erika

Het is weer tijd voor een activiteit georganiseerd door het O.C.S.G.! Dit keer in samenwerking met internationale studenten: leden van HOST-IFES Groningen en leden van andere internationale verenigingen in Groningen.
Op woensdagavond 2 mei 2012 wordt u de mogelijkheid geboden om te proeven van andere culturen of om u nóg meer te verdiepen in uw eigen Nederlandse wortels. Er zullen verschillende workshops gegeven worden, de ene helft door Nederlanders en de andere helft door internationals. De workshops die gegeven worden gaan bijvoorbeeld over het Jodendom (incl. rondleiding door de synagoge van Groningen), Protestantisme, Katholicisme (gegeven door Pastoor Wagenaar, incl. rondleiding door de St. Jozefkathedraal), Budgetkoken , The Archipelago in South East Asia (geleid door de Indonesische studentenvereniging), cultural exchange dilemmas, value of living as a believer in 2012 (discussie tussen moslims en christenen), ins and outs of the Middle East (in samenwerking met de Saoedische studentenvereniging), development and education in African countries (i.s.m. de Afrikaanse studentenvereniging), India - Unity in Diversity (geleid door The Indian Association)

Na afloop is er een borrel aan de Hereweg 1, waar ook culturele dansen opgevoerd zullen worden.

Inschrijven kan via http://www.ocsg.nl/ce.

Meer informatie volgt nog, dus houdt de e-mails die u krijgt van uw abactis en het forum goed in de gaten!

Let op: per workshop kan er maar een beperkt aantal personen deelnemen, dus vol = vol!
Afhankelijk van de kosten van de workshop zal er een kleine bijdrage worden gevraagd bij deelname.

Uw opgave tegemoetziende,

Erika van Leeuwen
Voorzitter O.C.S.G.-bestuur 2011-2012

Super tof aanbod! Ook gaaf dat al die studentenverenigingen die je noemt zo enthousiast zijn en een stukje van zichzelf willen laten zien. Ik wist niet eens dat ze allemaal bestonden.
Met name de discussie tussen moslims en christenen lijkt me interessant!

De eerste aanmeldingen komen al binnen mensen, geef je snel op want vol = vol! Verder heb ik de volgende huishoudelijke mededeling:

Woensdag 2 mei organiseren HOST-IFES en het O.C.S.G. samen Culture Exchange (www.ocsg.nl/ce). Het programma start met gezamenlijk eten bij de Mensa van Navigators. Omdat we een grote groep aanwezigen verwachten zijn we op zoek naar extra kokers en mensen die willen bedienen.
Voor koken en bedienen staan verschillende tijden:
Koken: 14.45u - 20.00u
Bedienen: 16.30u - 21.00u

Als je wilt helpen met koken of bedienen, laat het dan zo snel mogelijk weten. We zijn je alvast hartelijk dankbaar.
Het O.C.S.G.

Ik ben zelf bij de workshop over het protestantisme, heb dr zin in!
BTW, Interessante document heb ik op GSVdocs gezet:

http://www.gsvnet.nl/joomla/index.php?o ... d=1&cid=28

Moet je er wel even bij zeggen dat het een aanbevelingsbrief van de Rector Magnificus (!) betreft natuurlijk ;) Jullie kunnen je opgeven tot en met a.s. dinsdag!

Nog 1 dag om je op te geven! Ik heb me zelf net opgegeven en er zijn leuke workshops bij! Het is een leuke mogelijkheid om met buitenlandse studenten in contact te komen.

EDIT: dit is vanavond!

Een voorbeeldje van een workshopprogramma vanavond:
The Emerald of Equator and PPI-G
Beautiful Melodies (Vocal Group)
Exotic Indonesian Culinary
Indonesian Snack Tasting
The Uniqueness of Batik

En dansopvoeringen aan het eind:
Indonesian Communal Dances (Poco-Poco and Sajojo)
Saman Dance
Piring Dance

Don't miss it!