Luuk

‘Gods Woord lezen kan alleen bij het juiste Licht’
n.a.v. Psalmen 119: 105, 130, 135

Bijbelstudieconferentie Woord Belicht

Op zaterdag 22 januari 2005 wordt er een conferentie georganiseerd die over bijbelstudie gaat. Deze conferentie wordt gehouden in de Refajahkerk te Groningen (Galenuslaan 1).

Speelt bijbelstudie een grote rol in je leven? Wat is eigenlijk het belang van bijbelstudie? Welke (uit)werking heeft het? Welke vormen en technieken van bijbelstudie zijn er?

Naast interessante lezingen, open forum en prikkelende workshops is er o.a. praise, gebed, samenzang en muziek(band). Het doel van de conferentie is de rijkdom van de bijbel herwaarderen. Voor de duidelijkheid: de conferentie gaat over de studie van de bijbel en niet over een bepaald gedeelte van de bijbel.

De sprekers en workshopleiders zijn Ard van der Lugt, Aad Kamsteeg, Reinier Sonneveld, Pieter Both, Pieter Waalewijn, Jacob Kruidhof, Henk Venema en Hans Schaeffer. De dag zal in goede banen geleid worden door Ben Nitrauw.

Ben je nieuwsgierig geworden? Meer informatie vind je op onze website: . Hier kun je je ook aanmelden.

De conferentie begint om 10.00 uur en duurt tot 16.00 uur. Deelname kost € 10,- per persoon. Tussen de middag is er een door Woord Belicht georganiseerde lunch, dus je hoeft geen brood mee te nemen.

Heb je nog vragen of opmerkingen? Mail naar woordbelicht@gvgroningen.nl of bel 050-5276107 (Marcel Wijnalda) of 06-42999902 (Luuk).

Geef je op tijd op en vraag anderen dit ook te doen!

Namens het organisatieteam van Woord Belicht:

Luuk Buit

Klinkt goed Luuk :) Nog een bepaalde doelgroep ofzo, of is iedereen welkom?

Officiëel heet het: iedereen tussen de 16 en de 96 jaar is welkom, en op een van onze vergaderingen is de kanttekening gemaakt dat wij niemand van 97 en ouder willen uitsluiten, maar we verwachten dat er vooral twintigers en dertigers op af zullen komen, en daar zijn we ook een beetje op gericht. GSV-ers en intro's onder de 20 willen we ook graag op de conferentie zien natuurlijk...;)

De is verbeterd. Kijk op de site voor uitgebreide informatie over de workshops en de lezingen!

Hee GSV, zijn er al wat mensen voor wie dit een beetje interessant lijkt??

ikke wel, hoor!!

Het ziet er echt superprofessioneel uit, met erg toffe sprekers!
Mensen, ik zou me toch echt ff aanmelden. Zoveel inhoud voor zo weinig geld!

Sjonge, dit onderwerp was diep weggezakt in de catacomben van het forum. Maar nu haal ik hem weer naar boven om Woord Belicht opnieuw onder de aandacht te brengen en om aan te kondigen dat er een enquête op de website staat. Zouden jullie een kijkje willen nemen en de enquête willen invullen? Kunnen jullie al een beetje over bijbelstudie nadenken als jullie je gaan inschrijven voor de conferentie (wat ik ook van harte aanmoedig).

Dus ga allemaal naar: !

Site is tof geworden zeg! Enquete duurt ong. 10 min, dus is goed te doen...

Jammer dat ik er niet bij kan zijn, Luuk. Heb nog wel ff de enquete voor je ingevuld. Succes en zegen met de verdere voorbereidingen.

Ja, ook als je niet kunt komen (en dat zou heel jammer zijn) kun je ons nog helpen door de enquête in te vullen. Hoe meer reacties, des te beter.

Hebben jullie de posters op soos, in kerken in de UB en elders al gezien?

Vanavond is er bij mij thuis na BK een kleine Woord Belicht inschrijf- en enqueteborrel. Ik zal na BK (zeg maar half 12) naar mijn huis gaan, de website opzoeken en het bier koud zetten. Wees welkom.

Vriend Niels

Hier heb je niets op BK over gezegd Luuk...

Nylez schreef: Hier heb je niets op BK over gezegd Luuk...

wel 3 x ! was het druk?

Ik had me bijna opgegeven, maar op de valreep bedacht ik dat ik die dag op bijbelkringweekend ben, in Haren wel te verstaan.

Succes met de organisatie!

Het was maar matig gezellig. Ik denk dat de internetdichtheid onder GSV-ers dermate hoog is dat iedereen zich zelfstandig kan inschrijven. In contrast met deze toffe borrel wordt Woord Belicht zelf natuurlijk wel heel erg gezellig en leuk. Jammer, Ro!

Luuk schreef: Ja, ook als je niet kunt komen (en dat zou heel jammer zijn) kun je ons nog helpen door de enquête in te vullen. Hoe meer reacties, des te beter. Hebben jullie de posters op soos, in kerken in de UB en elders al gezien?

dat ziet er allemaal heel goed uit ja!! Goed bezig!
Zelf weet ik nog niet of ik kan komen....

De site ziet er goed uit. Het programma ziet er goed uit. De sprekers en workshopgevers spreken me nu al aardig aan. :lol: Het hele idee om een dergelijke conferentie te hebben in Groningen spreekt me aan. 8) De prijs spreekt bijzonder goed aan (dat voor de hele dag 10-16h), kortom: ik heb geen excuus meer om me niet aan te melden. Daarvoor is het te uniek! Daarvoor is bijbelstudie te belangrijk! :o
Digitaal aanmelden dus maar!!! (scheelt 2 euro tav kassa-aanmelding).
Aanmelden kan dus via
Luuk bedankt voor de tips!
Tref ik jullie zaterdag 22 januari ook in de Refajahkerk?

:wink:

Amicae amicique, hebben jullie wel in de gaten dat het komende zaterdag 22 januari is? De grote dag van Woord Belicht. Je kunt je nog altijd aanmelden. Gewoon even naar gaan. Aanmelden is zo gebeurd en het loont de moeite, want als je zaterdag pas komt moet je 12 Euries betalen in plaats van 10. Maar dan is het nog de prijs meer dan waard. Aanmelden dus.

Laatste keer dat ik jullie hierover lastig val: Komt allen!

Als je dit weekend hier bent, is dit een prima manier om je zaterdag te vullen (behalve bij verplichte aanwezigheid in een boutjes- en moertjeswinkel of iets dergelijks).

Ik hoop jullie morgenvroeg om 10 uur (beter nog: kwart voor 10) te verwelkomen!

Luuk, alle promo ten spijt... Het was retetof!!

He, woord belicht was echt super!!!

Iedereen bedankt he, met name Luuk en de supertoffe band!

Ik ben ook bijzonder blij en dankbaar dat alles zo goed verlopen is.

Het is erg tof om zoveel resultaat te zien van waar je zo lang mee bezig bent geweest.