Andrea

Hoi allemaal!

Afgelopen zomer heb ik meegedaan aan een project van Athletes in Action in Enschede. Dat vond ik toen zo tof om te doen dat ik dit jaar weer meedoe, samen met oa Bernice en Dorieke. Nu zijn er voor dit project nog ongeveer 3 mensen nodig, dus daarom dit topic!

Het project duurt van 19 tot 29 juli en vindt plaats in de wijk Boswinkel in Enschede. Dit is een redelijk achtergestelde wijk met veel probleemgezinnen.
Hoe ziet het project er uit?
Het begint met een teamvoorbereiding in het conferentieoord in Delden die van maandag t/m vrijdag duurt. Hier leer je je team kennen, ben je veel met God bezig en bereid je samen de sportweek voor.
Het weekend daarna zit je in Enschede en ben je veel met je sportteam en het kerkteam bezig. De kerk in Enschede is erg betrokken bij dit project en doen ongeveer alle organisatorische dingen.
Daarna begint de projectweek (maandag t/m vrijdag) en ga je de wijk in. Je bereid elke dag met je team de sportclinics en dramastukjes voor, en de middagen en avonden ben je aan het sporten (voetbal, volleybal, streetdance en basketbal) met de kinderen.
Ik vond het afgelopen jaar ontzettend tof om te zien hoe blij de kinderen worden als we komen. Ze hebben het vaak thuis niet makkelijk en kijken al maanden uit naar onze komst. Een reactie van iemand uit de buurt; ‘ ik begrijp niet hoe jullie het voor elkaar krijgen, maar als jullie er weer zijn, is er een week geen ruzie op het sportveld.’ Mooi toch?!
Door middel van het sporten bouw je snel een band op met de kinderen die al snel nieuwsgierig zijn waarom je hier eigenlijk bent.
Naast het geven van sportclinics doe je dramastukjes, kun je je persoonlijke getuigenis vertellen (wat vaak veel indruk maakt!) en knoop je op andere manieren gesprekken aan.
Er zijn genoeg mogelijkheden om over God te vertellen en Zijn liefde te laten zien in deze wijk!

Misschien heb je zoiets nog nooit gedaan en maken deze verhalen je altijd een beetje kriebelig. Dat had ik eerst ook, en dat weerhield me ook eerst om mee te doen. Nu ik deze ervaring heb, denk ik daar heel anders over. Het is ontzettend mooi om op zo’n (relaxte) manier bezig bent met het uitdragen van je geloof. Je laat Gods liefde zien, eigenlijk alleen al door daar te zijn, en de vragen komen vanzelf!

Lijkt het je leuk om komende zomer mee te draaien in dit project? Super leuk! Je kunt me altijd bellen/mailen.

Groetjes,
Andrea