MaaT

Afgelopen zomer ben ik op de Summerschool van PerspectieF in Kortenberg (België) geweest. Dit was ontzettend leuk, je leert er héél veel mensen uit diverse Europese landen kennen. Nu is België niet ver weg, en derhalve voor ons goedkoop; dit jaar is het nog beter: de summerschool zal in Lunteren gehouden worden. De kosten zullen ongeveer 50 euro bedragen, ik kan het iedereen aanraden!

Rita Klapwijk-Poppe, internationaal secretaris PerspectieF schreef: 5 - 8 July “Applying faith in politics” Summerschool in The Netherlands ‘Applying faith in politics’ will be the theme of the next summerschool hosted by PerspectieF. The summerschool will take place in Lunteren, The Netherlands from the 5th till the 8th of July. ‘Is it possible to combine Christianity and politics?’, ‘How can we make Christian politics popular?’ Questions like these we will try to answer! The meeting in Tallinn made clear that further reflection on the role of our faith in politics is needed, in such way that we can translate it in concrete action. Applying faith in politics is both about reflection and action. Theory will be alternated with training sessions so that everybody is able to apply what they learned in his own organisation. We are already looking for speakers and trainers, but we want to ask you to look around in your own party, country and network for good speakers who can contribute to this summerschool. In this way the summerschool will be an event of all of us! Earlier notes said that the summerschool would take place in Timisoara, Romania. Due to circumstances this was not possible. Seen the restricted number of available places, every organisation can send two or three participants. However, because of the trainings and the publishing of lectures after the summerschool the whole organisation can profit from the experience of the few participants. There will be funding available for central and eastern European participants to cover their travel expenses, in any case for a large part. We would be glad to know in short term whom of your organisations will come and receive their names, telephone numbers and email-addresses. The summerschool will also be the yearly summerschool of PerspectieF; the language will be English. We hope to hear from you soon and we hope that this summerschool will be as successful as our previous meetings! Rita Poppe, international secretary PerspectieF international@perspectief.nu

Lunteren of all places, maar daar woont mijn zusje, misschien wel leuk... Leuk dat Rita in het engels met ons communiceert trouwens. :wink:

Komt aña Luteck ook?

Anna Lutek (uit Polen). Ik denk het wel, aangezien ze de internationale secretaris van Prawo i Sprawiedliwosc (PiS) (Law & Justice party) is.
Overigens sprak ik haar afgelopen november in Wroclaw en toen vroeg ze me nog hoe het met Dick ging, omdat ze hem afgelopen zomer had geleerd hoe je in het Pools Anna moest uitsprenken (AnJa) en hij daar met haar over had lopen geinen o.i.d.

Een fototje. Rechts Anna, de middelste is Sandie, een meisje uit Denemarken, en ken je Kata (Links) nog? Zij was ook in Kortenberg.

Koning David

Kijk, met dit soort foto' lok je een heleboel mensen naar die Summerschool. Het is dat ik geen lid van PerspectieF meer ben maar anders... :wink:

die foto hebben we inmiddels wel vaker gezien...

Afgezien van die dame rechts, is het denk ik niet voor de dames dat je de summerschool met de aanwezigheid vereert.

Koning David

Die dame links ziet er toch best leuk uit?

MaaT schreef: Anna Lutek (uit Polen). Ik denk het wel, aangezien ze de internationale secretaris van Prawo i Sprawiedliwosc (PiS) (Law & Justice party) is. Overigens sprak ik haar afgelopen november in Wroclaw en toen vroeg ze me nog hoe het met Dick ging, omdat ze hem afgelopen zomer had geleerd hoe je in het Pools Anna moest uitsprenken (AnJa) en hij daar met haar over had lopen geinen o.i.d. Een fototje. Rechts Anna, de middelste is Sandie, een meisje uit Denemarken, en ken je Kata (Links) nog? Zij was ook in Kortenberg.

Haha! Nazywam sie Anna Lutek (= ik heet ~). Bijzondere mensen, hoor die Poolse schonen. Ik herinner me vooral hun Gucci jassen en Dolce & Gabbana shirtjes. En natuurlijk de mobiele telefoon die telkens afging. Maar de meeste indruk heeft nog wel hun standpunt over homoseksualiteit en drugs gemaakt.

