Naef

Heerengenootschap 't Hijgend Hert bestaat alweer vier jaar en dat mag iedereen meevieren! Ook dit jaar laat barman Be al zijn vaste stamgasten in de kou staan om u een onvergetelijke woensdagavond te bezorgen. Natuurlijk kunnen we u nu vertellen wat voor heerlijks u te wachten staat, maar beter gaat u dat zelf bekijken:

Om het u nog beter naar de zin te maken is Hemelvaartsdag dit jaar op de donderdag na ons feest gepland.

Tot volgende week!

Amicale lik in 't oor,

't Hijgend Hert

Café Havenzicht
Lage der Aa 37
Woensdag 20 mei
Aanvang: 22:00
Met: DJ en zanger Martin (www.zanger-martin.nl)

De titel van het topic moet uiteraard 'woensdag 20 mei' zijn.

Ben er sowieso bij... trek die feestjes heeeeel goed.

Als dat net zo'n giller wordt als vorig jaar, ben ik erbij. Hartstikke leuk natuurlijk.
Zal ik vanavond een klein voorproefje draaien van Martin?

Ontzettend, wat een typfouten op z'n site. En is zijn haar nog steeds zo geblondeerd als in de clip? Ik weet niet of ik dat wel aankan.

Ik weet niet wie er zong, maar zojuist hoorde ik 'Lieve Lena' tussen de huizen en de flats van Vinkhuizen schallen. Erg mooi.

Voor de mensen die minder goed auditief kunnen leren,, maar wel heerlijk willen meebrallen hier een visuele ondersteuning:

Lieve Lena
Lena is een meisje, van 25 jaar
Een auto en een huis
Ze heeft alles voor elkaar
Haar leven kent relaties van vreugde en verdriet
Dus zoekt ze nu wat vastigheid en losse flodders niet

Lieve Lena kom van boven
Liefste jij zit in m’n hoofd
Kan het bijna niet geloven
Ben door jou totaal verdoofd
Lieve Lena al jouw kussen
Zijn meer waard dan een miljoen
Hier komt ‘never’ nooit iets tussen
Daar zal ik alles, alles aan doen

Het heeft een tijd geduurd
Dat ze toe gaf aan mijn vraag
Om samen film te kijken
1 week later zei ze graag
Op de bank pak jij mijn hand vast
Trok mij dichter na jou toe
De film was net begonnen, maar begreep gelijk de clou

Lieve Lena kom van boven
Liefste jij zit in m’n hoofd
Kan het bijna niet geloven
Ben door jou totaal verdoofd
Lieve Lena al jouw kussen
Zijn meer waard dan een miljoen
Hier komt ‘never’ nooit iets tussen
Daar zal ik alles, alles aan doen

Prachtig, wat is die tekst uit het leven gegrepen zeg. Wie kent niet die filmmomentjes waarbij je met zwetende handen voorzichtig probeert de vingers aan te raken. En wat is het dan mooi als eenmaal het moment daar is dat hij/zij je avances beantwoord en je hand in hand de laatste twee minuten van de film af kunt kijken. Wie begrijpt die clou dan niet?!

Gaat Be dan wel van te voren de leidingen schoonspoelen?

Nee, dat doettie pas als jij achter de bar staat.

JWJ schreef: Ik weet niet wie er zong, maar zojuist hoorde ik 'Lieve Lena' tussen de huizen en de flats van Vinkhuizen schallen. Erg mooi.

Hahaha.
Vanavond een klein voorproefje, hoor ik net...

Theo Z schreef:
JWJ schreef: Ik weet niet wie er zong, maar zojuist hoorde ik 'Lieve Lena' tussen de huizen en de flats van Vinkhuizen schallen. Erg mooi.

Hahaha.
Vanavond een klein voorproefje, hoor ik net...

was mooi voorproefje, men is al een beetje in de stemming!!!

In de stemming, in de stemming? ik ben inmiddels al helemaal gehersenspoeld door dat nummer. Aangezien Martin zelfs op bruiloften en partijen gespeeld wordt, zingt-ie inmiddels de hele dag door m'n hoofd, vooral dat '...en losse flodders niet.' Sterke tekst. Desalniettemin ben ik er zeker bij!

mooi zo, als je heel hard meezingt weet Martin niet wat hem overkomt. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij dat vaker heeft meegemaakt.

Zet hem allemaal nog een keertje aan. Een genot voor het oor :

haha vet mooi. ik ken het refrein al.

Het refrein? Haha, jij kent alle coupletten ook al.
Ik voel dat het mooi gaat worden morgen!

Volgens mijn gevoelige oren moet het 'Lieve Lena 't komt van boven' zijn ipv 'kom van boven', maar ik weet niet of zanger Martin die uitdrukking wel kent. Morgen even goed luisteren dus wat hij nou echt zingt want nu kan ik er niet van slapen.

Ik denk dat het hier om een verwijzing gaat naar Maria MagdaLena. Dan is 'kom van boven' wel van toepassing. Maar ik weet niet of Martin hiervan op de hoogte is.

Een goed verstaander weet natuurlijk dat het 'komt van boven is'. Hannahs theorie houdt dus stand.

Wist je dat de entree voor vanavond een uit het hoofd geleerd couplet is? Zet hem dus nog een keer aan, dan zingen we vanavond lekker met Martin mee!

Gister heb ik em de hele weg van de UB naar Vinkhuizen achter elkaar door gezongen, inclusief alle coupletten. Ik vind de overgang in het tweede couplet van de 3e persoon naar de 2e persoon enkelvoud wel een beetje verwarrend...