Vandekamp

Ik heb hier naast mij een mooie laptop Fujitsu Siemens Amilo Li-2727 liggen.
Maar een fabricage fout van deze laptop is dat het draadloos netwerk niet werkt en ik krijg het helaas ook niet aan de praat...

Voor de geintresseerden:

http://forum.ts.fujitsu.com/forum/viewt ... b4b182d78f

De aanwijzingen die op het forum worden gegeven, heb ik naar mijn idee gevolgd, maar helaas zonder resultaat...

Wie heeft wel de gaven dit op te lossen??

Sanzo Panza

Kom maar eens langs in de Topaas, ik wil er wel eens een blik op werpen.

Ik zie niet in wat dat nou helpt, daar krijg je toch alleen maar krassen van?

Helemaal uitdoen, dus niet op 'stand by' of de 'opnieuw opstarten' functie gebruiken. Dan weer aandoen, werkt de 1e keer misschien niet, 2e keer misschien ook niet, maar de 3e keer wel. Volgens mij heb ik hetzelfde onding.

Je hebt ook van die usb-apparaten met ontvangers voor draadloos internet - maar ik denk niet dat dat een hele goede permanente oplossing is. de goedkoopste kun je voor tussen de 10 en 15E bij de mediamarkt krijgen. Succes!

maartenwilchiethon schreef: Kom maar eens langs in de Topaas, ik wil er wel eens een blik op werpen.

Want jij weet heel veel van computers toch?

Henk, ik moest heel hard lachen om je grapje. Haha, echt hoor...

Infamous angel

Als het een fabricagefout is, dan zeg ik claim garantie of herstel. Dan is het wel goed om te weten of die (vrijwel) nieuw is. Maar als het een echte fabricagefout is en je kan aantonen dat het er vanaf het begin al in zat, dan zit je goed.

Als ik dat verhaal uit je link goed lees gaat het niet echt om een fabricagefout, maar meer een probleem met software ondersteuning. Heb je daarvoor de bios al geflashed? Komt de WiFi-adapter ook voor in de hardwarelijst?

Laptop is niet helemaal van mij(ken dus ook geen geschiedenis), dus dat van de fabricagefout gaat waarschijnlijk niet werken.
Verder heb ik naar mijn idee toch echt alles geprobeerd, maar het feit dat ik een beetje draaierig wordt van je een na laatste vraag zegt waarschijnlijk genoeg over mijn capaciteiten...
Ik heb mijn hoop op maarten gevestigd: Maarten, ik hoop de laptop volgende week uit Apeldoorn mee te nemen en vervolgens eens even langs te komen.

Je gaf aan dat je de stappen die op de forumpagina uit je eerste post staan had gevolgd, dat was een stappenplan om de bios te update (flashen). Dus draaierig worden is niet nodig. Kijk via hardware (rechtermuisknop op 'deze computer', eigenschappen, hardware) of er een wifi-adapter bij staat, en check sowieso of je de meest recente drivers hebt (googlen op naam van de netwerkkaart).

Voor de rest, succes Maarten.

Infamous angel
Prince schreef: Je gaf aan dat je de stappen die op de forumpagina uit je eerste post staan had gevolgd, dat was een stappenplan om de bios te update (flashen). Dus draaierig worden is niet nodig. Kijk via hardware (rechtermuisknop op 'deze computer', eigenschappen, hardware) of er een wifi-adapter bij staat, en check sowieso of je de meest recente drivers hebt (googlen op naam van de netwerkkaart). Voor de rest, succes Maarten.

Dank je voor deze uitleg, zou het zelf niet beter kunnen. De vragen waren ook even om te peilen hoeveel Vandekamp zelf wist/kan.

Ik hoop dat je er uitkomt, samen met Maarten. Mocht dat niet lukken, dan wil ik evt. ook wel mijn licht er over laten schijnen (kom maar op H3nQ 8-) ).