klaasmans

Voor de nieuwe of oude student. De kenners weten wat het waard is. Lekkere vlotte pc in elk geval. Wil ook nog wel een nieuwe videokaart opzoeken voor een paar knaken en dan speel je alle spellen die je zou willen spelen.

Vraagprijs 250 euro.

Hardeschijf: 64 gb
Rotatiesnelheid:7.200 RPM

Intern geheugen:2.048 MB

Processor-kloksnelheid:2.400 MHz
Processor model:Q6600
Front-side bus processor:1.066 MHz
Geïnstalleerde processorcache:8 MB
Processorfamilie:Intel Core 2 Quad. 4 * 2.4ghz
Inclusief besturingssysteem:Windows 7 premium (legaal nog ook)
Grafische adapter:GeForce 8600 GS
Audiosysteem:High Definition Audio 7.1

is het geen 640 gb harde schijf? 64 is een beetje weinig?

Klopt, maar nee, gewoon 64gb, lekker klein, wel snel.

Is het zo'n solid state-schijfje?

Als het solid state is dan is het die 250 pleuro's keihard waard. Voor 70 extra zet je er een terabite bij en kun je alles met dat ding.

Het is geen solid state-schiif want er staat dat hij 7200 rondes per minuut maakt. En dat is ook niet heel erg snel, echt snelle schijven gaan 10.000...

N.B. Steendam

Koop voor een paar tientjes een externe 500gb flash harde schijf en je hebt nergens last van.

Klaas kennende regelt hij die er voor twee tientjes op marktplaats bij. ik zit even te bedenken of ik nog interesse heb - mijn pc wordt rapjes trager. Klaas: waarom heb ik interesse in je pc en waarom gaat het mijn leven veranderen? Word ik dan net als jij?

Precies zo HT!

Infamous angel

Regel dan gelijk maar een ander grafische kaart, wan een nVidia 8xxx serie is een (de 8600GS is een G84). Alleen is het resultaat dat je beeld weg is en geen knal.

Edit: Ik heb hier wel een ATI Radeon HD3870 van Asus liggen (zonder koeling) die gratis afgehaald mag worden, als je deze PC koopt :P

Een grotere HDD kost tegenwoordig ook niet veel meer. Dus als je die wil, dan heb je die al voor € 30,- (500GB).

Wat heb je aan een ATI Radeon 3870 zonder koeling? Overigens koop je die voor enkele tientjes op Tweakers dot net.

Infamous angel
Rolv schreef: Wat heb je aan een ATI Radeon 3870 zonder koeling? Overigens koop je die voor enkele tientjes op Tweakers dot net.

Daar heb je in zoverre wat aan dat op dat zelfde Tweakers dot net je een koeler kan kopen die, zelfs nieuw, goedkoper is dan een tweedehands HD3870. Dus hoe dan ook ben je voordeliger uit. Sowieso is een 'after market' koeler aan te raden, maar dat is persoonlijk.

Infamous angel schreef:
Rolv schreef: Wat heb je aan een ATI Radeon 3870 zonder koeling? Overigens koop je die voor enkele tientjes op Tweakers dot net.

Daar heb je in zoverre wat aan dat op dat zelfde Tweakers dot net je een koeler kan kopen die, zelfs nieuw, goedkoper is dan een tweedehands HD3870. Dus hoe dan ook ben je voordeliger uit. Sowieso is een 'after market' koeler aan te raden, maar dat is persoonlijk.

Daar heb je in zekere zin wel gelijk in, al moet je wel een beetje computer hobbyist zijn om te gaan spelen met koelers etc ;) niet dat het een moeilijk klusje is ofzo, maar ik zou de moeite er niet voor nemen.
Een after market koeler zou ik alleen aanraden als je wil overklokken met je videokaart, anders gewoon met rust laten. Mijn HD3870 vind ik een prima standaard koeling hebben, maar dat is dan ook weer persoonlijk.

Welke stepping is die Q6600? Ik heb zo een ook eens gekocht, schijnen wel een overklokpotentieel te hebben.

Infamous angel

Het aanbod van de HD3870 geldt niet meer, deze is inmiddels al verkocht.

Niemand die hem wil? Bieden kan natuurlijk ook. Dus Pre amices, kijk eens goed.