Thierry

Vanochtend kreeg ik een brief op de mat van de Gemeente Groningen met de vraag of ik me weer wil aanmelden als stembureaulid voor de Tweede Kamerverkiezingen. Natuurlijk wil ik dat, want wat is er nou mooier om actief je steentje bij te dragen in het feest van de democratie. Weinig, wat ik je brom. Bovendien schuift het lekker, ik meen me te herinneren dat bij de vorige verkiezingen het bruto zo'n 200 piek opleverde voor een dagje paspoorten controleren en een 'training' van een paar uurtjes in een van de weken voorafgaand aan de verkiezingen. Zo'n kans gun je iedereen natuurlijk, vandaar dit bericht. Afdeling Burgerzaken heeft een speciaal email-adres voor de verkiezingen: verkiezingen@groningen.nl. Gewoon even een mailtje sturen dat je wel stembureaulid wil zijn. Overigens kun je je, wanneer je overdag niet kunt, ook aanmelden als teller, vanaf 21:00 uur is dat.
Ten overvloede: we hebben het over woensdag 12 september 2012.
Later!

Toch fijn dat democratie zo goed betaald. Echt wel eerste wereld dit!

Maakt het uit of je al dan niet lid bent van een partij?

Volgens mij niet. Was ook vaste bezigheid van m'n pa (lid van CU) dit volgens mij. Hoewel ik me afvraag of hij er 200 piek voor kreeg mocht hij in ieder geval in zo'n lokaaltje zitten. Zijn beloning was echter niet meer dan een lekker bord chinees des avonds, zover ik weet.

Gemaild. Bedankt voor de tip Thierry!

Jurriaan schreef: Maakt het uit of je al dan niet lid bent van een partij?

Nee hoor, zolang je je op de dag zelf gewoon neutraal opstelt tegenover de kiezers is het allemaal prima.

Jurriaan vindt het over het algemeen moeilijk om zich neutraal op te stellen, zelfs binnen de Senaat heeft hij, blijkt achteraf, de CU kleuren in ons pak weten door te voeren..

Waarom mailen ze niet terug?

Omdat je te jong bent!