Hannah
Trouw schreef: Onrust in Groningen door pamflet vermiste slang (Novum) - De Groningse politie is op zoek naar de verspreider van pamfletten over een vermiste giftige slang. Bij de politie is geen melding binnengekomen over de vermissing. Het is daardoor onduidelijk of het om een grap gaat. In het pamflet, dat zondagnacht in de Groningse wijk Lewenborg is verspreid, wordt melding gemaakt van de vermissing van een giftige zwarte mamba van circa 2.70 meter lang. De politie houdt rekening met een 'misplaatste grap', maar heeft gezien de aard van het pamflet via de gemeente een telefoonnummer opengesteld voor bewoners met vragen. De zwarte mamba is een voor mensen giftige slangsoort. De slang komt in Nederland voor, bevestigt politiewoordvoerder Sjabbo Smedes. De wijkbewoners zijn volgens Smedes 'erg ongerust'.

Ik heb al een tijdje niks meer van je gehoord Laura! Hoe gaat het?

Ik hoorde trouwens op de radio dat het misschien om een illegale slang gaat en dat de eigenaars daarom geen aangifte hebben gedaan. Spannend!

Wie gaat nou zondagnacht pampletten verspreiden als het serieus om een mamba zou gaan? Lijkt me een 'misplaatste grap'.

Misschien is het wel de bijnaam van die grote neger met 2 gouden tanden die me destijds met mijn novitiaat bedreigde bij het maagdenhuis. Geen 2.70m, maar groot was ie wel.

wacht eees, ik heb gisteren iets heel raars gezien.............neej neej dat was het niet.........of wel..........ahhhhhhhhh !!!!

Oei, het gif heeft Laura nu al aangetast, de arme meid

k zag vanmorgen een filmpje van een slang die een heel nijlpaard had opgegeten, maar ik neem aan dat dat niet in lewenborg was...
ja, pytric, als je 'm wil zien, vraag je maar ;)

nou Pytric als ik vanaf niet bij de catechisatie aanwezig ben, dan ben ik wel errrrrgg aangestast ..........

enne Hermen ik hoop Parijs nog wel te halen.........

tuurlijk :D anders neem ik je wel met slang en al mee!

nou........ja ik denk dat je dan de liftkansen erg klein moet inschatten........

enne hermen, ik kreeg al een paar tips van Rene voor het liften :wink:

View, ik hoorde net op de radio dat de jongen die deze posters in de omloop heeft gebracht gearresteerd is. Hem wordt bedreiging ten laste gelegd. Er hadden meer dan 100 mensen naar de politie gebeld. Pfff

schreef: Ontsnapping gifslang in Lewenborg blijkt grap De vermeende ontsnapping van een drie meter lange gifslang in de Groningse woonwijk Lewenborg blijkt een grap. Dit maakte een woordvoerder van de politie donderdag bekend. Op zondagnacht verspreidde een 18-jarige jongeman posters waarin gewaarschuwd werd voor een zwarte mamba die ontsnapt zou zijn. Deze posters leidde tot grote onrust onder de wijkbewoners van Lewenborg. Naar aanleiding van binnengekomen tips heeft de politie de 18-jarige Groninger aangehouden. Tijdens het verhoor bekende de jongen dat hij de ontsnapping verzonnen had. De dader wordt bedreiging ten laste gelegd.

eerder waarschuwing dan bedreiging toch? rare mensen bij het OM...