JWJ

Het zijn zware tijden. Donkere wolken hadden zich al een tijdje samengespannen boven het interactieve onderdeel van de GSV. Maar de donder is sinds afgelopen week losgebarsten. Vandaag kwam daar een hevige bliksem bij.
Wat is er aan de hand.

  • Bepaalde personen kregen afgelopen week een dreigbrief, afkomstig van de Webcie.
  • Simon B. allias 'de Rebel', werd donderdag door de webcie in de ban gedaan.
  • Ik post een normaal bericht en krijg een warning.

De webcie draagt zorg voor een overzichtelijk en net forum en heeft een beleid opgesteld waaraan mensen zich dienen te houden. Op zich goed. Maar de vraag is dan. Hoe interpreteer je de regels. Wat voor iemand heel grappig kan zijn, is dan ineens voor de webcie een reden om je te 'bannen' of te 'warnen'.
Waar gaat dit naartoe Webcie. Mag ik uitleg. Natuurlijk moet je geen mensen kwetsen. Maar ik postte vandaag iets. Geen aanstootgevende post m.i. En plotsklaps krijg ik een warning aan mn broek. Waarom??? Ze stuurden er nog een aantal punten mee waartegen ik dus zou zijn ingegaan. Een zeer zwakke onderbouwing van de beschuldiging, want de criteria waren geen van allen op mij van toepassing. En dan toch die warning.
Het is een groepje machtswellustigen die zich vergrijpen aan de vrijheid van berichten plaatsen. Als ZIJ iemand vervelend vinden worden, dan bannen ze hem/haar. Vinden ZIJ dat er een bericht wordt geplaatst wat (hoewel het bericht grappig is bedoelt en geen woord kwetsend zou kunnen worden opgevat) dan warnen ZIJ diegene gewoon.

Ik vind dit zorgelijk. Natuurlijk is het ook voor de webcie lastig om te bepalen wanneer iets niet kan of wanneer het wel zou kunnen, maar ik vind het vervelend dat je om zoiets doms gewoon een warning krijgt en berichten waarvan je echt denkt van....nouu!!! , daar wordt niks mee gedaan. Ik wil meer secuurheid.
Maar er is hoop. Webcie, u kunt zich nog veranderen. Het beleid van u is goed. Maar ga niet onnodig mensen bannen of warnen. Dit schept verwarring en hoongelach.

Ik vraag me af wat de webcie hierop heeft te zeggen. We zijn een vereniging waarin iedereen wat mag zeggen, ook op het gebied van het internet. We zijn geen oligarchie.

P.S. dit is niet om de webcie in het kwaad daglicht te stellen, maar gewoon om een discussie op te starten! ban me dus niet meteen!

Lieve JWJ

forumregels schreef: 11: Wanneer u vindt dat er iets op het forum niet gaat zoals het zou moeten (er is iets gepost wat naar uw mening niet mag blijven staan, of er is naar uw idee onterecht ingegrepen), is de (enige) eerste stap dat u hierover een mailtje kunt sturen naar webcie@gsvnet.nl. Er zal dan overlegd worden tussen u en de WebCie over hoe te handelen. Mocht u in overleg met de WebCie niet tot een oplossing kunnen komen, en bent u het oneens met de regels, dan kunt u hierover een topic starten. Direct een topic starten zonder eerst te hebben gemaild met de WebCie is hiermee dus verboden.

Die regels staan er niet voor niets.

Je hebt net een warning gehad voor het overtreden van deze forumregel, dus ga even de forumregels lezen, en type even een mailtje...

Wij zijn niet de onredelijkste, en willen best ons beleid verantwoorden. De regels daar zijn duidelijk: komt u er in overleg met ons niet uit, dàn kunt u een topic openen.
Deze gaat dus dicht...

ps: Het schrijven van dit soort topics, zonder dat u in overleg bent gegaan met de webcie (zoals in de forumregels vermeld staat), is gedrag dat normaal een warning verdient. Twee in zo'n korte tijd lijkt me alleen wat overdreven, maar graag nu ff zoals 't is afgesproken (ja, de forumregels zijn in overleg vastgesteld).

Ps2: ik had je laatste regel nog niet gelezen, en geloof best in je goede bedoelingen; maar toch heeft de webcie in haar forumregels besloten dit eerst via de mail te doen, omdat je reageert n.a.v. een bepaald voorval.

Voor de duidelijkheid: ik ben niet tegen een goed topic over het toepassen en hanteren van regels. Dat is namelijk vanuit beide partijen niet makkelijk. Maar dit concrete gaat zoals de forumregels stellen, eerst via de webciemail. Daarna mogelijk een topic erover, mocht dat nodig zijn (en dat besluit u met de webcie in onderling overleg; vindt u dat nodig, dan is daar geen enkel bezwaar lijkt mij).