JWJ

Er is een nieuw programma op tv, De Gouden Kooi. Het wordt uitgezonden door Talpa en houdt het volgende in:

John de Mol komt met een nieuw programma: De Gouden Kooi.
Tien mensen worden opgesloten in een villa van 1 miljoen euro. Hun pogingen elkaar weg te pesten worden geregistreerd door camera’s. De kandidaten moeten het spel minstens een jaar volhouden.

De Telegraaf heeft beslag gelegd op het eigenlijk nog geheime concept en het programma zorgt al voor genoeg ophef. Verscheidene politici hebben inmiddels hun afkeuring uitgesproken over het programma. Kinderen zouden leren dat het loont om mensen kapot te maken.

Tien bewoners zitten in een enorme villa met 93 camera’s en de grootste prijs in de tv geschiedenis ooit: De Gouden Kooi. Met deze in bezit hoeft men nooit meer te werken. Deelnemers zijn verplicht een jaar in de kapitale villa te blijven, wie het huis verlaat betaald een boete van tienduizend euro.

Als er een jaar is verstreken mag iedereen de villa verlaten.
Wie er vervolgens het langste blijft zitten zal als winnaar worden verkozen. Theoretisch gezien kan het programma dus jaren en jaren voort blijven gaan.

Talpa is nog in de voorbereidende fase van het programma. En het format had natuurlijk nooit mogen uitlekken. Onze redactie vroeg vanmiddag aan Thomas Notermans, woordvoerder van Talpa en John de Mol, of het inderdaad zo is dat De Gouden Kooi vanaf deze zomer op Talpa te zien zal zijn. (er staat een korte reactie op www.talpa.nl)Bron: Talpa

Hoewel John hiermee wel weer de aandacht op zijn zender gevestigd krijgt (wat bij een commerciële zender uitermate belangrijk is) lijkt me dit toch een programma wat tekenend is voor de verloedering in het denken van (sommige) Nederlanders. Een programma wat ten eerste veel te lang duurt (lijkt mij) en waarin je elkaar het leven toch zo zuur mogelijk moet maken is niet geschikt. Ik snap werkelijkwaar niet dat mensen enerzijds roepen dat je verdraagzaam moet zijn in Nederland en dat we op waarden en normen moeten letten anderzijds zulke programma's gaan maken. Alleen Henk Jan Broeksma zou dit een mooi programma vinden! Ik verwacht dat John weer snel bij zn positieven is en toch niet alleen maar om de kijkcijfertjes en inkomsten denkt maar meer zuiver en realistisch ethisch gaat denken!

hoe gaat het op je bijbelkring hans?

Ach het is een beetje afschuifgedrag, John die wordt ook al een tijdje gepest over zijn zendertje.. Hij weet er dan weer een slaatje uit te slaan..

volgens mij vallen de hoeveelheid kijkcijferkanonnen van talpa vooralsnog altijd reuze mee, dus dik kans dat dit programma ook weer voortijdig wordt stopgezet. heeft die fijne john toch weer een mooi leermomentje (en de makers van cafe de wereld weer wat inspiratie)

dus eerst een jaartje gezellig doen en dan lekker pesten

ben nu al benieuwd naar de kandidaten

Dan heb je zoveel geld betaalt om voetbal op je kansloze trieste zender uit te mogen zenden en dan heb je dit er nog bij nodig om de kijkcijfers op te krikken...

opdoeken die zender. Echt nog niets nuttigs gezien...

Expeditie Robinson

Dat is idd iets beter verantwoorde verloedering. Erg tof programma. Wat 'de Gouden Kooi' betreft: het verbaast me eigenlijk niets dat nu zo'n programma gaat verschijnen. Erg leuke formule trouwens, daarvoor mijn complimenten. Ik hoop alleen wel dat ze het wat later op de avond gaan uitzenden, maar het probleem is juist, denk ik, dat ze het heel erg moeten hebben van tiener-kijkcijfers. En dan heb ik wel bezwaar: hoewel het normaal worden van 'wegpesten' door zo'n programma ook weer niet zo erg bevorderd zal worden, draagt het toch weer bij aan een geheel van programma's en tv-items waarin simpelweg geen goede moraal in te voorschijn komt. Blijkbaar is er een grote scheiding aan het ontstaan in programma's met een goede, en met een slechte moraal, waarbij de eerste in het hoekje van de EO dreigen te verdwijnen.

Vriend Niels

Blinq van de EO, dat is pas een programma met een goed moraal!
Skitterend!

vooral met 'the battle' ahum.
laatst was daar een wedstrijd tussen binden en doven. vroegen ze aan een binde: wat voor kleur draagt de persoon uit het filmpje. erg lomp!

Vriend Niels

Dat is niet lomp, dat is juist humor.

Die kwam me al bekend voor...