CC

Commissieleden gezocht!

Na het succes van voorgaande jaren wordt ook dit jaar weer een Happietaria opgestart. Happietaria is een restaurant volledig gerund door christelijke studenten. Een maand lang, 23 november t/m 21 december is het restaurant open met het doel zoveel mogelijk geld te verdienen voor 3 ontwikkelingsprojecten. Inmiddels draait het restaurant ruim 10 jaar, en is er vorig jaar een totale opbrengst van ruim 200.000 euro! naar onderwijsprojecten in Azie gegaan. Door een Happietaria in Groningen kunnen we concrete ontwikkelingshulp steunen. Dit jaar gaat het om het bouwen van scholen en jeugdcentra in vluchtelingenkampen in Thailand, Darfur en India. Een doel om helemaal voor te gaan!

Om het restaurant ook dit jaar tot een groot succes te maken zijn we op zoek naar enthousiaste commissieleden. In een commissie ga je met medestudenten van de 5 christelijke studentenverenigingen uit de stad (CSFR, GSV,NSG, ATV en Ichtus) een onderdeel van het restaurant organiseren. De commissie wordt aangestuurd door een lid uit het Happietaria Management Team. Vanaf eind september tot eind december ben je actief bezig met je commissiedoel.

We zoeken commissieleden voor de volgende 6 commissies:

• PR:
De PR commissie zorgt ervoor dat de hele stad op de hoogte is van Happietaria.
Je organiseert een opening en een slotfeest. Verder onderhoud de commissie contacten met de media (kranten, radio en tv), en draagt het zorg voor een representatieve website.

• Sponsor:
Als sponsorcommissie heb je het meeste contact met bedrijven. Je benadert bedrijven met een sponsoraanvraag, denkt na over een overtuigende aanpak, en probeert alle inkoop van goederen voor Happietaria, zo mogelijk kosteloos, te realiseren.

• Personeel:
De personeelscommissie zorgt ervoor dat er elke dag weer voldoende vrijwilligers zijn die werken in de keuken en de bediening. Daarnaast geef je instructies aan het personeel, en zorg je ervoor dat de bediening zo professioneel mogelijk verloopt.

• Voeding:
Binnen de voedingscommissie staan de menu´s centraal. Je stelt als commissie een menukaart samen. Daarnaast benadert de voedingscommissies professionele koks die willen koken in Happietaria. Samen met deze koks zorg je voor het belangrijkste van een restaurant: het eten!

• Pand:
De Pandcommissie probeert om voor de Happietaria een pand te vinden waarin het restaurant gevestigd kan worden en waar de mensen dus kunnen gaan eten. Daarnaast zorgt deze commissie ook voor aanpassingen aan het pand zodat het pand geschikt is voor Happietaria

• Bewustwording:
Deze commissie zorgt ervoor dat iedereen straks meer weer over de projecten waar het geld heen gaat. Deze belangrijke commissie realiseert een hoofddoel van Happietaria, de bewustwording van de wereldproblematiek in de 3e wereld. Via bijbelstudies, presentaties, website en zaken als placemats enz. wordt de christelijke missie van Happietaria benadrukt.

Wil jij je inzetten voor je medemens? En op een gezellige manier andere enthousiaste christenstudenten ontmoeten?

Opgeven of vragen stellen kan via:

Voorzitter Gijsbert Roordink 0630402328 gijsjer@hotmail.com
Penningmeester Hans van Roest 0647004332 hans_van_roest@hotmail.com
PR Lotte de Jonge 0651256567 lottedejonge@hotmail.com
Voeding Eva v/d Meulen 0645554164 evavdmeulen@hotmail.com
Personeel Rienk van der Es 0641137857 rienkvanderes@hotmail.com
Pand Corné Bassa 0651713571 c.bassa@gmx.net
Sponsor Roel Lok 0624781303 roel_lok@hotmail.com

Enthousiaste groeten,

Happietaria Management Team 2006

Ik heb niet voldoende tijd om mij volledig te gaan storten in een commissie, maar ik stel mij bij deze wel beschikbaar voor het geval jullie voor enkele avonden nog een kok nodig hebben. Ik denk voldoende ervaring te hebben om voor een dergelijk aantal mensen een fatsoenlijke maaltijd te bereiden en een keuken daarbij aan te sturen.

Rossatron schreef: Ik heb niet voldoende tijd om mij volledig te gaan storten in een commissie, maar ik stel mij bij deze wel beschikbaar voor het geval jullie voor enkele avonden nog een kok nodig hebben. Ik denk voldoende ervaring te hebben om voor een dergelijk aantal mensen een fatsoenlijke maaltijd te bereiden en een keuken daarbij aan te sturen.

ik kan je hulpie wel zijn ;)

Skippy schreef:
Rossatron schreef: Ik heb niet voldoende tijd om mij volledig te gaan storten in een commissie, maar ik stel mij bij deze wel beschikbaar voor het geval jullie voor enkele avonden nog een kok nodig hebben. Ik denk voldoende ervaring te hebben om voor een dergelijk aantal mensen een fatsoenlijke maaltijd te bereiden en een keuken daarbij aan te sturen.

ik kan je hulpie wel zijn ;)

You'd better!

ik heb een mail naar Rink gestuurd maar vraag me na 2 dagen toch wel af of die wel is aangekomen. wat ik dus wilde zeggen dat ik in de commissie PERSONEEL wil. heb veel ervaring in de horeca en weet genoeg over bediening.

@Rossatron, kan je even een mailtje naar Eva sturen, zij gaat over voeding.
@Skippy, voor jou geld hetzelfde
@Laura, heb je inmiddels al antwoord gekregen? Ik weet dat Rienk vandaag heel druk was, maar ik zal hem even smsen dat jij in de Personeelscommissie wil. TOF!!!

Tja...de deadline is verschoven naar maandag, je weet hoe dat gaat.

Dus mensen: Het is nog niet te laat, je kan je nog steeds opgeven als commissielid om het tofste, gezelligste, leerzaamste en mooiste project van het jaar 2006 te organiseren: Happietaria!!!

Je mag ook bellen of mailen als je twijfelt/ meer info wilt. Maak wat tijd voor iemand die al voor 5 euro(!) een jaar lang naar school kan. Als HMT hebben we jullie als commissieleden heel hard nodig, zonder commissie zijn we nergens!

Mag je ook gewoon praten met iemand :wink:, zo ja, dan heb ik dat al gedaan! :lol:

Nicolien schreef: Mag je ook gewoon praten met iemand

Nou, vooruit dan maar... :P

Met grote dank aan maar liefst 4 GSV-ers: de PR commissie zit vol! (Natuurlijk ook alle GSV-ers die zich hebben opgegeven voor de andere commissies: SUPER!)

Bent u nog geinteresseert in de commissie pand, sponsor of bewustwording laat dit dan weten aan Eva, Rienk of mij.