FritzZ

Dag allen,

Voor ik me door jullie laat ontgroenen, wilde ik de vraag stellen of mensen hier toevallig nog verf over hadden wat ik kan gebruiken. Dat kan me namelijk geld schelen bij het verven van m'n aanstaande galerijkamer in de saffierflat. Dus bij dezen:

Hebben mensen hier toevallig net verf over wat ik kan gebruiken? (Dat je door een inschattingsfout teveel gekocht hebt bijvoorbeeld.)
Ik heb wel kleurvoorkeur, maar kijk nu eerst maar even wat er aangeboden wordt. Misschien leidt dat tot creatieve, betere ideeën. Een gemengde kleur lijkt me een beetje lastig, omdat je dan dezelfde kleur moet zien te krijgen en ik verwacht natuurlijk niet mijn hele kamer te kunnen schilderen met overgebleven verf.

Als er verder nog tips zijn waar ik goedkoop verf kan krijgen, hoor ik die graag. Ik heb geen idee hoe duur zo'n kamer verven is, maar ik zit momenteel vrij krap, dus doe ik eerst dit maar.

Tot over 10 dagen denk ik,

Frits

Hé Frits,

Een briljante, misschien wel gedurfde vraag? Ik kan het in elk geval wel waarderen. Omdat ik zelf ruimschoots de ervaring heb met het veranderen van interieurs, en omdat "mijn huis nooit af is" kan ik je aan de nodige tips en adviezen helpen. Je begrijpt dat ik dan wel credits bij je opbouw die ik op elk willekeurig later moment kan verzilveren.

Waar heb je de verf voor nodig? Via Patrimonium kun je gratis latex regelen. Niet van dat spannende, maar gewoon muurverf met keuze uit wit, kleurloos en alle golflengtes vertegenwoordigd. Gewoon even bellen en zeggen "dat het er nu echt niet uitziet". Kun je eisen hebben over kleuren en ideeën, maar je hebt ook geen pieken. Dus je hebt niet echt een keuze. Koop je maar gewoon een keer een mooie poster.

Hoogglans/zijdeglans lak - daarvan weet ik niet of je die daar kan regelen. Me dunkt van niet. Daar heb je in principe 2 potten voor nodig, als je de middenkamer hebt (balkon), galerij, waar jij als nederige eerstejaars waarschijnlijk terecht zal komen kan waarschijnlijk met één pot toe, 750 ml. Koop een hippe kleur, daar ben je bij de gamma ws. 10-15 eu aan kwijt.

Ik heb nog wel wat potjes waar dekseltjes op passen, maar dan heb ik het nog niet gehad over de combinatie ;), bovendien allemaal halfvol en oud.

Dus: je belt patrimonium voor witte latex, je fietst naar de gamma voor een pot zijdeglans en je haalt kwastjes enzo bij de action. Succes!

Ik heb alleen nog een pot witte verf waarvan nog best wel veel over is, kan je sowieso nog wel 20m2 mee verven, maar is geen kleur dus..

Nou kijk, dat komt me allemaal goed uit. De kleur die ik namelijk in gedachte had voor de muren was wit. Of tenminste witachtig - een lichte kleur. Verrassend misschien... Bedankt voor de snelle reacties in ieder geval ;)
Ik ben niet bedeeld met de balkonkamer, maar zit inderdaad voorlopig in de kleinste kamer. Verder wilde ik dan, aangezien de meubels die ik kan krijgen nogal zwart zijn, het kozijn en de verwarming van hun lelijke lichtgeel afhelpen door ze donkergrijs maken en misschien de kleine wand daar tegenover ook, maar dat laatste is niet zeker.

Ik kan jou, Jorien, dus wel van je pot verf afhelpen. Tenminste, wit is toch gewoon wit? Voor het geval ik alsnog wat tekort kom en moet bijspringen met patrimonium verf, is het onhandig als dat nét een ander soort wit is.

Met deze kleuren creëer ik dus een nogal zwart-witte kamer, maar ik heb al gedachten hoe ik dat kan doorbreken.

Bedankt dus voor alle tips en aanbiedingen. Ik had dus wit en donkergrijs (niet té donker) in mijn hoofd, maar kan daar nog vrij makkelijk vanaf stappen. Meer ideeën (en overgebleven verf) zijn dus nog altijd welkom :)

TheoSikkema

Ik heb nog wel wat grijs staan, maar dat is meer geschikt voor kozijnen e.d.

Ik heb nog witte latex staan. Nog best wel wat, dus laat maar weten of je het nodig hebt.

Mijn wit is ook echt wit, geen gebroken wit ofzo..
Ik weet niet wanneer je aan de slag wilt, maar ik ben vanaf morgen weer in Groningen, dus laat maar weten wanneer je het nodig hebt en wilt komen ophalen.

Ik wil dan bij degenen die het aangeboden hebben deze week wel even verf komen halen als het kan. Van genoeg witte verf ben ik nu denk ik wel voorzien. Dat grijs leek me ook nog wel interessant, maar ik weet niet hoeveel het is? Ik kan wel langskomen om te kijken natuurlijk.

Handig zeg, zo'n forum.

Péthur

FritzZ schreef: Ik wil dan bij degenen die het aangeboden hebben deze week wel even verf komen halen als het kan. Van genoeg witte verf ben ik nu denk ik wel voorzien. Dat grijs leek me ook nog wel interessant, maar ik weet niet hoeveel het is? Ik kan wel langskomen om te kijken natuurlijk. Handig zeg, zo'n forum.

Je weet dat er ook gewoon gefeest moet worden deze week, hè?

N.B. Steendam

Wat HT zegt, lekker feesten deze week! Meestal heb je tijdens het novitiaat nog wel wat uurtjes over in de avond, kun je dan lekker verven.

P.S. Ipv ophalen kunnen mensen het vast ook wel even voor je meenemen naar soos; wel zo makkelijk. Ik heb zelf ook heel wat staan, als je nog een specifieke kleur zoekt laat je het maar even weten.

Herbsgarden

Ik wil Flitz frerven. Mag dat, novcie, alsjeblieft?

Ja hoor, die Nieuwsfltz spreekt jou natuurlijk wel aan. Of bedoelde je ditjaars novcie?

Herbsgarden

Ik bedoelde inderdaad die Fritzel. Gaat hij z'n kelder ook verven? Dan zou ik even doorvragen. Waar was jij trouwens vanmiddag? Het zag zwart van de mensen en ik mistte mijn vertrouwde Typexvlekje in de massa.

Herbsgarden schreef: Ik wil Flitz frerven. Mag dat, novcie, alsjeblieft?

Ik neem aan dat mensen die eerder in de novcie hebben gezete, daar ook een uitspraak over mogen doen:

Ja, dat mag.

Ik ben tijdens het novitiaat nauwelijks geconfronteerd met mijn verfgebedel hier. Het werd alleen kort genoemd in de speech van de monarch. Gemiste kans.

Maar het lijkt me handig als ik binnenkort toch even een keer langs mensen ga verf halen, of dat ze het donderdag meenemen naar soos, maar dan is er een kans dat ik in één keer veel te veel meekrijg.

Reeds voorzien van verf ben ik van mening dat dit topic op slot kan. Aan degenen van wie ik verf of tips heb gekregen: bedankt (=