Rossatron

GRONINGEN - De nacht van donderdag 12 augustus op vrijdag 13 augustus leek een rustige te worden; weinig studenten bevolkten de Heereweg 40. Nadat het grootste gedeelte van de senaat en de voltallige NovCie het hazenpad hadden gekozen besloot de sooscie de deuren te sluiten. Wat zij echter zagen toen zij de deuren ter observatie openden, deed hen anders besluiten. Zij en de overige soosgangers zagen namelijk een tweetal guur uitziende individuen een rijwiel op verdachte wijze voortbewegen. De locatie waarvan de fiets werd ontvreemd voldeed aan de qualificaties van de favoriete positie voor het stallen van het rijwiel van een der leden der sooscie, am. K. Nadat deze gealarmeerd was werd de achtervolging ingezet. Een sporenonderzoek van overliggend pand liet geen twijfel bestaan... het ontvreemde goed was hier geplaatst. Een van de bewoners (sorry: ook nog eens donker gekleurd) kwam op verdachte wijze polshoogte nemen, hetgeen besloot tot het inschakelen van de lokale politiediensten en een burgerwacht (stevig en kordaat waargenomen door de amici C. en van B.). Het arriveren van de politie leidde tot grote heldhaftigheid hunnerzijds. Het aanbellen bij een exotisch klinkende naam is slechts een detail. Nog voor de 'gewekte' persoon was gearriveerd, was het onderwerp van het grote verhaal door de rechtmatige eigenaar in hergebruik genomen. De politie kon wegens gebrek aan bewijs haar moed niet tonen, doch dit alles mocht de pret niet drukken. Na het nuttigen van een 'feestmaal' (lees: -drank) keerden de getuigen moede doch tevreden huiswaarts.

PS: details volgen nog

Uw redactie ter plekke.

donders... wat was dat voor een gebeurtenis...??? waren het weer buitenlandrs??? ;) O, O, O!! ;)

De overburen dus... Hmm, toch maar eens over de schutting kijken daar, wellicht staat er nog menig GSV-fiets, en misschien nog wel een aantal van mij...

Mooi verhaal trouwens :D

sjonge, die gast komt ook nog eens ongegeneerd naar buiten om te vragen of we ze gezien hadden, waarin ik in mijn naiviteit hem omschreef als een zwerver, wat ie me niet in dank af nam. ineens ging het gesprek ergens anders over...

volgens mij vond is het hem ook nie topgevallen dat wij raar opkeken van zijn (nog) natte jas en dat hij uberhaupt zijn jas aanhad op het desbetreffende tijdstip. :)

Wat een helden zitten er toch op de GSV zeg! hahahah
Ik heb in ieder geval mijn pas gekregen rijwiel weer terug. Daar ben ik in ieder geval gigantisch blij mee. Toch weer jammer dat het weer een buitenlander was die een poging deed mijn fiets te stelen.

Infamous angel

Ach ja, die gast verraade zich in elk opzicht, maar toch ontkennen hè.

"Ze liepen met die fiets? Zé liepen met die fiets? Ik heb die fiets nooit vast gehouden".

Toch leuk van die helden idd, ze wensten zelfs niet met name genoemd te worden :P
Volgende keer als er een fietst mist, nr. 6d weet er vast meer van :twisted:

Martijn schreef: Toch weer jammer dat het weer een buitenlander was die een poging deed mijn fiets te stelen.

En jij maar hopen op de eerste Nederlander die jou fiets een x ging jatten...

Vriend Niels
Martijn schreef: Toch weer jammer dat het weer een buitenlander was die een poging deed mijn fiets te stelen.

Hoezo, is je fiets eerder door een buitenlander gestolen?

Zijn er nog foto's van deze geweldige happening gemaakt??

als we ze hadden dan waren ze al te zien hier... nee dus :(

ik had al zo'n vermoeden. jammer hoor. maar toch goeie actie!