Ik heb mahjong wel eens op de computer gespeeld, daar was het een zaak van 2 gelijke karakters wegspelen die niet meer dan 2 bochten van elkaar verwijderd waren. Is dit in het echt ook zo?

mensenvriend

Nee joh gekkie 8) 8) Ik vind dat het niet vergeleken kan worden met de online versie. Er zijn veel meer karakters en veel meer en andere regels. (ik heb de online versie nog nooit gespeeld hoor, dus ik weet niet precies wat het verschil is, maar zoals jij het omschrijft is de echte versie veel ingewikkelder en leuker.)

Arnolds variant heeft evenveel karakters hoor... En daar liggen alle stenen in een mooi patroontje, een torentje oid. Maar is er al een datumpje geprikt?

mensenvriend

Ik stel voor de woensdag na de dies?? 26 oktober?

Kom maar op met wat data!

Tijd voor een onvervalste topickick, het mag weer!

Afgelopen zondag hebben Jackhals en vrouw gemahjongged bij HaJee en vrouw. Het was erg gezellig en die Meijert heeft er een handje van om al die seizoenen en planten te pakken en tussendoor nog ff 4x de limiet te halen.

26 oktober wordt het niet meer denk ik zo. Andere suggesties?

4x de limiet, daar draai ik mijn hand niet voor om, hooguit een paar steentjes...
Een keertje in een weekend vind ik wel leuk. Maar ik heb het de komende 3 nogal druk, dus wat mij betreft daarna een keertje.
Nog bedankt voor de gastvrijheid en vooral voor de scapa.

Wij doen het ook op regelmatige basis thuis :D. De laatste tijd win ik vaak vanwege mooie, schone tweelingen mah-jonggs. Brengt wat meer variatie in het spel want het is een beetje saai om alleen maar pungs en kongs aan te roepen. Ik mag wel hopen dat jullie ook aan speciale mah jonggs doen?
Volgens mij heeft mijn broer het hier wel, trouwens, mss kan ik t een keer lenen. Ik bied me aan als waardig tegenstander ;)

groetjes Harm-Tjeerd

Ik heb een spel en Hajee ook. We doen wel aan limieten, maar ik vind zelf het pure pung en kong mahjongg veel mooier, dan laffe tweelingen en vies spel.

Vrouw Holsappel hield van vies spel; Man Holsappel hield van dubletjes (of hoe schrijf je dat?) en natuurlijk van bamboe 5. Jackhals had het meer op plaatjes en kippen.... en ik.... tjsa... ach... ik chow... :wink:

Maar wel erg leuk! We moeten snel weer een spelletje doen!

Ik houd dit topic in de gaten. Het lijkt mij wel leuk om weer ff te gaan mahjonggen. Ik kan hoogstwaarschijnlijk wel een spel lenen en bovendien heb ik nog een puntentel programma op de computer staan. Das wel zo makkelijk.

TuttieRuthie
Feschbach schreef: ...en bovendien heb ik nog een puntentel programma op de computer staan. Das wel zo makkelijk.

Goh, welk geniaal brein heeft dat gemaakt dan??? ;)

Amice Eschbach toch?? :wink:

Jah vast... k weet nog wel dat Wiebe wel eens een poging heeft ondernomen om zoiets te maken met een wiskundestudent... tis ze niet gelukt :P. Maar de meeste mensen kunnen wel tellen toch? Anders maak ik wel een overzichtje voor behoeftigen.

gr HT

Deze eigenwijsheid had ik van jou toch niet verwacht nemo. Om een 'programmatje' te maken is echt niet per se een wiskundige nodig. Bovengemiddeld verstand van microsoft excel is overigens wel handig. Maar ik stuur het 'programma' wel ff en dan kun je het met je eigen ogen aanschouwen.

(En speciaal voor de mensen die het nog niet begrepen hebben, we het hier over een programma van Matthias Eschbach, niet wiskundig maar blijkbaar toch best geniaal)

Zou je het programmaatje ook naar mij willen sturen? :lol:

meesterlijk programma, echt waar, wanneer gaat er gemajonght worden?

Bedankt voor het toesturen van het programmaatje, ik ga het vanmiddag uittesten :lol: