SJ

De meeste GSV'ers weten denk ik wel wat Christal is, maar hierbij, ook speciaal voor onze eerstejaars, nog wat informatie en een oproep om eens te overwegen om te gaan werken bij Christal Teleservice in Groningen.

Hieronder een omschrijving over het werk, zoals zij het zelf verwoorden op hun website:

Het motto van Christal is: “Wij bellen voor een betere wereld”. Met onze inspanningen hopen we de wereld een beetje beter te maken. Voor zo’n 150 goede doelen in Nederland verzorgt Christal campagnes op het gebied van fondsenwerving, ledenwerving, werving van vrijwilligers en collectanten. We hebben zoveel werk dat we hard op zoek zijn naar nieuwe collega’s, vanaf nu ook in de regio Groningen.

Als telecedent van Christal heb je iets met de organisaties waar Christal voor belt, en dat klinkt door in je telefoongesprekken. Je vindt het leuk om mensen enthousiast te maken voor uiteenlopende goede doelen. Het gaat in principe om een parttime dienstverband van minimaal 9 uur per week. Het is belangrijk dat je per week één avond beschikbaar bent. Je werkrooster vul je zelf in en dat mag per week verschillen. Flexibeler kunnen we het niet maken. De sfeer is gezellig en je verdient een behoorlijk salaris.

Woon je in Groningen of omgeving, ben je 18 jaar of ouder en heb je belangstelling om te ‘bellen voor een betere wereld’, meld je aan voor een informatiebijeenkomst of vraag om een sollicitatieformulier. Bellen mag ook: 038-4268400.

Kortom, een erg flexibele bijbaan tegen een prima salaris, wat ik met een half jaar werkervaring bij Christal zeker kan beamen. Een mooi bijkomend voordeel is dat voor elk uur dat een GSV'er werkt, de GSV 1 euro krijgt van Christal, wat op de lange termijn dus behoorlijk op kan lopen. Je werkt dus niet alleen voor je eigen centen, maar indirect spek je ook de GSV-kas.

Lijkt je dit leuk of twijfel je een beetje, in beide gevallen is het een goed idee om eens op de belvloer in Groningen te kijken door op
26 januari naar de informatieochtend van Christal te gaan, om een goed beeld te krijgen van het werken bij Christal.
Je kunt je hiervoor opgeven via het bovenstaande nummer of door te reageren via www.christal.nl. Via de website kun je ook om een sollicitatieformulier vragen.

Ron-Kruidhof

echt heel leuk, ik heb het ook 2x gedaan!:)

Ik heb het ook eventjes gedaan en is absoluut een aanrader!!
Jammer dat ik moest stoppen omdat het niet uitkwam met mijn studie...

2 uur bedoel je?

Ron-Kruidhof

hahah 6uur:P

Maar Ron is een geval apart, dus dat telt niet mee.
Gewoon lekker gaan doen mensen!

Ron-Kruidhof

aah nu voel ik me heel bijzonder:D

janettebakker

Lekker bij Christal gaan werken hoor! Is goed voor de inkomsten van de GSV ;)

bovendien haal je geld op voor allemaal nuttige dingen. en geld voor jezelf. en voor de GSV. kan niet beter. Ineens heb je het...

N.B. Steendam

Ik (Jan) voel niet de behoefde om Christal te gaan bashen, maar de verhalen hierboven zijn zó positief dat wat nuancering volgens mij wel gepast is. Weet wel dat het na een tijdje best kan vervelen als je vier weken achter elkaar hetzelfde verhaal moet afsteken, zeker wanneer je narrow-minded zwaar-gereformeerden moet overhalen hun vrijwillige donatie aan de Evangelische Omroep te verhogen. Ik werd tenminste aardig gek na de twintigste keer: "Maar Arie Boomsma deed alsof God homoseksualiteit gewoon accepteert!" en "Maar Andries Knevel zei dat de aarde niet in zes dagen is geschapen!" See for yourself, maar het is niet alleen rozengeur en maneschijn.

Ron-Kruidhof

eeh,.. mijn doel om sarcastisch over te komen is dus niet geslaagd.. heb niet voor niets 6 uur gewerkt en toen wat anders gezocht..:D.. maar collega's zijn wel gezellig,, om toch een positief tintje te geven...

Tuurlijk is callcenterwerk eentonig op den duur, maar dat neemt niet weg dat het in het begin een spannende uitdaging is, je hebt een mooi 'Yes!'-gevoel bij elke sale. Ook als het nieuwe er af is heb je incidenteel briljante gesprekken, er zijn ruim voldoende gekke mensen in Nederland die je aan de lijn kan krijgen. Het is een prima inkomstenbron voor een paar maanden, en geeft je toch wat ervaring met commercie en dat soort dingen.
Ik werkte trouwens niet voor Christal, maar ik praatte mensen aan dat puzzelblaadjes van €20,- per stuk prima een keertje het proberen waard waren, het eerste exemplaar was immers gratis! Op de verzendkosten van €4,95 na dan... En je moest op tijd opzeggen anders zat je er drie maanden aan vast... Voor die 20 eu per maand...

/Duister verleden

ik heb er anderhalf jaar lekker verdient. Hoe? Gewoon verstand op 0. Het is zeker voor een korte periode prima werk

Ik lees 2 keer dat het een behoorlijk/goed salaris betreft. Iemand hier concrete cijfers van? Ik zoek misschien nog wat.

Ik vind dat je pas recht op die concrete cijfers hebt als je belooft dat je dan ook de GSV sponsort..
(Ik heb de cijfers niet)

Ron-Kruidhof

7,50 per uur,, + 1 euro per uur naar de GSV.. je moet dan minimaal 9uur per week werken. en er zijn shifts beschikbaar van 3uur per shift.. (dus 3 shifts moet je draaien.. ik denk k reken het vast voor je uit...)

Ik zou dit echt van mijn leven niet willen doen.
P.S. dit ben ik niet

7,50 per uur? En ik dacht dat ik onderbetaald werd met 8 euro. Volgens mij is 7,50 zelfs onder minimumloon voor een 23-jarige. Kan je beter bij het seculiere Transcom aan de slag voor iets van 10-11 euro lijkt me.

Ron is 19, misschien was hij zelfs nog wel 18 toen hij bij Christal werkte; dan is 7,50 niet heel weinig toch?

@MsG, ik geloof dat vanaf je 21e dat loon hoger wordt.