Beloved

In mei wordt er een hele gave conferentie gehouden in Drachten. Ik zit zelf in de organisatie en verwacht er enorm veel van. De conferentie heet Passie en Vuur en gaat over het krijgen van een diepe passie voor Jezus. Maar niet alleen dat!
Er komen veel mensen uit Amerika les geven over profetische voorbede en profetische aanbidding, zoals bijvoorbeeld Suzy Wills, JoAnn McFatter, Julie Meyer en Todd Ganovski, en de manier waarop zij aanbidden is zo speciaal.
Ik ben zelf in Amerika geweest en ben echt heel enthousiast! Deze aanbidding gaat zo diep! Het raakt je hart en veranderd je leven.
Ook de voorbede is zo gaaf. In Kansas bijvoorbeeld bidden er elke nacht een grote groep jongeren voor hun land, ELKE nacht!!! Dat is zo gaaf!
En veel mensen van die organisatie komen nu naar Nederland. Echt een unieke kans om meer te leren over aanbidding, voorbede en profetie!

Wil je meer van God? Verlang je naar meer dan alleen op zondag in de kerk zitten? Wil je zien wat voor geweldige kracht God heeft?
1 van de mensen die gaat komen is onlangs naar Rusland geweesten heeft daar meegemaakt dat terwijl ze aan het aanbidden waren met de hele zaal, dat er een dode embryo tot leven kwam! En verder ook nog een vrouw die een miskraam had, waarvan het kind tot leven kwam. God werkt heel bijzonder door hen heen en ik denk echt dat dit een aanrader is!

Heb je een hart voor aanbidding of voorbede? Houd je van dansen en creatief bezig zijn? Dan moet je zeker naar deze conferentie komen!

Meer informatie staat op http://www.hiscfd.com
Je mag mij ook altijd mailen of een pb sturen, ik weet meer dan wat er op de website staat en als je wil kan ik je ook aanmelden voor de conferentie (kan ook via de website trouwens)

Liefs LW

Beloved schreef: 1 van de mensen die gaat komen is onlangs naar Rusland geweesten heeft daar meegemaakt dat terwijl ze aan het aanbidden waren met de hele zaal, dat er een dode embryo tot leven kwam! En verder ook nog een vrouw die een miskraam had, waarvan het kind tot leven kwam.

Behalve dat ik me bij beide wonderen weinig kan voorstellen, vind ik het nogal een onsmakelijke manier van reclame maken voor een conferentie. Ik vraag me sterk af of ons forum voor dergelijke bijdrages bedoeld is.

Joachim Sickbock
beloved schreef: 1 van de mensen die gaat komen is onlangs naar Rusland geweesten heeft daar meegemaakt dat terwijl ze aan het aanbidden waren met de hele zaal, dat er een dode embryo tot leven kwam! En verder ook nog een vrouw die een miskraam had, waarvan het kind tot leven kwam.

Tja, ik wilde ook al juist daarop reageren. De persoon die schuil gaat achter de initialen LW lijkt wel heel erg enthousiast. Dat kan ik me ook voorstellen als je onbekommerd wilt aannemen dat een dode embryo tot leven gewekt wordt en daarbij ook nog eens een (prematuur) kind!

Misschien beseft LW niet dat deze anekdotes, die bedoeld zijn als illustratie van de geweldige kracht van God, nuchtere Groningse GSV-ers wat vreemd overkomen. Ik moet eerlijk zeggen: toen ik het las vormden zich slechts vraagtekens in mijn brein, ipv aanbiddingsneigingen. Zou het liggen aan de manier waarop LW het brengt of omdat ik er niet in geloof?

Nou ik ben benieuwd. Ik denk dat dat iets is wat je zelf uit moet zoeken.

Jullie hebben dus moeite met het feit dat God mensen (ook ongeboren baby's) op kan wekken uit uit de dood? Persoonlijk vind ik het geensinds onsmakelijk. Ik vind het juist geweldig!
Jammer dat jullie er niet zo over denken.

Mag ik vragen waarom niet?
En ik ben gewoon nieuwsgierig hoor en ik wil zeker niet betweterig doen of zo, maar hoe zien jullie God en het geloof dan?
Hoe zien jullie aanbidding dan?

