Pieter

Ook dit forum heeft extra forumregels. Je kan ze hier in alle rust nalezen:

take care!

Lieve webcie,

Ik kan de link bovenaan dit topic naar forumregels niet vinden

EliseReinders

Ik wilde dit altijd al weten eigenlijk ;)

Lieve Webcie, hetzelfde als Robert. Help

Of is de grap dat er helemaal geen nieuwe regels zijn

JøhnDylån

Ik denk wat Tessa denkt.
Am. Bezemer heeft dit reeds 11 jaar geleden gepost.

JøhnDylån schreef:

Ik denk wat Tessa denkt.
Am. Bezemer heeft dit reeds 11 jaar geleden gepost.

O, dat wist ik niet.

Toch interessant om nog eens te lezen lijkt me.

JøhnDylån

Hoaxevenop, Stoppels.
Of vergis ik me?

Ze zijn weg :o we moeten am. Bezemer maar eens uitnodigen bij een oude-lullensoos

Of de ov-cie nodigt hem uit.

Of de ov-cie nodigt hem uit bij een oude- lullensoos.

JøhnDylån

robert8701 schreef:

JøhnDylån schreef:

Ik denk wat Tessa denkt.
Am. Bezemer heeft dit reeds 11 jaar geleden gepost.

O, dat wist ik niet.

Aw.. facepalm
Ik hou verder m'n mond

ik heb in de krochten van GSVnet een forum regel gevonden:

Overmatig of groffe gebruik van smilies kan dus resulteren in het ontvangen van een waarschuwing. Voorbeelden van overmatig gebruik zijn hele series smilies achter elkaar of een post met alleen maar smilies.

Kijk eens Robert:

"Forumregels
1: Zorg voor een duidelijke en pakkende topictitel. Overmatig gebruik van hoofdletters en leestekens hierin is verboden.

2: Een nieuw topic openen over een onderwerp waarvoor al een (actueel) topic bestaat, is niet toegestaan.

3: Het is niet toegestaan om via het forum een oproep te doen naar software, naar het delen van muzieknummers / programma’s etcetera, waarbij bij het lezen van het topic, duidelijk is dat het hierbij zeer waarschijnlijk gaat om illegaal gebruik van software.

4: Houd het forum netjes; let daarbij op je taalgebruik en de manier waarop je met elkaar omgaat. Het persoonlijk aanvallen van mensen is niet de bedoeling, dit ter beoordeling van degene die zich aangevallen voelt (u kunt hierover altijd een mail sturen naar de Webcie, met een link naar het betreffende topic). In overduidelijke gevallen kan de Webcie teksten verwijderen met uitleg waarom dit verwijderd is.

5: Post je vraag/reactie slechts één keer. Ga dus niet 'crossposten' (is dezelfde vraag in meerdere topics stellen).

6: Vraag en Aanbod topics: Open voor elke vraag of elk aanbod, een nieuw topic. Mocht 1 persoon meerdere dingen aanbieden, dan kan dat uiteraard ook in 1 topic, afhankelijk van wat de Topicstarter (en bij twijfel de Webcie) het verstandigst vindt.

7: Het is nadrukkelijk niet de bedoeling om te reageren op uzelf. U kunt de 'wijzig' knop gebruiken om uw reactie aan te passen. Hier is een uitzondering op, in het geval dat niemand op uw topic reageert. In dat geval mag u na 24 uur (en niet eerder), een 'herinnering' posten zodat het topic weer hoog in de ‘actieve onderwerpen lijst’ staat.

8: Post on-topic. Off-topic berichten worden verwijderd (eventueel met opgaaf van redenen). Voor het huiskamertopic geldt dat uiteraard niet; daar mag u binnen het redelijke uw hart luchten en onzin posten. Dat geldt ook voor de regio-topics; dat mogen regio's zelf uitzoeken. Voor Zooz 24/7 topics geldt dit ook, maar wel in mindere mate. De meeste topics daar, hebben 1 centraal onderwerp, waar het dan ook over moet gaan. Anders heeft u de keuze uit twee opties: óf een nieuw topic starten, óf een bericht plaatsen in het huiskamertopic.