Overigens, als er op deze manier reclame wordt gemaakt voor de Summerschool, moet niet onvermeld gelaten worden dat ook Armenië, Roemenië, Hongarije en Estland (Estonia ten points, l'Estonie dix points) vertegenwoordigd waren met een delegatie van het mooiste wat de landen hadden opgebracht.

Die middelste op de foto lijkt wel een Pools nichtje van Mea de Rijke trouwens.

vet schreef: Overigens, als er op deze manier reclame wordt gemaakt voor de Summerschool

Dat was mijnbedoeling niet. Alleen maar voor de mensen die vorig jaar meewaren een foto waar twee van de deelneemsters van toen op staan...

vet schreef: Overigens, als er op deze manier reclame wordt gemaakt voor de Summerschool, moet niet onvermeld gelaten worden dat ook Armenië, Roemenië, Hongarije en Estland (Estonia ten points, l'Estonie dix points) vertegenwoordigd waren met een delegatie van het mooiste wat de landen hadden opgebracht.

Hmmm... Ik heb geen Hongaarse schonen gezien... Wel uit Noord-Ierland en Engeland (weliswaar maar heel kort, maar toch...)
Wel leuk om te vertellen dat er ook nog afvaardigingen waren uit Litouwen, België, Zwitserland en uiteraard Nederland (deze laatste had ook een vrouwelijke afvaardiging overigens :wink: )

vet schreef: Die middelste op de foto lijkt wel een Pools nichtje van Mea de Rijke trouwens.

Maar als je goed gelezen hebt, weet je dat Sandie uit Denemarken komt, en de twee Poolse meisjes op het moment dat de foto wordt gemaakt nog geen 24 uur (persoonlijk) kent...

MaaT schreef:
vet schreef: Die middelste op de foto lijkt wel een Pools nichtje van Mea de Rijke trouwens.

Maar als je goed gelezen hebt, weet je dat Sandie uit Denemarken komt, en de twee Poolse meisjes op het moment dat de foto wordt gemaakt nog geen 24 uur (persoonlijk) kent...

Maar doet dat iets af aan het feit dat ze wel een Pools nichtje van Mea de Rijke lijkt? :lol:

vet schreef:
MaaT schreef:
vet schreef: Die middelste op de foto lijkt wel een Pools nichtje van Mea de Rijke trouwens.

Maar als je goed gelezen hebt, weet je dat Sandie uit Denemarken komt, en de twee Poolse meisjes op het moment dat de foto wordt gemaakt nog geen 24 uur (persoonlijk) kent...

Maar doet dat iets af aan het feit dat ze wel een Pools nichtje van Mea de Rijke lijkt? :lol:

Nee, ware het niet dat je dan je tekst mag aanpassen in Maar doet dat iets af aan het feit dat ze wel een Deens nichtje van Mea de Rijke lijkt? . En wie is Mea de Rijke :roll: :wink:

MaaT, ik heb na mijn eerste bericht in dit topic gelezen dat het meisje in kwestie -ze moest eens weten- Deens is.

En toch schrijf ik dat dit niets afdoet aan het feit dat ze een Pools nichtje van een oudlid van de GSV lijkt. Zo kun jij ook, terwijl je de Nederlandse nationaliteit hebt, lijken op een Duits neefje van x. Of op een Grieks nichtje van y. Neem het voorbeeld alsjeblieft niet letterlijk, het gaat mij erom dat de schijn van je uiterlijk in geen enkel opzicht hoeft overeen te komen met de werkelijkheid van je nationaliteit, (of geslacht, of leeftijd etc.)

Maar goed, ik kan me voorstellen dat mensen door deze discussie zich gaan afvragen of zo'n Summerschool leuk is en dat kan niet de bedoeling van een onzer zijn.

Wat zijn we toch weer serieus.... :wink:

Vet schreef: Maar goed, ik kan me voorstellen dat mensen door deze discussie zich gaan afvragen of zo'n Summerschool leuk is en dat kan niet de bedoeling van een onzer zijn.

