Pieter

StudentAlpha-Magnolia!

Donderdag 10 februari start er weer een Alpha-cursus voor iedereen die in Groningen studeert. De cursus gaat uit van de vijf christelijke studentenverenigingen maar is bedoeld voor iedereen die interesse heeft in het christelijk geloof. Ben je lid van één van de christelijke verenigingen of heb je vrienden, huisgenoten, studiegenoten die geïnteresseerd zijn meld je dan snel aan.

De Alpha-cursus is een kennismakingscursus met het christelijk geloof. De afgelopen jaren is gebleken dat het ook voor christenstudenten erg mooi en leerzaam is om in een goede en open sfeer te kunnen ontdekken wat het betekent om christen te zijn.

De cursus bestaat uit 10 avonden en een weekend. De avond begint met een gezamenlijke maaltijd, gevolgd door een inleiding. Bijvoorbeeld 'Hoe kan ik zeker zijn van mijn Geloof?', 'Geneest God ook vandaag nog?', 'Bidden: waarom en hoe?' en 'Hoe leidt God ons?'. Na de inleiding zal er in kleine groepen over het onderwerp doorgesproken worden. In het weekend staat de Heilige Geest centraal. De exacte data staan op http://www.alphagroningen.nl/intern De wekelijkse bijeenkomst op donderdagavond begint om 18.30 en wordt gehouden op de Magnolia lokatie van Gomarus. (nabij het Noorderstation)

De cursus is kosteloos. Voor het weekend, het cursusboekje en het eten zal een kleine bijdrage worden gevraagd.

Wil je meedoen, meld je dan aan bij Joric van der Kolk en neem iemand mee! Aanmelden kan telefonisch; 06-18647027 of via de mail; studenten@alphagroningen.nl. Natuurlijk kun je met vragen ook bij de andere teamleden terecht.

Groeten,
het Alpha-team!

http://www.alphagroningen.nl/ studenten@alphagroningen.nl

De link naar alpha-intern doet het niet - er staat een punt achter die de boel een beetje tegenhoudt. Ik zal weer eens overwegen trouwens of ik het nu eens een keer wél ga doen ...

Thanx 4 the tip.
Succes met het 'overwegen', je weet natuurlijk al wel wat ik je aanraad en waarom. ;)

Gerard schreef: De link naar alpha-intern doet het niet - er staat een punt achter die de boel een beetje tegenhoudt. Ik zal weer eens overwegen trouwens of ik het nu eens een keer wél ga doen ...

Je hebt het volgens mij een keer beloofd... Volgens mij moet jij dat gewoon eens gaan doen, echt iets voor jou man.

Hallo GSV'ers,

Vergeten jullie niet je op te geven voor de cursus? 10 februari is al volgende week donderdag.

Weet je nog niet zeker of je mee wilt doen, schroom dan niet de site te checken of een gesprekje aan te knopen met een van de GSV'ers in het Alphateam. Dat zijn: Alinda, Jaap, Joric en Hans.

Opgeven kan bij Joric (06-18647027) en via de mail (studenten@alphagroningen.nl), maar als je het doorgeeft aan een van de andere genoemde GSV'ers dan willen die het vast ook wel doorgeven.

Jopidepopi! Donderdag weer alfa.. na n poosje weg te zijn geweest kan ik het toch niet laten om nog n keertje mee te draaien. Ik ben net aan komen waaien, dus ben erg benieuwd wie m allemaal gaat volgen!! Wie weet t al of denkt dr nog over?

oja.. misschien moet ik nog even zeggen waarom ik toch alfa weer ben gaan doen..?

nouw... afgelopen jaren hebben een hele hoop gsvers de alfa al gevolgd, waaronder ikzelf. Ik merkte dat t geen wondermiddel is, maar dat veel mensen bewuster met God om zijn gegaan, er makkelijker over praten en het zich meer 'eigen' hebben gemaakt. Je gaat echt weer back to basic. Gaaf om te zien. En dit is volgens mij de laatste 'interne' (what's in a name..) dus t relaxte daarvan is dat je veel mensen tegen kunt komen die in t zelfde schuitje als jij zitten (en dr varen wel n aantal verschillende schuitjes rond..). Studenten van verschillende stu-verenigingen, niet-studenten, christenen, niet-christenen, ouderen, jongeren, blijden en bedroefden, tsja...

niemand is verplicht m te gaan volgen (ik hoor wel es dat mensen zich niet relaxt 'gepusht' voelen, das niet de bedoeling), maar je kunt zo op een leuke manier wat meer doen met vragen die jij of je niet-christelijke vriend/vriendin/studiegenoot hebt of jezelf vragen stellen die je juist nog nooit hebt gesteld). Want ja, (intern of niet) t blijft een alfa, prima geschikt om n niet christen mee te nemen, dus zat je eigenlijk al te denken aan die ene studiegenoot.... neem m es mee de 1e avond (hartstikke vrijbljivend dan nog en lekker eten!).

niemand.. :( ?

Jawel ik!

prima, we hebben op de kop af nog een week voordat we weer beginnen, wil je de Alpha-cursus dus nog eens doen, schrijf je dan in voor de laatste 'Interne' Alpha-cursus.