Kapitein Luv

Wij zijn op zoek naar een filmcamera voor het filmen van het toneelstuk van volgende week vrijdag. Heeft 1 van jullie zo'n ding tot zijn beschikking of zou iemand er één kunnen lenen? Zou namelijk leuk zijn als het gefilmd kan worden.

Er is gewoon een GSV-camera.

Beter wordt de hele kleinkunstavond ook gefilmd. Is leuk voor later.

Ik heb een simpel cameraatje die je wel kan gebruiken maar ik ben zelf niet kapot van de prestaties in het donker. Dit is m: .

Even Jan Kruidhof vragen om zijn ouwe connecties met de oog-omroep aan te halen.

We hebben natuurlijk de GSV camera, maar wij willen graag en wat beter camera zodat we op goede kwaliteit alles kunnen filmen.

Is er niet iemand met een spiegelreflex waar je ook mee kan filmen? Dat werkt ook prima namelijk.

Mulder schreef: Is er niet iemand met een spiegelreflex waar je ook mee kan filmen? Dat werkt ook prima namelijk.

Goed idee, alleen betekent de winst in videokwaliteit tov een gemiddelde camcorder wel verlies in geluidskwaliteit; de microfoon in een DSLR is meestal niet je van het. Misschien kan MP het geluid van de microfoons van de acteurs opnemen, dan kan je het later samenvoegen.

Als ze daar een digitaal systeem hebben is het vast wel mogelijk om een directe geluidsopname van de microfoons en ander spul te krijgen. Betere geluidskwaliteit krijg je dan niet.

Thierry schreef:
Mulder schreef: Is er niet iemand met een spiegelreflex waar je ook mee kan filmen? Dat werkt ook prima namelijk.

Goed idee, alleen betekent de winst in videokwaliteit tov een gemiddelde camcorder wel verlies in geluidskwaliteit; de microfoon in een DSLR is meestal niet je van het.

Klopt, vaak hoor je zelfs het geluid van de autofocusmotor, niet zo handig nee. Maar als het kan wat Jasper zegt is het wel een ideale oplossing. Ik weet alleen niet hoelang het toneelstuk duurt maar je moet wel een 8gb of 16 gb SD kaartje hebben wil je anderhalf uur opnemen.

Jefta heeft een mooie Nikon. Anders moet Lodewijk die even bellen.

Kapitein Luv
jaspermann schreef: Als ze daar een digitaal systeem hebben is het vast wel mogelijk om een directe geluidsopname van de microfoons en ander spul te krijgen. Betere geluidskwaliteit krijg je dan niet.

Klopt maar kon niet.

@mulder ik zou even bellen

Toneel gaat wel 2,5 uur duren. Even kaartjes wisselen tussen de bedrijven door lijkt me.

jaspermann schreef: Als ze daar een digitaal systeem hebben is het vast wel mogelijk om een directe geluidsopname van de microfoons en ander spul te krijgen. Betere geluidskwaliteit krijg je dan niet.

Eh ja, hou er dan wel rekening mee dat dit dan nog gemixt moet worden he. Over het algemeen hebben die lui 8- of soms wel 16-kanaals opnamen. Bij de Flint in a'foort hadden we met de Guido meestal een dealtje dat de geluidstechnici dat voor ons deden, maar dat moet dan wel even besproken worden.

Is besproken met de Lustrumcie maar bleek geen optie te zijn.

Wat Yntse zegt is best een idee. Wellicht kun je oog-tv zover krijgen om het één en ander vast te leggen, al dan niet tegen vergoeding. Tijdens het vorige lustrum werd ook veel gefilmd door student-tv oid, maar dat bestaat niet meer.

Mijn eigen camcorder is geen optie. Filmt redelijk slecht in het donker en het beeld op het klepje is niet langer zichtbaar, zodat je er redelijk onnozel doorheen moet kijken om te kunnen zien wat je filmt :-) Mochten er verder geen andere opties zijn, dan kun je het altijd proberen onder het motto 'iets is beter dan niets'. Moet je wel een statief regelen en stroom, want de batterij gaat geen 2 uur mee.

Even wat huren. Door grotere zaal waarschijnlijk ook meer inkomsten dan begroot, voor 50-60 euro heb je een redelijke professionele camera.

Je zou mijn broertje eens kunnen benaderen, die doet een opleiding tot cameraman momenteel. Dus misschien kan die wel een camera regelen, en hij wil vast wel filmen, als hij kan.

Ik heb een camera geregeld. Vraag Lodewijk maar.