MennoVelthuis

De tijd dat de nieuwe OV-cie het overneemt van de oude is nu aangebroken
Wij als nieuwe OV-cie organiseren een lezing over mensenrechten.
We hebben Karel Smouter, redacteur van de correspondent uitgenodigd om hier iets over te vertellen. De volgende vragen zullen centraal staan in de lezing.

Zijn mensenrechten universeel toepasbaar?
Kunnen wij als het westen zeggen wat goed is of niet?

Karel Smouter is filosoof en journalist en werkt nu als adjunct-hoofdredacteur bij De Correspondent.
Hij geeft lezingen door het hele land en schrijft onder andere
artikelen voor de correspondent over migratie, religie en mensenrechten

Wanneer?
11 februari om 20:00
Waar?
In de Lutherzaal aan de Haddingestraat 23 in Groningen

We nodigen bij deze iedereen te komen en zich hier op te geven
Alle aanwezigen krijgen bovendien een gratis maand toegang tot artikelen op www.decorrespondent.nl

Deze lezing wordt georganiseerd in samenwerking met SKLO

Ja ik ben bij de lezing van Karel Smouter op 11 februari

  1. Alfred
  2. Cornelieke
  3. Hendertje
  4. Laura Moorlag
    5 Peter Holsappel
  5. Menno

Hallo!

In alle aankondigingen is het mij volledig onduidelijk gebleven dat de GSV dit organiseert. Is er een reden dat het GSV-logo nergens genoemd/gebruikt wordt?

Something, something, naamsbekendheid en promotie.

Hartelijke groet,

MCD

Hoi Mark,

hier hebben we het wel over gehad, maar wij dachten dat een GSV-logo misschien 'buitenstaanders' zou afschrikken om de lezing te bezoeken, omdat er dan alleen maar mensen zijn die elkaar kennen en zij alleen zijn.
Omdat er bij dergelijke lezingen vaak nauwelijks niet-GSV'ers zijn en wij dit wel willen stimuleren, hebben we hiervoor gekozen.

Desalniettemin is promotie inderdaad een goed argument om het (in het vervolg) misschien anders te doen

Awesome onderwerp

Peterh14 schreef:

Hoi Mark,

hier hebben we het wel over gehad, maar wij dachten dat een GSV-logo misschien 'buitenstaanders' zou afschrikken om de lezing te bezoeken, omdat er dan alleen maar mensen zijn die elkaar kennen en zij alleen zijn.
Omdat er bij dergelijke lezingen vaak nauwelijks niet-GSV'ers zijn en wij dit wel willen stimuleren, hebben we hiervoor gekozen.

Desalniettemin is promotie inderdaad een goed argument om het (in het vervolg) misschien anders te doen

Ik vind het een fantastisch onderwerp - top!

Ik vind het ook heeeeeeel erg tenenkrommend dat als argument wordt gegeven dat het 'mensen' afschrikt. Als je mensen nooit gaat uitnodigen op je feestje, dan komt er uberhaupt niemand.

Daarnaast - dit is toch dé mogelijkheid om de diversiteit van de vereniging te laten zien?

Je naam verbinden aan zo'n toffe activiteit is juist dé promo activiteit bij uitstek. Waarom denk je dat Yir gretig haar naam verbindt aan de door die vereniging geïnitieerde lezingen?

Als je in de uitnodiging erbij knalt dat deze door de GSV geïnitieerd is en dat deze voor iedereen beschikbaar is, maakt het echt niet uit voor buitenstaanders. Lezingen worden vrijwel altijd door organisaties georganiseerd; waarom zou dit dan anders moeten zijn?

Denk hier maar eens aan als je straks weer loopt te zeuren dat er maar 16 man zich aangemeld hebben in de week voor de KEI-week -
Iemand die zich niet wil profileren gaat gewoon hartstikke dood.

Dus, GSV logo erop - massaal mensen uitnodigen, daarna massaal naar de verjaardag van Brandhout.

Alaberto schreef:
[...]Dus, GSV logo erop - massaal mensen uitnodigen, daarna massaal een herpesbesmetting riskeren.

^dit.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe het beeld ontstaan is dat het mensen zou afschrikken. Geneert men zich er tegenwoordig voor GSV'er te zijn? Hier het logo niet op plakken zou echt eeuwig zonde zijn. Doet de GSV verdorie EIN-DE-LIJK eens iets intellectueels, doe je alsof het niet van de GSV is!

paradox #iknietsnap #aandachtsgeileolimprescie

Beetje teveel van dat thema van Senaat Gaasbeek aangetrokken.

Elke andere vereniging zou gretig haar naam willen verbinden aan zo'n ongelooflijk toffe activiteit.

