Sjoerdtje

Hallo computerhelden,

sinds vandaag heb ik een probleem met mn oude pc. Ik wil graag daar nog wat belangrijke info en mooie foto’s van afhalen, voordat ik 'em bij het oud vuil ga zetten. Laatst deed de pc gewoon nog zn werk, maar vandaag wil 'ie niet meer meewerken. :( Als ik 'em aanzet maakt 'ie heel even contact, d.w.z. lampjes op computerkast gaan kort branden, maar de pc gaat niet opstarten. Ik heb de ventilator al gecheckt, dus ben bang dat ik verder niks kan doen. Moet nu de harde schijf eruit gehaald worden? Wie o wie zou me hierbij kunnen helpen, of iig er even naar kunnen kijken?! Ik zou graag mn info nog van de pc af willen halen...

Voor degene die zich geroepen voelt mij hierbij te gaan helpen: als beloning een paar heerlijke, koude herfstbokbiertjes! Ik hoor het graag.

Sjoerdtje de Haan
06-49340198

Ik kan morgenmiddag wel even komen kijken, zien wat er loos is. Maar ik drink geen herfstbok vóór de middagdienst hoor...

Haha, je mag die biertjes ook meenemen naar huis hoor. Sowieso super. :D Maar morgenmiddag ga ik met die ene leuke hardloopwedstrijd meedoen in Groningen. ;)
Ik ben tussen 18:00 en 20:00 morgen thuis en maandag- en dinsdagavond volgende week waarsch. Ik hoor het.

Voordat je hem bij het grofvuil zet: Hoe oud is die pc en waarom gooi je hem weg?

Uhm... ik gok dattie een jaar of tien maximaal oud is. Er zit iig Windows 98 op. En ik heb nu een laptop, de oude pc neemt teveel ruimte in mn kamertje.
Maarre, belangstelling?

In dat geval ben ik er morgenavond na de kerk wel even. Maar Windows 98....lieve help. ;-)

Ow, super! Bedankt voor de snelle reactie.

Windows 98 doet vermoeden dat het echt een oldtimer is, niet erg hoopgevend. C.A, als je er morgen achterkomt dat het toch een quadcore blijkt te zijn met 4 gb geheugen en een 9800gt ben ik wel geïnteresseerd in de onderdelen. Uiteraard nadat je alles eraf gestript hebt wat je zelf leuk vind. Voor minder doe ik het ook wel trouwens, een pentium III is nog interessant genoeg. Succes met het redden van de data...

Lieve help! Dit bovenstaande berichtje doet me huiveren: te weten wat mn goeie, oldtimer pc morgen te wachten staat... Een grote operatie, vrees ik. :( Pfff, echt hoopgevend lijkt het niet.

H3nQ schreef: Windows 98 doet vermoeden dat het echt een oldtimer is, niet erg hoopgevend. C.A, als je er morgen achterkomt dat het toch een quadcore blijkt te zijn met 4 gb geheugen en een 9800gt ben ik wel geïnteresseerd in de onderdelen. Uiteraard nadat je alles eraf gestript hebt wat je zelf leuk vind. Voor minder doe ik het ook wel trouwens, een pentium III is nog interessant genoeg. Succes met het redden van de data...

Toen ik dit bericht las kreeg ik een soort visioen van een 50 jarige Henk de Roos met een enorme baard die zijn eigen computer-kerkhof heeft aangelegd. Dit computer-kerkhof bestaat uit een grote schuur en een enorme binnenplaats waar stapels en stapels oude pc's liggen. Iedereen dumpt daar zijn oude pc en daardoor kan HenQ de hele dag de oude pc's 'strippen' van onderdelen om die vervolgens op marktplaats te zetten, om op die manier aan de kost te komen.

Ik zit niet echt aan de verkoop te denken moet ik zeggen. Maar alles wat Age of Empires II aankan is relevant :) Overigens denk ik dat de computer als donor-pc beter af is dan als vuilnis...

Hmmm, ik denk er over na of ik mn geliefde pc zowel voor Markplaats als Age of Empires-doeleinden wil afstaan uberhaupt. ;) Mn kleine broertje lijkt me dan nog een beter doel!

Als hij nog werkt moet je dat zeker doen. Als hij niet meer werkt maar je broertje graag met onderdelen rommelt ook. Maar als je hem toch bij het vuilnis gaat zetten hoor ik het graag... Ik heb geen gebrek aan computers maar ik vind het wel leuk om ermee te prutsen.

Mn kostbare data, foto's en bestandjes zijn gisteravond gered. Verbazingwekkend wat er op zo'n oude pc aan interessante spelletjes staat... Mn pc gaat door naar mn broertje, helaas Henk! ;)
Topic kan dicht.