Liz

Normaal gesproken de Wellbeing Week, maar dit jaar is het een heuse Wellbeing Month! Vanaf vandaag gaat het van start!

Voor wie het nog niet kent; elk jaar organiseert Calimero een Wellbeing Week, en nu is dit dus uitgebreid naar een maand. Het zijn weken die gaan over bewustwording van (mentaal) welzijn, en zijn gevuld met interessante lezingen, workshops en andere activiteiten.

Het SKLO is hier ook in betrokken, en van daaruit wil ik wat activiteiten uitlichten van onze deelnemende partijen. Er zijn nog veel meer dingen georganiseerd, dus als je geïnteresseerd bent, kijk dan zeker eens op https://www.well-being-weeks-rug.nl/

Het GSp organiseert actieve workshops; komende donderdag van 16:30-17:30

Uit je hoofd, in je lijf, BEWEEG! - GSp

Hé jij daar! Hele dagen achter de pc te luisteren zonder te bewegen gaat niet in de koude kleren zitten. Mocht je toe zijn aan iets anders, klik dan bij ons even aan; dan kom je op een aangename en andere manier in beweging. En wat beweging met je doet is voor iedereen verschillend. Het geeft je in ieder geval, ruimte, rust, bewustwording en flexibiliteit. In deze activiteit kun je op een luchtige speelse en serieuze manier je lijf ontdekken. Je wordt je bewust van je ademhaling, gedachten, beweging en hoe deze samen gaan.
Vanuit yoga, mindfulness, feldenkrais, aikido willen wij, Jort en Patricia jullie uitnodigen om in beweging te komen en te verstillen. We doen dit via de volgende online link:

Join Zoom Meeting
https://us02web.zoom.us/j/2592517045

Meeting ID: 259 251 7045
Passcode: student

HOST organiseert
Time management for students

24 februari 16:00 - 17:00
Do you often feel overwhelmed by the amount of work you have, you feel torn between your social obligations and goals you have set for yourself? This interactive time management training may help you to get yourself better organized and get more out of your day.

Hendrik Timmer, studentworker IFES

Link: https://meet.google.com/jdc-idbi-gwh

Last but not least, vanuit SKLO hebben wij een lezing georganiseerd
20:00-22:00

All Ears en het SKLO presenteren: ‘De mooiste tijd van je leven?’ met Toske Andreoli.

De studententijd wordt vaak de mooiste tijd van je leven genoemd. Maar steeds meer studenten hebben het zwaar, zo bleek de afgelopen jaren, ook vóór de pandemie en het noodgedwongen online onderwijs. Ze zijn overspannen, neerslachtig en eenzaam, hebben concentratieproblemen en angstaanvallen. Hoe komt dit? Het aanbod van cursussen als ‘Burn-outpreventie’, 'Timemanagement' of ‘Lekker in je vel’ is groot, op social media lees je dat je gezond moet eten, wandelen en mediteren voor 'mentale veerkracht'. Maar ligt het wel aan de studenten zelf? Wat hebben studenten eigenlijk van hun omgeving nodig om goed te kunnen studeren en lekker in hun vel te zitten? Filosoof Toske Andreoli (1990) schreef het boek De mooiste tijd van je leven? Een nieuwe kijk op studiestress met de bedoeling nu eens niet alle verantwoordelijkheid bij studenten zelf te leggen. In deze lezing pleit ze voor een beter studieklimaat met meer sociale cohesie, gedeelde ritmes en discipline. Na afloop is er ruimte voor vragen en discussie.

Voor meer informatie over de spreker, zie ook haar website http://www.toskeandreoli.nl/

Deelnemen via: meet.google.com/cxy-tfcf-jtz

beschrijving

Sieger Jonker

Ik wil graag nog even de lezing 'studententijd; mooiste tijd van je leven' onderstrepen. Afgelopen periode heb ik stage gelopen op Hogeschool Viaa Zwolle en heb ik mij daar beziggehouden met studentenwelzijn. Vanuit het Landelijk Netwerk Studentenwelzijn heb ik een bijdrage mogen horen van Toske Andreoli en heb ik haar boekje ook gekocht. Erg interessant en een aanrader. Ik denk dat veel GSV'ers iets zullen herkennen van de ontwikkelingen in het studentenleven van de afgelopen tijd. Het helpt om de typische studenten-struggles in een kader te kunnen plaatsen. Kortom, zeker deelnemen!

Sieger

De lezing van Toske begint zo! meet.google.com/cxy-tfcf-jtz

Ha GSV,

Morgen is er een activiteit door het Contractus dagelijks bestuur georganiseerd, het gaat om een (gratis) workshop van Wakker bij Bakker.

Productief en mentaal gezond in tijden van Corona

Het zijn bijzondere tijden, ons dagelijks leven is door Corona nagenoeg stilgelegd en er is veel onzekerheid over de toekomst. Letten op je mentale gezondheid is nu essentieel! Hoe blijf je productief? Hoe ga je om met negatieve gevoelens en emoties? Hoe zorg je voor een goede studieomgeving thuis?

Schrijf je in via www.well-being-weeks-rug.nl voor deze workshop op woensdag 10 maart 15:00-17:00.

De workshop wordt verzorgd door Wakker bij Bakker Student Coaching Nederland. Stuur gerust een mailtje met vragen over de coaching of workshop naar meldjeaan@wakkerbijbakker.nl!

Groetjes,

Mariëlle