Jaap

Donderdag 11 september gaat er weer een Alpha-cursus van start voor GSV’ers en ATV’ers.

De Alpha-cursus is in beginsel een kennismakingscursus over het christelijk geloof, maar hij is ook bijzonder nuttig en verrijkend gebleken voor de deelnemende GSV’ers en ATV’ers van vorig jaar.

De Alpha-cursus beslaat 10 avonden en een weekend in oktober. De wekelijkse bijeenkomst op donderdagavond begint om 18.30 en wordt gehouden in onze sociëteit.

We beginnen de avond met een maaltijd. Vervolgens wordt door een van de Alpha-teamleden een inleidend “praatje” gehouden. Daarna gaan we in vier groepjes uiteen om daarover na te praten.
Onderwerpen die aan de orde komen zijn bijvoorbeeld “Wie is Jezus?”, “Wie is de Heilige Geest” en “Bidden: waarom en hoe”.

Van de deelnemers wordt een bijdrage gevraagd voor het eten, het weekend en het cursusboekje.

Wil je deelnemen, meld je dan aan bij onze teamleidster, Sietske de Jong. Dat kan telefonisch (06-14184183) of via de mail (dejongsietske@hotmail.com).
Natuurlijk kun je ook bij een van de andere teamleden terecht, ook als je vragen hebt.

Het Alpha-team bestaat uit:

Alinda Zuidhof (GSV)
Ewald Schaap (GSV)
Gerrit Leppink (ATV)
Jaap Boersema (GSV)
Joanne Schaap (ATV)
Jos Leijenhorst (ATV)
Karen Westra (ATV)
Sietske de Jong (GSV)

Even een update van het onderwerp in het kader van de Alpha-reclamecampagne: er hebben zich inmiddels 23 mensen opgegeven voor de Alphacursus, dus er is nog plaats!
Voor vragen en opgave kun je nog steeds bij mij of een van de andere teamleden terecht.

Zo-zo, ten koste van mijn 1234e post, wat lees ik nu onder het kopje Personalia op pagina 15 van de zaterdageditie van het ND?

Alpha-cursus Nederland heeft per 1 oktober Jaap Boersema benoemd als opvolger van stafmedewerker Rudolf Setz

Ik hoop niet dat je daardoor minder tijd over hebt voor de donderdagavonden!!! ;)

He Jaap, wat cool; je bent dus al gepromoveerd!!

Ik hoorde onlangs dat het hier om mijn neef Jaap gaat.

Verder kondig ik bij dezen Alpha avond 8 van komende donderdag aan. Deze zal gaan over gebedsgenezing, en daarmee verschuiven we de avond over evangelisatie naar de volgende week. Peter en Jennifer zullen donderdag komen om het praatje te houden. Succes bij de eventuele voorbereiding.

Interessant onderwerp, gebedsgenezing! Zolang het maar niet gaat over taferelen als bij Jan Zijlstra in de diensten. Maar deze jongen heeft er weer enorm veel zin in! De Geest heeft al genoeg wonderen met mij gedaan, dus laat Hem maar meer geven van dat heerlijks!!

Een klein verzoekje: tijdens het weekend zongen we een lied, waarvan ik de naam niet meer zeker weet, maar die volgens mij 'the Father's Song' heette. Als iemand hier meer over weet, hem op zijn pc heeft staan of de songtekst heeft, dan hoor ik dat graag.

He JMvF, volgens mij had ik die hier wel ergens op cd staan of misschien ergens tussen m'n mp3s. Kzal een ff voor je kijken.

The Father's Song, van Matt Redman.

Ik heb hem thuis wel op mijn PC staan, gedownload met Kazaa lite. Ik heb alleen geen songtext. Dus als je die nog vindt...

he ik wil die ook supergraag hebben...

Hé webcie, waarom staat het andere Alpha topic op het interne gedeelte? Dit maakt me erg verdrietig, nee zelfs teleurgesteld!

Pepe schreef: Hé webcie, waarom staat het andere Alpha topic op het interne gedeelte? Dit maakt me erg verdrietig, nee zelfs teleurgesteld!

Omdat daar foto's bij staan.

Skoap schreef: The Father's Song, van Matt Redman. Ik heb hem thuis wel op mijn PC staan, gedownload met Kazaa lite. Ik heb alleen geen songtext. Dus als je die nog vindt...

Ziedaar:

The Father's Song door Matt Redman

I have heard so many songs
Listened to a thousand tongues
But there is one that sounds above them all
The Father's song, the Father's love
He sung it over me and for eternity it's written on my heart.

Heavens perfect melody, the Creators symfony
You are singing over me the Father's song.
Heavens perfect mystery, the King of love has sent for me
And now you're singing over me the Father's song.

(En dat dan een paar keer herhaald ;))

Nog een mooi nummer: confused van Normal Generation? En natuurlijk mag het nummer van Alphacursus niet ontbreken in je illegale collectie: Light of the World (Here I am)

We hebben het tijdens het weekend veel over de Heilige Geest gehad, en ook vanavond zal dat weer doorgaan, als we de gave van gebedsgenezing zullen behandelen. Dat zijn geen makkelijke onderwerpen, aangezien we er niet allemaal mee opgevoed zijn. Dat is ook een goede reden om er zorgvuldig mee om te gaan en vooral met elkaar erover te praten. Zelf zal ik vanavond een aantal artikelen, preken en wat dies meer zij meenemen over deze en aanverwante onderwerpen, die ik heb doorgelezen voor het artikel wat ik hierover schreef in de September-SiC. Die mag je van mij lenen, doorlezen enzo, als je daar belang bij hebt. Ik weet dat dominee Roosebrandt hier ook het een en ander over weet, hij heeft onder andere een mooie preek over gehouden op 19 januari jongstleden, die ik hier ook bij mij heb. Daarnaast is een interessante link.

Jaap Boersema schreef: [..] Omdat daar foto's bij staan.

Dat is m.i. geen goede reden, want die foto's staan openbaar op het ATV-forum!

Probleem opgelost: webcie, bedankt he!