Robbert

De NS staakt niet, maar Pro-rail. Maar op site kun je wel een aantal standaardbrieven vinden, waarmee je je gemaakte kosten kunt declareren.

Volgens de site zou de NS het wel moeten regelen.

ohw en er kunnen geen 'rechte aan de site worden ontleend'

. Allemaal ff stemmen op het polletje linksboven...

@WebCie: ja dit is crossposten, maar leek mij in het algemeen belang... ;)

Edit: donders, nog dezelfde link als Robbert, ook :). Was ook al bezig toen ik dit topic zag... :)

Eikels, hoe moet ik nu op E&R voorbereidingsweekend komen... Dit vraagt om het lenen van mijn ouders auto :)

ProRail schreef: Oproep aan FNV en CNV ProRail en de vakbonden hebben een loonconflict. Daarom willen FNV Bondgenoten en CNV Bedrijvenbond hun leden op vrijdag 17 juni laten staken. ProRail betreurt deze actie ten zeerste. Vorige week heeft ProRail voorgesteld een onafhankelijke commissie van drie wijze mensen een bindend advies te laten geven over de looneisen van de bonden en het eindbod van ProRail. Hiermee deed ProRail een uiterste poging de maatschappelijke schade van een spoorstaking te voorkomen. Als bedrijf met een publieke functie weegt dat voor ProRail buitengewoon zwaar. FNV en CNV hebben deze commissie afgewezen. ProRail roept hen op hier opnieuw over na te denken. Goed loonbod ProRail heeft een verantwoord en aantrekkelijk loonbod gedaan van 2,75% plus éénmalige uitkeringen. Dat is hoger dan gemiddeld in nieuwe CAO’s in Nederland. De bonden eisen 4,75%. Als partijen hun bod redelijk vinden, zouden zij naar de mening van ProRail niet bang moeten zijn dit voor te leggen aan een onafhankelijke commissie die een meerderheidsadvies opstelt. Objectief oordeel In het overleg van afgelopen donderdag bleek dat de bonden het in alle gevallen belangrijk vinden hun leden te kunnen raadplegen. ProRail heeft daar begrip voor. ProRail is daarom bereid de commissie bij meerderheid een zgn. zwaarwegend advies te laten opstellen, dat de bonden dan met een positief advies aan hun leden voorleggen. ProRail zelf wil zich binden aan het oordeel van de commissie. De commissie kan ook het argument van de bonden meewegen dat de loonontwikkeling bij ProRail en NS gelijk zou moeten lopen. De Raad van Bestuur van ProRail roept FNV en CNV dringend op alsnog met dit voorstel akkoord te gaan, in het belang van alle reizigers, bedrijven en vervoerders.

Krijg het idee dat men bij FNV en CNV meer bezig is met het gelijkrijgen dan het zoeken naar een oplossing. Beetje jammer dat dan zoveel mensen daar de dupe van worden. Een bedrijf met 3000 mensen weet het hele land plat te leggen. Riekt een beetje naar machtsmisbruik...

nog een praktische tip; je kunt naar gaan en dan de mogelijkheid om per trein te rijden uit schakelen. Dank kun je toch, zij het met een fikse vertraging, nog wel ergens komen dankzij de Qliners.

Ik mis de optie "ik ga met de bus" ik moet naar Zwolle en omstreken toe komende vrijdag, dus het moet maar op deze manier. Een afspraak in Utrecht afgezegt, ik zal 5 uur reistijd niet helemaal zitten... :s

@ Steef: wat is de beste manier om nog naar Zwolle te komen? Ik moet er vrijdag ook heen.

FF voor de zeldzame mensen die Niet op het boerenkant-topic kijken: donderdagavond is je weekendOV geldig en zaterdagmorgen je weekOV. Om de prijzen een beetje te drukken...

betekend dat dat je weekOV niet op donderdag geldig is?. shit zeg, wou ik net op donderdag gaan!

jewel, maar dit is extra!!!

oke dan gelukkig maar, mis ik wel de soos, maar ja dan ben ik wel 2 uur minder lang onderweg!

@ Hans met de Qliner c.q. Interliner naar Emmeloord daarna met bus 141 van Emmeloord naar Zwolle. Reistijd: 3 uur.

Steef schreef: @ Hans met de Qliner c.q. Interliner naar Emmeloord daarna met bus 141 van Emmeloord naar Zwolle. Reistijd: 3 uur.

Waarschijnlijk wel een optie waarbij de Qliner, gevuld met veels te veel studenten, halverwege Emmeloord door haar assen zakt...

Steef schreef: daarna met bus 141 van Emmeloord naar Zwolle.

Oh, zonde! Ga dan met lijn 171 van Emmeloord naar Zwolle. Dan pak je Vollenhove nog ff mee! Ik regel dan een kopje thee.

Steef schreef: Ik mis de optie "ik ga met de bus" ...

Sorry Steef, ik had de optie echt toegevoegd, maar volgens mij heeft het forum altijd de nare gewoonte de laatste optie niet toe te voegen, of het ligt aan mij, maar kan ik het nu niet meer aanpassen.

leuk gaan jullie allemaal via Emmeloord? Ik zit bijna nooit met GSV'ers in de bus als ik naar mijn ouders ga.

Voor de mensen die een week-ov hebben, die hebben geluk. Deze is deze keer zaterdagochtend namelijk ook nog geldig.
Tis maar ff dat je t weet.

Robbert schreef: Sorry Steef, ik had de optie echt toegevoegd, maar volgens mij heeft het forum altijd de nare gewoonte de laatste optie niet toe te voegen, of het ligt aan mij, maar kan ik het nu niet meer aanpassen.

Boeit niet hoor Robbert :wink: Het is trouwens wel een uitkomst dat je week OV ook op zaterdag geldig is. Zouden ze vaker moeten doen... :P

Waar is de bron van het bericht over de vrije week-OV op zaterdag te vinden?

RC schreef: Waar is de bron van het bericht over de vrije week-OV op zaterdag te vinden?
http://www.rovernet.nl/nieuws/berichten ... ber050615a
RC schreef: Waar is de bron van het bericht over de vrije week-OV op zaterdag te vinden?

Het radio 1-journaal meldde het vanochtend ook.