Liefs Beloved
(trouwens LW, zijn niet mijn initialen, maar een andere nickname.... was ff een beetje de kluts kwijt... haha)

Beloved schreef: Jullie hebben dus moeite met het feit dat God mensen (ook ongeboren baby's) op kan wekken uit uit de dood? Persoonlijk vind ik het geensinds onsmakelijk. Ik vind het juist geweldig! Jammer dat jullie er niet zo over denken.

Ik denk niet dat het zo is dat we moeite hebben met het feit of God dat kan. Ik denk dat we moeite hebben met het feit dat dat als soort reclame wordt gebruikt. Waarom is dat soort verhalen, waar of niet, nodig om mensen naar jullie conferentie te krijgen? Voor veel mensen is het leven niet zo dat God met zo'n wonder heeft ingegrepen in hun leven. Natuurlijk is God almachtig, maar God betekent voor mij in ieder geval niet iemand waar ik altijd een goed gevoel van krijg, of iemand die al mijn beperkingen wegneemt. Niet omdat hij dat niet zou kunnen, maar gewoon omdat Hij Zijn weg met ons gaat. Ik bedoel te zeggen, de kracht en de liefde van God ligt niet in die wonderen, maar in het feit dat Hij Zijn Zoon heeft gestuurd om voor onze zonden te lijden en te sterven, en om de dood te overwinnen, zodat wij verlost worden van de zonde.

Misschien zien jullie het als reclame. Misschien komt het dan wel anders over, maar dat is mijn bedoeling niet.
Het is niet zo dat wonderen nodig zijn om mensen te trekken, dat bedoel ik niet. Het is eerder dat ik hier zo enorm enthousiast over ben en echt zulke bijzondere dingen verwacht. Ik geloof echt dat er wonderen gaan gebeuren. Je weet natuurlijk nooit welke en hoe, maar ik geloof echt dat God hele bijzondere dingen gaat doen door deze mensen heen en Hij heeft dat ook al eerder gedaan.
Nogmaals, het is niet bedoeld om reclame te maken, want de enige "reclame" die ik hiermee zou kunnen maken is reclame voor God, maar ik verwacht gewoon zelf veel en ben heel enthousiast.
Als het verkeerd over komt dan vind ik dat jammer, want dat is zeker mijn bedoeling niet.

Liefs Beloved

Joachim Sickbock
Beloved schreef: Jullie hebben dus moeite met het feit dat God mensen (ook ongeboren baby's) op kan wekken uit uit de dood? Persoonlijk vind ik het geensinds onsmakelijk. Ik vind het juist geweldig! Jammer dat jullie er niet zo over denken.

Ik zal voor mezelf spreken. Ik geloof van harte in Gods macht van doden levenden te maken. Maar nu. LW, als er twee mensenkinderen die eerst dood waren nu weer levend zijn, dan is dat wereldnieuws. De wetenschap staat op zijn kop. De biologie moet opnieuw beginnen met theorievorming. Maar van deze ommekeer heb ik niets meegekregen. De ommekeer was er niet; er was geen wereldnieuws. De melding van de twee casussen in Rusland ontrekken zich aan objectiverende toetsen. Is de dood officieel vastgesteld door een arts? Daarna het leven ook :?:

Kortom: ik geloof dat God het doen kan, maar juist omdat de opwekkingen gepresenteerd worden in een sfeer van aanbidding (en extase (dat lees ik erin, toegegeven)) en even langs neus en lippen door als illustratie van Gods macht, denk ik: het zou kunnen (God kan het) maar in dit geval geloof ik er niet zoveel van. :shock:

Ik weet dat dit typisch Thomas is: eerst zien en dan geloven.
Joh 20, 29:
Jezus zeide tot hem: Omdat gij Mij gezien hebt, Thomas, zo hebt gij geloofd; zalig zijn zij, die niet zullen gezien hebben, en nochtans zullen geloofd hebben. :!:

Maar onze Heer heeft ook enige nuchterheid gegeven. Thomas wist van allerlei wonderen die Jezus gedaan had; inclusief enkele opwekkingen. In onze tijd is zulks niet meer geschied. Ik meen daarom mij een sceptische houding te kunnen permiteren :idea:

Is het erg relevant om aan de waargebeurdheid van de wonderen te twijfelen? Waarom? Ik denk in ieder geval niet dat dat het doel van dit topic is.