Maar GSV natuurlijk weer Geheel Anders

Kan de discussie ook ergens anders gehouden worden, of is het niet erg dat dit openbaar is?

Stayphanie schreef:

Kan de discussie ook ergens anders gehouden worden, of is het niet erg dat dit openbaar is?

Staat dit topic openbaar? Er zit geen publieke tag aan toch?

Hij is openbaar, is geen aparte tag maar een optie die je aan kan klikken. Als je uitlogt kan je er gewoon nog in

Volgens mij hebben wij als OVcie bij het lijsttrekkersdebat ook gewoon als GSV (in samenwerking met Yir) gepromoot, en dat schrok niet af. Er zaten genoeg mensen van buitenaf, ook niet christenen.
Als je een interessant onderwerp hebt (zoals dit) komen mensen wel. Dus doe wat met de opmerkingen van Mark en Albert.

Verder goed om weer wat van de OVcie te horen, en het lijkt een interessant onderwerp, ik ben benieuwd. Waarschijnlijk wel bij.

martijngaasbeek

Alaberto schreef:

Beetje teveel van dat thema van Senaat Gaasbeek aangetrokken.

Elke andere vereniging zou gretig haar naam willen verbinden aan zo'n ongelooflijk toffe activiteit.

Maar GSV natuurlijk weer Geheel Anders

Know the facts, huzol.

Jaarthema Senaat Gaasbeek: vele gaven, één Geest.

Dijkio schreef:

Stayphanie schreef:

Kan de discussie ook ergens anders gehouden worden, of is het niet erg dat dit openbaar is?

Staat dit topic openbaar? Er zit geen publieke tag aan toch?

kan je als oud-lid nog bij interne topics dan?

robert8701 schreef:

Dijkio schreef:

Stayphanie schreef:

Kan de discussie ook ergens anders gehouden worden, of is het niet erg dat dit openbaar is?

Staat dit topic openbaar? Er zit geen publieke tag aan toch?

kan je als oud-lid nog bij interne topics dan?

Het verbaast me dat dit je verbaast. En *reünist trouwens.

We hebben de verenigingsnaam in de naam van het Facebook-event gezet. Bedankt dat jullie zo alert meedenken!

Overigens heb ik een rits collega's uitgenodigd en die leek het wel een vet onderwerp. Goed bezig dus, OV-cie, ook buiten de vrijgemaakte luizen in de pels om spreekt dit mensen aan! Zo erg zelfs dat ik er vandaag met iemand een discussie over had in de UB.

Laat dit direct een aanmoediging zijn voor iedereen om lekker je collega's, vriendjes, vriendinnetjes of studiemaatjes uit te nodigen. Goed voor de opkomst enzo.

Komt er trouwens nog iets van een reader, zodat men zich bekend kan maken met het gedachtegoed van de spreker? Heb wat van zijn artikelen op de correspondent gelezen en ik denk dat die tekenend zijn voor het verhaal wat we kunnen verwachten.

Bijvoorbeeld het 'viral' artikel over het 18 jarig meisje en haar paps over de aanslagen in Parijs en Beirut: https://decorrespondent.nl/3650/WhatsApp-after-Paris-18-year-old-Hanna-teaches-her-dad-a-thing-or-two-/271293550-82946f3f

Verder is hij een van de journalisten achter de 'ontmaskering' van de zogenaamde wonderen bij christelijke hulporganisatie TRIN en is het begin van zijn carrière geworteld in kerkelijke organisaties. (Bedankt Google:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Karel_Smouter )

Doe met deze informatie wat je wilt. Verder misschien leuk nog even het verschil tussen de EVRM en de UVRM uit te zoeken? Ik acht de kans zéér groot dat de woorden 'vluchteling' en 'immigratie' gaan vallen (op linked-in presenteert hij zichzelf als Correspondant Asylum & Migration Issues) http://www.linkedin.com/in/karel-smouter-9baa48b . Mogen we mensen van buiten Europa onze liberale normen opleggen?

Lees je in en wees niet bang de spreker een beetje uit te dagen, jullie zijn immers allen academici, niet?

Mark mikt op honorair lidmaatschap van de OV-cie

lauramoorlag

Actueel onderwerp, interessant, ongetwijfeld een hele goede spreker (iedereen heeft inmiddels de artikelen van Mark gelezen), mooie kans om de GSV van de andere kant te zien én te promoten... en al over twee week!

Oftewel:

BUMP

En natuurlijk jezelf op aanwezig zetten:

https://www.facebook.com/events/931256473627662/

Dit is dus volgende week donderdag al!

Zet het in je agenda, lees de artikelen in Marks bericht en kom 11 februari 20:00 naar de Haddingestraat 23