jolanda-zuidema-47

OV-lezing GEBEDSGENEZING

Spreker:
Dr. M.J. Paul

Datum:
Donderdag 19 juni

Aanvang:
19.30 uur!! (niet om 20.00 uur zoals eerder vermeld)

Locatie:
Noorderkerk, Akkerstraat 28

O nee wat vroeg!

Fantastisch dat MJ Paul gevraagd is een lezing te houden op de GSV. Ik verkeer in de bijzondere positie dat ik hem al een keer heb horen spreken en ik was zeer onder de indruk van zijn woorden. Het ging toen op het PACO van dit jaar over 'wonderen in de twintigste eeuw' en hij heeft mij echt geraakt met datgene wat hij gezegd heeft. Ik kan een ieder dus aanraden om naar hem te luisteren en vooral je hart open te zetten voor wat hij te vertellen heeft.

Gebed kan namelijk veel meer dan ik vroeger dacht...

deboer schreef: Ik kan een ieder dus aanraden om naar hem te luisteren.

Maar zelf ga je niet...

Cnior schreef:
deboer schreef: Ik kan een ieder dus aanraden om naar hem te luisteren.

Maar zelf ga je niet...

Da vink duz nie kunne he :roll:

Trouwens om even op het onderwerp gebedsgenezing te komen, ik lees net een discussie op GKV forum over Jan Zijlstra o.a. , eentje die overwegend negatief is tegenover hem. Vrij interessant, ik heb vooral positieve dingen gelezen en bovendien ervaren toen wij als BK vorig jaar naar zijn gebedsgenezingsdienst zijn geweest. Bovendien benadrukte hij enorm het feit dat niet hij maar Jezus genas. Misschien is deze discussie wel interessant om eens van te voren door te lezen.

Blijft zo dat ik absoluut geloof in gebedsgenezing nu nog, in tegenstelling tot wat sommigen denken dat het verleden tijd is, en ze ook heb mogen meemaken.

Link naar discussie op GKV Forum:

http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=285

Link naar de gemeente van J.Zijlstra:

http://www.levensstroom.nl

Een, om het zo maar 'bot' te noemen, J.Zijlstra in het groot, T.B. Joshua, is ook een interessant persoon m.b.t. gebedsgenezing. Op google vind je ook een heleboel mensen die hem als valse profeet zien en andersom.
Link naar de gemeente van Joshua

http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=285

Inderdaad, Pieter: zeer interessant en voor ieder aan te raden.
Zeker ook vanaf de tweede helft van de discussie (eerste link).

Dr. M.J. Paul zal een andere opzet en invulling van de avond hanteren als tijdens de workshop van het PaasCongres.
Eerst wil hij de aanwezigen vragen wat hun ervaringen / belevenissen / ideeën / (voor)oordelen zijn over en met gebedsgenezing. Vervolgens houdt hij een (redelijk) korte lezing, waarin hij ingaat op aspecten van de belijdenis, exegese, (kerk)geschiedenis, praktijk en de bijbel t.a.v. het onderwerp.

Na de pauze is er volop gelegenheid voor discussie.
Deze kan overigens uitstekend worden voortgezet op soos, gezien de OV-lezing duurt van 19.30 - 22. 00 uur.

Sabine schreef:
Cnior schreef:
deboer schreef: Ik kan een ieder dus aanraden om naar hem te luisteren.

Maar zelf ga je niet...

Da vink duz nie kunne he :roll:

Daar hebben we het nog wel ff over, Sabine :wink:

Pieter schreef: Bovendien benadrukte hij enorm het feit dat niet hij maar Jezus genas.

Ik denk dat er weinig gebedsgenezers zijn die dat niet zullen zeggen. We moeten dat denk ik niet als criterium aanhouden. Alleen God kan genezen, of een genezer dat nou erkent of niet. Daarnaast blijkt uit de bijbel heel duidelijk dat iedereen op gebed kan genezen. Daarvoor zijn geen gebedsgenezers nodig. Ikzelf ben altijd een beetje huiverig tegenover genezingsdiensten (mede vanuit mijn ervaring daarmee). Toch denk ik dat er meer aandacht moet komen over dit onderwerp. Ik ben heel benieuwd wat Dr. Paul te zeggen heeft. Ik heb al enige dingen gehoord over PaCo, en ik weet niet of ik daar blij mee ben. Maar ik wil dat graag van hemzelf horen. Laten we vooral bidden dat er goed omgegaan mag worden met een zo mooie gave van God! Als we God morgen bij de lezing aanwezig laten zijn, zal het sowieso een succes worden!!

Ik wil graag opmerken dat ik erg genoten heb van de OV van gisteren.
Het verhaal van Dr. Paul heeft me erg aangesproken. Belangrijkste boodschap is voor mij nogmaals (in de Alpha cursus kwam dit ook al naar voren) dat wij veel groter mogen denken van de helende invloed van onze gebeden.

Ik wil graag de OV bedanken en de aanwezige GSV-ers voor de opbouwende sfeer.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Echt een hele toffe avond waar ik echt iets aan heb gehad! OV-cie bedankt!

: :!:

Moderation Mode:
Offtopic ---> Email is ook een optie.
Vanaf nu alleen serieuze en/of inhoudelijke reacties graag!