Beloved schreef: Liefs Beloved (trouwens LW, zijn niet mijn initialen, maar een andere nickname.... was ff een beetje de kluts kwijt... haha)

Waarom noem je niet gewoon je naam? (komt betrouwbaarder over)

Ook ik plaatste mijn vraagtekens bij het wonder dat genoemd werd. Ik kan me helemaal in de reactie van Pieternel vinden.

Koning David

Het verbaast mij wel dat jullie hier allemaal zo sceptisch op reageren. Het meisje heeft gewoon een totaal andere beleveniswereld. Dit communiceert heel slecht. Ik denk dat LW het allemaal heel goed en oprecht bedoeld maar door haar enthousiasme niet zo goed inziet hoe ze de blijde boodschap moet verkopen. We zouden erbij moeten zijn of je moeten horen praten. Dan kun je misschien ons door je enthousiasme overtuigen. Door het schrijven van stukjes lukt dat niet zo goed.

Vriend Klei schreef: Het verbaast mij wel dat jullie hier allemaal zo sceptisch op reageren. Het meisje heeft gewoon een totaal andere beleveniswereld. Dit communiceert heel slecht. Ik denk dat LW het allemaal heel goed en oprecht bedoeld maar door haar enthousiasme niet zo goed inziet hoe ze de blijde boodschap moet verkopen. We zouden erbij moeten zijn of je moeten horen praten. Dan kun je misschien ons door je enthousiasme overtuigen. Door het schrijven van stukjes lukt dat niet zo goed.

Thnx. Nou precies, dat zei ik dus ook: dingen komen misschien anders over, maar ik ben gewoon enthousiast en ik geloof absoluut dat ook deze conferentie geweldig wordt. De reden dat ik dat hier plaats is dat ik niet wil dat het een conferentie is met alleen maar mensen van 1 stroming, omdat ik geloof dat God niet in stromingen denkt. Maar bedankt voor je aanvulling en dat je er door heen kijkt.

Maar om op je eigen woorden terug te komen: misschien is het inderdaad wel zo dat je er bij moet zijn om te kijken wat ik bedoel. Zou het niet juist voor jou/jullie een uitdaging zijn om te komen kijken hoe het is?
Sceptisch of niet, dat maakt niet uit. Als je wil weten of God echt bijzondere dingen wil doen: kom dan kijken.

Over mijn nick. Ik geen mijn echte naam alleen via pb's, niet via internet. Stuur me een pb en ik geef je mijn naam. Ik wil niet per se anoniem blijven, ik wil gewoon niet dat mijn naam over het hele internet staat. Ik schaam mij absoluut niet voor wat ik geloof of voor wie ik ben, en gebruik ook maar 2 nicknames: Beloved en Lovesick Worshipper (LW dus), beloved is er alleen bijgekomen omdat de andere niet altijd kan.
Anyway: men kan met namen flauwe geintjes uithalen op internet en daar pas ik voor.

Liefs Beloved/LW (of ff via een PB)

Zou het niet juist voor jou/jullie een uitdaging zijn om te komen kijken hoe het is? Sceptisch of niet, dat maakt niet uit. Als je wil weten of God echt bijzondere dingen wil doen: kom dan kijken.

Dit is nou juist het punt waar terecht door vet en symfysis tegen werd geageerd. Het gaat niet om spektakel en zien of God bijzondere dingen wil doen, het gaat erom of je Zijn Woord gelooft. Jezus werd altijd gevolgd door een grote 'schare' sensatiezoekers, maar zij kwamen niet tot geloof. Een wonder is dan ook een (te) wankele basis voor geloof. Passie krijgen voor Jezus en de kracht van God zien, zoals de conferentie wil bereiken, is dus niet afhankelijk van het gebeuren van hedendaagse wonderen. Sterker nog: als hierop teveel nadruk wordt gelegd is het goed na te gaan of God het wel werkelijk doet. Staat er ook niet geschreven dat er vele valse tekenen zullen worden verricht, in Zijn naam?Waarschijnlijk is LW het hier ook wel mee eens, maar zo wordt het niet gepresenteerd.

