Frans

Hallo allemaal!

(Bijna) elke zaterdag staat op de Grote Markt de evangelisatiekraam van de vrijgemaakte kerken en christelijke geref. kerken uit Groningen. De medewerkers vertellen over God en geven bekendheid aan de kerken in Groningen.

Er worden mensen gezocht die af en toe een paar uur op zaterdag mensen in de stad willen vertellen over God. Per keer sta je maximaal drie uur bij de kraam. Je bent altijd samen met iemand anders. Op de kraam liggen boekjes, kaarten en bijbels. Meestal wordt er gewerkt met een thema en worden er flyers o.i.d. uitgedeeld aan voorbijgangers en gesprekken gevoerd.

wil je vaste medewerker worden van de marktkraam of op de reserve lijst geplaatst worden? Geef je dan op bij mij via de mail: f_geerds@hotmail.com, of bij Lucas Ensing:
tel: 5775510, e-mail: Lukasensing@zonnet.nl

Hartelijke groetjes,

Francien

ps. wil je niet bij de kraam staan, maar wel de medewerkers helpen, dan zou het leuk zijn als je op zaterdag eens even bij de kraam komt kijken en een praatje maakt met de medewerkers. Zo wordt het voor voorbijgangers makkelijker om de kraam rustig te gaan bekijken. De kraam staat (bijna) elke zaterdag schuin tegenover de drie Gezusters.

Heey Francien,

jij draait dus ook al mee met de marktkraam?
Ik wist wel dat Hugo al een tijd meedraaide....

Maarehh goed dat er weer een oproep is voor nieuwe medewerkers. Hoe meer er zijn, hoe minder vaak je hoeft te draaien; meestal ben je nu eens per 3 week aan de beurt, maar als er meer mensen zijn, is het ruilen wat gemakkelijker voor als je niet kunt...

Tijden van de diensten zijn:
08.30 uur tot 11.45
11.45-14.15
14.15-16.30 (inclusief afbouwen, wat rond 16.15 ongeveer gebeurt)
als je op een zaterdag dus op de marktkraam staat, dan draai je in één van deze dienste mee...

Ik zelf draai ook al een aardig tijdje mee, en zal sowieso rond de jaarwisseling of iets later stoppen ivm stage, dus alleen daarom al zijn er weer meer mensen nodig...

Ik zou zeggen: als je niet direct weet of je het wel durft, of als je twijfelt of het je wel wat lijkt, praat er dan eens over met de mensen die er al wel eens staan... En wat natuurlijk ook kan, is zoals Francien al zegt: kom gewoon eens kijken; dan weet je een beetje hoe het gaat....