Hannah

Beste GSV'ers,
Hieronder vindt u een bericht dat we op de senaatsmail ontvingen van CFT (Christenen voor de Waarheid, onderdeel van Christian For Truth). Het gaat om een sing-in op de Grote Markt en een stille tocht naar de abortuskliniek aanstaande vrijdag. Ondanks het feit dat op precies hetzelfde moment amica Zwarteveen voor de ogen van God en zijn gemeente haar jawoord zal geven aan Ernest, willen wij u dit bericht niet onthouden:

CFT schreef: Wij willen u een actie onder de aandacht brengen die D.V. op 14 december a.s. zal plaats vinden in het Noorden van het land. Er wordt dan een sing inn georganiseerd om 19:30 uur op de Grote Markt in Groningen. Het doel zal zijn om zo mensen te bereiken met de Kerstboodschap en vervolgens een pro-life actie te willen houden. Om ongeveer een uur of 20:30 zal de avond verder ingevuld worden met een fakkeltocht naar de Radesingel om daar bij de abortuskliniek een stille wake te houden voor het ongeboren leven met medewerking van Schreeuw om Leven. Wilt u zo vriendelijk zijn deze email aan zoveel mogelijk mensen in uw bestand en omgeving te verspreiden? Wij zien uit naar uw komst en wat God wil doen onder ons. Met vriendelijke groet, Jan de Bruin, voorzitter CFT Nederland info@cftnederland.nl www.schreeuwomleven.nl

Hannah Bremer
abactis h.t.

Herbsgarden

Gewoon uit nieuwsgierigheid: vindt de senaat dat dit soort activiteiten door hen gepromoot moet worden? Ik doel dan vooral op het massaal en uitgerust met fakkels flankeren van zo'n abortuskliniek.

Daar wil ik wel even kort op reageren. Het is wat ons betreft niet relevant wat wij ervan vinden, het is een christelijk initiatief waarmee men aandacht wil geven aan abortus en de dingen die daar verkeerd aan zijn. Wij zijn van mening dat we zulke initiatieven prima kunnen doorspelen aan de vereniging, die mag zoals vaker zelf oordelen.

Herbsgarden

Zoiets dacht ik al en dat is op zich prima, maar allerlei vage onzin wordt wel zomaar op het forum geplempt. Neem dit stukje, dat de abactis zojuist op verzoek van een Joodse band op het 'Culturele activiteiten'-topic heeft geplaatst:

Mevr. de abactis schreef: In 2008 bestaat de staat Israël zestig jaar. Dat is niet niks, zeker als je je realiseert dat Israël in die 60 jaar non-stop is aangevallen, gebombardeerd en geterroriseerd door z’n buren en – laten we dat vooral niet vergeten – constant bekritiseerd door de rest van de wereld. Niet niks dus.

Enerzijds vind ik het prima dat dit soort propaganda integraal wordt overgenomen, aangezien de GSV vast en zeker wijs genoeg is hier zelf over te oordelen, maar anderzijds vind ik het wel vreemd dat de GSV zich voor het karretje laat spannen door iedereen die maar zegt een christelijke activiteit te organiseren. Het is een beetje 'jajaja, en toch ook nee nee', snap je?

Je hebt opzich een punt, Jan. Maar we sturen natuurlijk niet alles zomaar even door. We krijgen elke week talloze mailtjes in deze trant, meestal met de vraag om e-mailadressen of met de vraag of ik een verenigingsmail wil sturen. De meeste dingen filteren we en alleen verenigingsgerelateerde info komt in een webciemail terecht. Sommige dingen wil ik jullie echter niet onthouden. Als men onze leden wil bereiken, moet daar toch ergens een weg voor zijn. Op dit moment spam ik inderdaad het hele forum onder, maar dat wordt niet typerend voor de komende tijd hoor. Ik had even een paar dingen opgespaard. Maar als je andere ideeen hebt over hoe de Senaat dit beter aan kan pakken of waar wij een grens moeten trekken met informatieverspreiding, hoor ik het graag.

Misschien is het een idee dit soort info (na filtering) in één topic te zetten, waar je dan dus al dit soort propaganda kwijt kunt. Mooie titel lijkt me: SPAM. Dat topic zou ik overigens intern plaatsen.

Herbsgarden

Voor de duidelijkheid: een aankondiging van een gewoon concert vind ik best, niets bijzonders. Hoeft ook niet per se in een spam-topic, al is dat geen gek idee. Waar ik een beetje van opkijk, zijn berichten waarin de abactis mij als dienst aan een of ander Joods bandje vertelt dat Israel constant door de hele wereld wordt bekritiseerd of waarin zij als dienst aan een groepje christenen dat de waarheid in pacht heeft oproept om met een fakkel bij een abortuskliniek te gaan staan.

Hm, de stichting Schreeuw om Leven is zo'n beetje de enige club in Nederland die nog in het openbaar protesteert tegen de abortuspraktijk. Ik heb één keer meegedaan aan aan de Mars voor het Leven in Amsterdam, een jaarlijks terugkerend 'evenement': een vreedzaam protest tegen een praktijk die in NL zo makkelijk geaccepteerd is en ondertussen per jaar 30.000 levens opeist.

Samengevat: ze mogen hier en daar wat radicaal of eenzijdig zijn, SvL verheft tenminste haar stem (Cft ken ik niet maar Jan de Bruin wel).

Rinze schreef: Misschien is het een idee dit soort info (na filtering) in één topic te zetten, waar je dan dus al dit soort propaganda kwijt kunt. Mooie titel lijkt me: SPAM. Dat topic zou ik overigens intern plaatsen.

Goed idee. Een dergelijk topic is in het verleden al een keer opgestart. Deze kan natuurlijk zo weer in gebruik worden genomen.