebt gekregen. Ik was er zelf al even mee bezig geweest (zonder al teveel succes trouwens) en ik denk dat jij er ook nog wel meer dan 2 uur mee bezig bent geweest? Maar anyways, de Online Verjaardags Kalender staat nu dus boven het blokje Wie is Online, op de homepagina.

Waar dan? Intern zeker? :cry:

Ja dat wel...

zucht... :roll: :(

lachen zeg! En superhandig ook!