9: Wanneer u vindt dat er iets op het forum niet gaat zoals het zou moeten (er is iets gepost wat naar uw mening niet mag blijven staan, of er is naar uw idee onterecht ingegrepen), is de (enige) eerste stap dat u hierover een mailtje kunt sturen naar Webcie@gsvnet.nl. Er zal dan overlegd worden tussen u en de Webcie over hoe te handelen. Mocht u in overleg met de Webcie niet tot een oplossing kunnen komen, en bent u het oneens met de regels, dan kunt u hierover een topic starten. Direct een topic starten zonder eerst te hebben gemaild met de Webcie is hiermee dus verboden.

Verder een algemene opmerking:
Wij vinden het (als Webcie en Moderators) belangrijk dat we enige ruimte krijgen om ons werk te doen. Deze regels zijn (of worden) vastgesteld na overleg met de gebruikers, waarna beide partijen accoord zijn. Voor sommige zaken, als bijvoorbeeld de duidelijkheid van een topic-titel, of voor een geval waarin een nieuw topic geopend wordt waarbij de Webcie of Moderators vinden dat daarvoor al een ander geschikt topic is, vinden wij dat we voldoende vrijheid moeten hebben om in te grijpen. Zoals gezegd, is mailen naar Webcie@gsvnet.nl mogelijk, en daarbij krijgt u meestal dezelfde dag, of in ieder geval na enkele dagen een mailtje terug. Dat lijkt ons de kortste klap, en een betere klap dan (weer) een topic over het beleid van de Webcie. Verder zien we niet de kans om bij elke post die we verwijderen, een mail met opgaaf van redenen te versturen naar de desbetreffende gebruiker; dat is ons teveel werk. Zoveel mogelijk motiveren we onze acties dmv de bekende rode letters in iemands post, maar bijdragen die overduidelijk offtopic zijn, mogen ook zonder verdere motivatie door de Webcie verwijderd worden.

Wat als u zich niet aan de forum regels houdt?
Het overtreden van een of meer van deze regels kan (m.n. bij herhaling) leiden tot een waarschuwing. Dit zal per e-mail gemotiveerd worden door de Webcie. Deze waarschuwing is eigenlijk een 'gele kaart', want overtreedt u weer (eventueel herhaaldelijk) de regels, dan krijgt u uw tweede gele kaart, wat net als bij voetballen, een rode kaart betekent. Dit betekent dat u tijdelijk of permanent niet meer op het forum kunt komen.

Wat ons betreft hoeft het zover niet te komen. Wij willen graag voor iedereen de mogelijkheid bieden om met plezier gebruik te maken van dit forum. Daarbij nemen we liever niet de genoemde maatregelen, maar als het nodig is, vinden we het belangrijk dat deze maatregelen er zijn, en ook daadwerkelijk toegepast kunnen worden.

We hopen dat deze forumregels voldoende duidelijkheid bieden, en we wensen u veel plezier op het forum! "

Carloz, 2005

Ik heb in het besluit van de Senaat Gaasbeek over introducees gelezen dat het per definitie goed is om een besluit na 28 jaar te herzien. Omdat de ontwikkeling op digitaal vlak vele malen sneller gaan dan de ontwikkelingen op het gebied van introducées lijkt het me goed om de regels over de website nu alvast te herzien.

We zijn er mee bezig.

Vet, Tiny nieuwe woordvoerder van de webcie?

Janwillem de Haan
Bas Meijndert

Edit: Wat gaaf Pieter je hebt gelijk

Weer post verdwenen?

jaspermann schreef:

Vet, Tiny nieuwe woordvoerder van de webcie?

Ik ben al sinds anderhalf jaar cc'er van de webcie... met alle moderator voordelen van dien