N.B. Steendam

Mooi geld verdienen voor elke student: onderzoekje bij PRA. Kost alleen tijd, maar het levert ook wat op: reken op ca. 100 euro per dag. Twee weken tv kijken is dus 1400 euro. Geef je op via formulier en ontvang nog eens de helft van 115 euro extra. Voor meer achtergrond info mag je altijd even bellen (/mailen/FBchatten).

Check voor welke onderzoek je je kunt opgeven.

Waarom promoot jij dit precies? Krijg jij de andere helft van die 115 euro? Ik zou maandag tot vrijdag een onderzoek doen, maar er waren te veel geschikte vrijwilligers.

newsflash

Ja, meneer Puppy. Alles wat u wilt...

Infamous angel

Als FYI: Vergeet niet dat de bedragen die je ziet bij PBR bruto bedragen zijn en je deze zelf moet opgeven bij de Belastingdienst. Doe je dat niet en je had wel loon/inkomstenbelasting moeten betalen (bv. als je nog meer verdient hebt in het jaar), dan kan je voor een zeer onaangename verrassing komen te staan. Zoals bv. een belastingaanslag van € 5.000,- of meer

N.B. Steendam

@Robert: ja, die andere helft is voor mij. Als je geen reserve wil zijn moet je zorgen dat je de voorkeuring heel vroeg plant. Degene die het laatst gekeurd worden zijn nl. reserve.

@Infamous angel: ja, het is bruto, net als als al het geld dat je verdient. Maar als je verder geen normaal inkomen hebt hoef je hoogstwaarschijnlijk geen belasting af te dragen omdat de som niet hoger is dan de algemene heffingskorting.
Mensen bang maken voor een belastingaanslag van 5000+ is niet realistisch, zo uit mijn hoofd praat je dan over een jaarinkomen van 20.000,- euro of meer. En als dat bedrag onverwachts voor je komt doe je sowieso iets fout bij je voorlopige aanslag inkomstenbelasting.
Moraal van het verhaal: maak je over de belasting niet druk tenzij je heel veel geld verdient. Als dat laatste het geval is raadt ik je aan naar België uit te wijken, waar je niet de plicht hebt om dit al inkomen op te geven. Ga er dan wel van uit dat je het grootste deel van je reiskosten zelf moet betalen.

Infamous angel

@ N.B.Steendam Een normale werkgever houdt loonbelasting in, die wordt verrekend met de inkomstenbelasting. PBR is niet zo een werkgever en omzeilt dat met vrijwilligers en vergoedingen (dus geen loon). Dus extra opletten voor jou, aan de ontvangende kant.

Belastingaanslagen van dat soort bedragen gaan dus wel de deur uit voor mensen die meer verdienen en wat vergeten op te geven. Of je daadwerkelijk ook zoveel verdiend hebt maakt de Belastingdienst niet uit. Dat is dan aan jou om te bewijzen, gezien de omkering van bewijslast. Dit is overigens info van 'inside' de Boete en Fraude afdeling waar je dan mee te maken hebt. Daar houden ze wel van schrikeffecten, dus aanslagen tussen de € 5.000,- en 10.000,- ga je dan echt meemaken.

Dit is dus niet om af te schrikken, maar om vervelende situaties te voorkomen. Om maar af te sluiten met: Hij/zij die ogen heeft die leze.

Ik wilde me altijd al eens aanmelden. Ik zal het ook even doen.

Als ik 20.000 eu per jaar binnen zou krijgen, zou ik niet mee doen aan een onderzoek..

N.B. Steendam

@Infamous angel: ik ben inderdaad bang dat dit mensen onnodig afschrikt, want het is heel simpel. Gewoon niks verzwijgen t.o.v. de belastingdienst. Vooral omdat de belasting voor het gros van de studenten toch nihil is. Dus...kopuh kopuh kooooopuh! Naast mij zit een gast die al 40 jaar (elk jaar min. 3 x) meedoet en hij heeft hier nog nooit iets gehad op 1 dag lichte hoofdpijn na. Hij is wel belg geworden, maar we gaan er even van uit dat dat er niks mee te maken heeft. :)

@Bruins: misschien als vakantie? Je FIFA skills bijschaven, potjes risk winnen, boekje lezen, in de tuin zitten...

MsG schreef: Ik wilde me altijd al eens aanmelden. Ik zal het ook even doen.

Wordt die universitaire opleiding en dus de GSV eindelijk realiteit voor jou? Ik zeg, doen.