Idd. Laten we daarom daarover maar ophouden, en gaan discussieren over Social justice of over de komende summerschool, o.i.d.

Internationale Summerschool van 5 t/m 8 juli; nog 10 plaatsen vrij!

PerspectieF organiseert ook dit jaar weer de internationale summerschool! Even alle voordelen op een rij: je hoeft niet ver te reizen om toch een volledig internationale week te beleven, het kost je haast niets en je leert nieuwe mensen kennen waardoor je volgend jaar een goedkope vakantie bij je vrienden in het buitenland kan houden! Zelfs als je wel op vakantie gaat een goed idee!

De summerschool zal gehouden worden van 5 t/m 8 juli 2005, in Lunteren. (maar je kan nog meedoen, lees dit bericht maar even uit!). Het thema van de summerschool is 'applying faith in politics' Niet alleen voor mensen uit Midden-en Oost-Europa, die worstelen met de vraag hoe ze geloof en politiek kunnen combineren, is dit belangrijk, maar ook voor Nederlanders in een seculiere maatschappij is de toepasbaarheid van geloof in politiek een erg relevant thema. We zullen verschillende sprekers uitnodigingen uit binnen-en buitenland. Ook worden er workshops gehouden die elk vanuit een verschillende invalshoek het thema zullen belichten. Natuurlijk is er ook een excursie, maar waarheen, dat blijft nog even een verrassing (ook voor ons)! Verder is er natuurlijk ruimte voor ontspanning, gezelligheid etc. zodat je genoeg tijd hebt om nieuwe vriendjes en vriendinnetjes te maken.

De deelnamersbijdrage voor de summerschool zal ongeveer rond de 50 euro liggen. Er zijn momenteel zo'n 25 jongeren van buiten Nederland die zich aangemeld hebben. Daar zijn we erg blij mee. Maar het aantal Nederlandse jongeren mag wel hoger zijn dan 10. We hebben dus nog 10 plekken over, wie eerst komt, wie eerst maalt. Bijgevoegd vind je alle info over de summerschool en je kan je aanmelden via internationaal@perspectief.nu of bij Rita Poppe: 06-28168001 Geef dan even je naam, adres, email en de tijd dat je aankomt door. Je bent van harte welkom, ook als je geen lid bent van PerspectieF.

Dear ‘networkers’, We would like to present you the full program for the summerschool ‘applying faith in politics’, 5-8 july in Lunteren, The Netherlands. Provisional Program summerschool 2005 Applying faith in politics 5 juli 15:00: Arrival 16:30: Opening lecture: ‘applying faith in politics’ (Joel Blunier Swiss EVP) 20:00: Panel discussion ‘applying faith in politics’ (Nick Spencer (relationships foundation UK) Joel Blunier & Marcel Benard (president PerspectieF) 6 juli 10:00: Lecture translating christianity in politics ( Nick Spencer, staff member relationships foundation UK) (www.relationshipsfoundation.org) 13:00: Workshops Concepts of christian politics (Erik van Dijk, scientific institute ChristenUnie) Christian politics in East en West Christianity & social-economic policy (Emiel van Velsen, Christian Labour Union (CNV)) Spare time 19:30 : Plenary start of trainings; ‘Permanent Campaign’ (Leon Winter, member Permanent Campaign ChristenUnie & co-worker in the EP) 7 juli 10:00 Continuing trainings in small groups making Christian politics popular (Paulius Saudargas, leader youth wing LKD, Lithuania) Christian politics and local policy (Anna Lutek, international secretary and Warschaw Local councillor PiS (youth wing) Poland) Debate training (Rogier Havelaar, professional debate-trainer) Communication & Christian politics (Henk van Rhee, media-expert) 13:00 Trip to Amsterdam 8 juli Closing group assignment on the topics reflected Closing lecture by Rita Poppe, international secretary PerspectieF 15:00 : Departure Greetings and regards, Rita Poppe, international secretary PerspectieF internationaal@perspectief.nu Bart van der Vegte, ECPYN contacts ecpyn@perspectief.nu