zmith

“Jullie zijn het licht in de wereld. Een stad die boven op een berg ligt, kan niet verborgen blijven. Men steekt ook geen lamp aan om hem vervolgens onder een korenmaat weg te zetten, nee, men zet hem op een standaard, zodat hij licht geeft voor ieder die in huis is. Zo moet jullie licht schijnen voor de mensen, opdat ze jullie goede daden zien en eer bewijzen aan jullie Vader in de hemel.” Matteüs 5 vers 14-16

OUTREACH 2007: ‘Er gaat niets boven God’

Lekker glühwein drinken, oliebollen eten, liedjes zingen in de kerk, gourmetten met je ouders en bij oma op bezoek. Zo ziet een gemiddelde kerst er voor jou waarschijnlijk uit. Deze kerst kan het anders. Dit jaar kun je Gods liefde laten zien aan de mensen die het niet zo goed hebben!

Dit jaar is er voor het eerst een Outreach in Groningen. Outreach is een interkerkelijk initiatief, waarbij we met 250 christelijke jongeren de straat op willen gaan om onder andere de minderbedeelden in de samenleving een hart onder de riem te steken. Denk daarbij onder andere aan: rozen uitdelen op straat, sporten met alcoholverslaafden, zingen in een bejaardentehuizen, zieken bezoeken in de ziekenhuizen en christelijke cd’s uitdelen aan prostituees. Daarbij is dit je kans om te getuigen van Gods liefde, door Zijn genade aan het kruis, maar dat is niet het hoofddoel. Het gaat om het praktische gebaar.

De Outreach zal plaatsvinden op 20 december 2007, de koopavond voor kerst. De avond begint met een gezamenlijke maaltijd, waarbij je in kleine groepjes met andere christenen in contact komt. Zo kun je met elkaar praten over de acties die je samen gaat uitvoeren, hierbij wordt je begeleid door een projectleider die een uitleg zal geven. Na deze maaltijd en kennismaking gaan de groepen uiteen om de Outreach echt uit te voeren. Ten slotte komen alle jongeren weer bijeen in de Noorderkerk om hier nog een ontzettend gave worshipdienst te houden.

Hoe doe je mee?
Ben je inmiddels net zo enthousiast geworden als wij? Doe dan mee met de Outreach op 20 december! Kies een project en geef jezelf op via de website . Wees er snel bij, want vol = vol, we proberen iedereen bij zijn favoriete project te plaatsen, maar er zijn slechts 250 plaatsen beschikbaar. Schrijf je in vóór 14 december.

Datum: 20 december 2007
Locatie: Noorderkerk, Akkerstraat 28 (zie website)
Tijd: Vanaf 16:30
Eigen bijdrage: 5 euro
Site:
Vragen: Mail naar outreachgroningen@gmail.com

Fantastisch project! Geef je zo snel mogelijk op!

Hartstikke goed dit! Ik doe ook mee!

Tof, ook een leuk idee voor bijbelkringen. Alleen jammer dat het samenvalt met de slotavond van Happietaria.

Ik hoop en bid dat jullie de doelstelling zullen bereiken en dat vele mensen kunnen genieten van de aandacht die jullie uit willen delen! Helaas moet ik spreken, want in verband met andere projecten kan ik helaas niet meedoen. Veel plezier en succes bij de voorbereidingen!

Ik heb me net opgeven! Succes met de voorbereidingen!!

Ik heb me ook opgegeven; leuk project! Mooi dat je zo mensen een plezier doet en kunt laten zien wat christen zijn in de praktijk is!

wat tof dat er al een aantal aanmeldingen zijn! tip: als je mee wilt doen, kun je je beter snel opgeven, want er is veel belangstelling voor dit project en zoals er al staat: vol is vol.

Geef je vooral op!

Ik heb me ook aangemeld en de rest van m'n bk gaat dat ook doen (toch?)

Herbsgarden

Delen die Auschritz-mensen ook chocolademelk uitgedeeld op straat om vervolgens een praatje aan te knopen over het geloof? Dat was vorig jaar wel een leuke actie. Niet te zweverige lui en ook niet te fanatiek, gewoon relaxed.

om het nog maar eens te promoten: kijk vooral even op de website! (www.outreachgroningen.nl) Dan krijg je een goed overzicht van de projecten... ook kun je je daar aanmelden.

keet schreef: Tof, ook een leuk idee voor bijbelkringen. Alleen jammer dat het samenvalt met de slotavond van Happietaria.

Gelukkig eindigt onze avond op tijd en bonjouren we jullie na afsluiting om 22uur allemaal naar Happietappie om daar nog een recordomzet voor Afrika te maken! Zoveel voor je naaste doen op één avond, mooi he!

Zoek je projectje uit en geef je nu op!

Ik vind het een heel mooi inititief! Ik heb me vandaag ook opgegeven.

Stieneke schreef: Ik vind het een heel mooi inititief! Ik heb me vandaag ook opgegeven.

Goed bezig!

Ik heb me ook opgegeven, wanneer hoor je bij welk project je bent ingedeelt?

Succes trouwens met de organisatie!

annemarieke

He Lotte, leuk dat je je hebt opgegeven! Het weekend voor het project wordt iedereen ingedeeld en maandag 17 dec. krijg je een mail waarin alles staat.

hmmm, dat linkje voor aanmelden doet het bij mij niet...thuis niet en in de UB ook niet...of kun je niet meer aanmelden?

annemarieke

Je kan je zeker nog aanmelden! maar er is idd iets mis met het aanmeldingssysteem. Dat gaat z.s.m opgelost worden!

heeel goed dat je het zegt laura! Er wordt nu naar gekeken, ik hoop dat het snel opgelost wordt!

het aanmeldingsformulier op de site doet het weer!!! Dus je kan je weer aanmelden:)

Mooi! nou ik heb me ook aangemeld en ik heb er zin in!