Rem

Lieve webcie,

Op het forum is het twee uur vroeger dan hier in Roden. Ga ik als ik met de bus de provinciegrens passeer één of andere tijdzone door, of is hier iets anders aan de hand?

Nee, er is niks anders aan de hand. In Drenthe wordt de tijd afgestemd op de aankomst van het trekschip, maar met die privatiseringen van tegenwoordig. kun je ook daar niet meer op aan!

Hebben ze computers in Roden dan?

L1Rn4urAyA7aTEe

Ja, wist je dat niet, dat zijn nog van die dingen die door stoom aangedreven worden. :roll:

Echt niet!

Je kan in Mijn Profiel je tijd veranderen (TIMEZONE) en daarmee handmatig corrigeren.

Maar volgensmij pakt hij daarnaast ook nog eens de tijd op je PC. Misschien dat daar wat a/d hand is. (Rechtsonder dus)

Hoe denkt je dat ik weet hoe laat het hier is, Pieter?

Ik hoorde van een goeie bron, dat kloklezen niet je beste gave was... :wink:

Met een digitale klok kan ik anders prima uit de voeten...

Pieter schreef: Je kan in Mijn Profiel je tijd veranderen (TIMEZONE) en daarmee handmatig corrigeren. Maar volgensmij pakt hij daarnaast ook nog eens de tijd op je PC. Misschien dat daar wat a/d hand is. (Rechtsonder dus)

De webcie is wijzer dan Salomo! Bedankt hoor webcie.
De klok stond op -1 en nu op +1 en nu klopt het weer. Maar hij pakt niet automatisch de tijd van de PC...dus hoppetee! Aan het werk!

Mooi zo.
Ik weet al welke tijd hij pakt, die van de server van de computer waar deze site op staat. Vandaar ook de nog enigzins irritante dagaanduiding in het Engels (he Knapzak, taal was toch jouw afdeling ;) )
Bovendien is het beter dat hij niet de tijd pakt van je eigen PC, want tja je hebt nog veel van die ik-klik-en-wijzig-alles-wat-ik-maar-kan-zien types die de tijd wel eens verkeerd zetten.

En als je je TIMEZONE maar goed hebt staan zie je hier de juiste tijd :D

Pieter schreef: (...), want tja je hebt nog veel van die ik-klik-en-wijzig-alles-wat-ik-maar-kan-zien types die de tijd wel eens verkeerd zetten.

Wie bedoel je daar precies mee, Pieter?

Je secetaresse?