Jaap

Zijn er meer GSV’ers die morgen naar de Gods Geest Werkt!- conferentie gaan in Zwolle? Ik ben namelijk wel van plan en zoek reisgenoten vanaf Groningen.
Informatie kun je vinden op . Op deze site kun je ook kaarten bestellen à € 5,-

L1Rn4urAyA7aTEe

Ik ga niet mee, maar ik kan de conferentie wel van harte aanbevelen! :D Echt supertof! :lily:

Hoe was het Jaap?

Biezema schreef: Hoe was het Jaap?

Wat mij betreft was het een zeer geslaagde dag. Twee opbouwende "praatjes" van respectievelijk Jos Douma over de heerlijkheid van Gods tegenwoordigheid en Gert Hutten over de intimiteit van Gods tegenwoordigheid (Binnenkort komt de tekst van de praatjes op de homepage van Gods Geest Werkt! beschikbaar). Voor de rest veel gezongen en drama en gebed. Veel enthousiaste mensen. Je zag dat mensen diep geraakt werden door hetgeen gezegd, gezongen en gebeden werd en ik ondervond dat zelf ook aan den lijve.
Verder: Gert Hutten draaide een nummer van Stef Bos (Niemandsland)!

agent_Fox_Mulder

Ik sluit me helemaal aan bij Jaap. Ik had er eerst weinig zin in, ik kwam net van PaCo terug. Toen bleek echter dat wat ik op PaCo had meegekregen over tolerantie ook weer deels terugkwam in wat die sprekers zeiden tijdens Gods Geest werkt.
Het was echt een aanrader.

ps. Ik denk dat ik maar Stef Bos fan wordt

agent_Fox_Mulder schreef: Toen bleek echter dat wat ik op PaCo had meegekregen over tolerantie ook weer deels terugkwam in wat die sprekers zeiden tijdens Gods Geest werkt.

Zoals? Ben ik wel benieuwd naar!

Ik ben een jaar geleden naar de eerste bijeenkomst van Gods Geest werkt geweest en ik vond het allemaal nogal overdreven. Er werd toen nogal veel nadruk gelegd op waar de vrijgemaakte kerk het allemaal verkeerd deed en dat zij toch vooral niet daartegen wilden schoppen. Voor de rest heeft het mijn ogen geopend voor de breedte van het werk van de Geest. Hoe was het verder dit jaar?

Het moment waarop het zwaarst kritiek werd gegeven op onze kerk, was toen ds. Gert Hutten aangaf dat we in de kerk niet in de eerste plaats gebaat zijn bij allerlei groeiprojecten maar dat we meer aanbidding en bidders nodig hebben. M.i. zeer terecht.
Voor de rest werd er op een gegeven moment gebeden "voor die mensen die hier per se niet willen zijn, maar die toch onze broeders en zusters zijn'', dat kun je interpreteren als een sneer... maar ook als oproep en gebed tot verzoening.
Ik vond het een erg geslaagde dag, met in de pauze een hoog hé-jij-hier-ook-lang-niet-gezien gehalte (beetje kleintje TU-dag Kampen).

Een korte impressie kun je vinden op