Beloved schreef: Het is eerder dat ik hier zo enorm enthousiast over ben en echt zulke bijzondere dingen verwacht. Ik geloof echt dat er wonderen gaan gebeuren. Je weet natuurlijk nooit welke en hoe, maar ik geloof echt dat God hele bijzondere dingen gaat doen door deze mensen heen en Hij heeft dat ook al eerder gedaan.

En als er nou ees een keer geen wonder gaat gebeuren?? Ik heb er, in de lijn van Pieternel's post moeite mee dat het op de manier waarop het nu gebracht wordt lijkt alsof geloof op wonderen is gebaseerd.

Ik kan goed begrijpen dat er met gereformeerd afgrijzen wordt gereageerd op onderdelen van deze uitnodiging. Maar ik wil jullie wel onder ogen brengen dat degene die zo enthousiast is dat toch echt voor God is en dat zij uit geloof wonderen verwacht. Waarom alles zo negatief benaderen?
Dat er onverklaarbare (en wat mij betreft niet geloofwaardige) wonderen worden vermeld zie ook ik bepaald niet als gepaste reklame - zeker niet op deze plek - , maar let ook eens op de bedoeling: enthousiasme vragen voor een conferentie om meer passie voor Jezus te verkrijgen. Niks mis mee toch?

In aanvulling op Koos:

wat is een geloof zonder wonderen. Ze vormen toch ook de krenten in de pap, de momenten waarop in het bijzonder blijkt dat God een levende God is en werkelijk in deze wereld werkt?

Geloof kan niet op wonderen gebaseerd zijn, want geloof is juist nodig om de ogen te openen voor de wonderen en wonderen gebeuren daar waar leerlingen van Jezus aan het werk zijn.

Goed punt, Koos. Ik reageerde dan ook niet zozeer op de persoon als wel op een visie die wordt gecreeerd onder christenen. Enthousiasme voor God moet wel gericht zijn op God zoals Hij zich heeft geopenbaard, niet op een bepaalde visie van God als tovenaar.
Ik wil beloved en anderen in ieder geval een gezegende conferentie toewensen.

Nou, ik moest ff werken, maar ik ben er weer.
Leuke reacties. Ik vind het leuk om te zien hoe anderen hier tegenaan kijken en ik ben echt blij dat jullie wonderen niet als basis voor het geloof willen nemen. Zoals iemand al dacht: dat doe ik ook zeker niet. Ik heb alleen wel het idee dat er nu 1 klein ding uit mijn hele posting wordt gehaald en daar fixeert iedereen zich op, terwijl het gaat over passie voor Jezus en aanbidding en voorbede, maar goed. Misschien verkeerd over gekomen...?

In elk geval: ik basseer mijn geloof niet op wonderen, maar maak ze wel vaak mee en ik zie er niks verkeerds in om daar enthousiast over te zijn. Wonderen hebben voor mij niks met sensatie te maken, maar met de kracht van God die aanwezig is. Misschien ben ik in jullie ogen wel zondig of overdreven: maar ik wil die kracht ervaren en daardoor de God achter de wonderen beter leren kennen.

Dan nog: ik geloof zeker dat God wonderen gaat doen, maar misschien is mijn idee van wonderen wel anders als die van jullie? Ik denk dan niet alleen aan spectaculaire genezingen, maar ook aan dat God duidelijk spreekt en mensenlevens veranderd.

God heeft mijn leven volledig op de kop gezet door wonderen. Het wonder dat Hij spreekt tegen mij en mij op een hele duidelijke manier laat zien wat Hij wil dat ik doe. Door dit alles ben ik zo veranderd en ik wil dat dat alleen maar doorgaat!
Ik kies er voor om God kracht te ervaren en mij daardoor te laten veranderen en meer passie voor Hem te krijgen. Niet om sensatie, maar om nog toegewijder en met nog meer liefde Hem te gaan volgen.

Liefs Beloved