Dictee

He die GSV,

Oke, ik kom met het onderwerp wel een beetje binnen stuiteren. Maar goed, dat doet Aids ook in subsaharian Africa. Als ooit GSV-er weet ik dat jullie tegen een stootje kunnen. Geboren als GSV zoon van Henk Schaapman en zelf producent van wat GSV zonen voel ik de vrijheid om jullie met het onderwerp Aids in aanraking te brengen.

Want het is echt een ramp aan het worden in Africa. In Nederland vinden we het onderwerp een beetje eng of vies. Hoe ook, de kerken komen absoluut niet van hun stoel en in de kranten wordt er maar mondjesmaat over bericht.

Dat pikken we niet als hulpclub. Dorcas wil met de actie 'Embrace' het Aids drama op de planken krijgen. En daarbij hebben we jullie nodig als studenten. Om bv met een vriendenclub fondsen te gaan werven voor een Aids project. Materiaal leveren wij en wij regelen een budget voor promotieacties. Maar ook als je op geheel eigen wijze iets met het onderwerp wilt doen roep je maar.

Enfin, ik verwacht veel. Er gaat immers niets boven Groningen.

Groet je,
Dick

Koning David

Hartstikke goed zo'n initiatief, amice Dick. Misschien kan ik ook een kleine bijdrage leveren. Maar hoe lang ben je nu weg uit Nederland? Je Nederlands is namelijk behoorlijk beroerd.

Ik ben terug van een aantal jaren weg geweest. Als die jaren doorklinken in m'n taalgebruik dan vind ik dat prima. Bovendien is het een tijd geleden dat ik in zulk intelligent gezelschap verkeerde. Maar verder, amice, fijn dat je een kleine bijdrage wilt leveren. Ik hoor wel van je in welke vorm je je wilt uiten.

Vriend Klei schreef: Maar hoe lang ben je nu weg uit Nederland?

Ken je plaatsnamen Klei.. Andijk is een rustiek dorpje in West-Friesland..

Aan wat voor een acties zit je dan concreet te denken Dick? Kan je een paar voorbeelden geven?

Klei, wat blaat je weer stoer. Ik zie echt niet waar dat Nederlands zo beroerd is, dus trek je er niets van aan amice Tillema.
Verder ben ik ook wel benieuwd of een en ander wat concreter voorgesteld kan worden.

Dictee schreef: Dorcas wil met de actie 'Embrace' het Aids drama op de planken krijgen.

Dit klinkt als een tip voor de Kleinkunstcommissie.

Vriend Klei schreef: Maar hoe lang ben je nu weg uit Nederland? Je Nederlands is namelijk behoorlijk beroerd.

Zijn Nederlands is perfect in vergelijking met de bagger die je af en toe in andere discussies aantreft. En dan hoef je echt niet goed te zoeken.

Maar Dick, wat is jouw achtergrond? Vanwaar deze oproep?

Beste Kramer, bedankt voor je woorden. Uit mijn profiel blijkt wel dat ik bij Dorcas werk als coordinator team actie. Gave club, waarvoor ik ook 4 jaar in Bosnie heb gewerkt als return coordinator en country coordinator. In Groningen deed ik Econometrie, maar dat bleek toch te moeilijk. Als je meer wilt weten roep je maar.

Beste Vet, gaaf idee die kleinkunstcommissie. Wellicht ivm de planken. Ik werk graag met metaforen en hou erg van kleinkunst. Als jij in staat bent je collega studenten op de buhne voor het probleem Aids te interesseren dan ben je tamelijk uniek.

Beste Koos en Skippy, graag.
Dorcas wil specifiek 4 projecten naar voren brengen die aan Aids raken.
4405 Vechten tegen Aids in Lesotho - voedsel en kleding voor Aids pat.
5314 Aids Kids Mutare in Zuid Afrika - hulp aan weeskinderen agv Aids
5425 Aids Kids Villa Lubet ZA - tehuis voor weeskinderen agv Aids
5430 Aids voorlichting Lesotho - thuiszorg en voorlichting mbt Aids
Voor elk van deze projecten is 8.000 euro nodig. Als je meer info wilt, mail me dan even. Wat ik jullie vraag is om een of meerdere studentenprojectgroepen op te starten waarmee je fondsen gaat werven voor een van deze projecten. Het leuke aan zo'n project is dat het een begin en een concreet resultaat heeft. De reden dat ik juist de GSV aanschrijf heeft alles te maken met de creativiteit die ik juist in Groningen heb meegemaakt. Fondsen kun je op oneindig veel manieren werven. Bv door een sponsorloop, een tijdelijk eetcafe, het organiseren van een kleinkunstavond, een benefietconcert, lucht verkopen op de Grote Markt, kikkers verkopen in Paddepoel, het Peerd van Ome Loeks veilen op marktplaats.nl, water en mandarijnen verkopen in de Aquamarijnflats. Enfin, m'n fantasie gaat met me op de loop maar als rasechte student is geen brug jullie te smal.

Misschien een motivatie: .

Maar om nou af te sluiten met Harry Jekkers...

Dictee schreef: (...) een tijdelijk eetcafe (...)
he dat ken ik. misschien kan er iets geregeld worden met happietaria 2005 >> als dat lukt heb je alle 4 de projecten plus nog 4 in 1x gefinancierd... maar k weet niet wat er mogelijk is.

Tanx Wouter. ja, ik ken happietaria. Prachtig initiatief. Ik weet dat jullie conculega's in Utrecht in ieder geval een happietaria voor Dorcas draaien. In Groningen staan waarschijnlijk andere hulporganisaties op de rol.

Dictee schreef: Tanx Wouter. ja, ik ken happietaria. Prachtig initiatief. Ik weet dat jullie conculega's in Utrecht in ieder geval een happietaria voor Dorcas draaien. In Groningen staan waarschijnlijk andere hulporganisaties op de rol.

In Groningen hebben we eind 2004 voor drie projecten gedraaid: Aidswezen in Zambia via Woord en Daad en vluchtelingen in het grensgebied van Sudan en Ethiopië (2 projecten) via ZOA.

De projecten krijgen we elk jaar aangereikt door Stichting Happy Gift. Ook Dorcas staat elk jaar weer op deze projectenlijst.

L1Rn4urAyA7aTEe

Ach, daar hebben we dictee weer die alle christelijke fora afloopt om reclame te maken voor Dorcas door kerken eerst uit te gaan schelden en vervolgens om ze om hulp te vragen.

Spammen heet dat. :(

weet is dit nou weer voor domme opmerking...

Vriend Niels
Ingûh schreef: Ach, daar hebben we dictee weer die alle christelijke fora afloopt om reclame te maken voor Dorcas door kerken eerst uit te gaan schelden en vervolgens om ze om hulp te vragen. Spammen heet dat. :(

Ik beschouw al jouw bijdragen op dit forum als spam.

He Inge, verder alles goed? Ik vind het niet zo erg dat je kwaad wordt als ik me hard maak voor mensen met Aids. Wat is er op tegen dat ik dat op meerdere fora doe? Anyhow goed van je dat je christelijke fora afgraast om je mening kenbaar te maken. Dat van die kerken snap ik overigens niet.

Bovendien zijn er regels over het persoonlijk aanvallen van mensen op het forum... Wat mij betreft geeft dit topic weinig aanleiding om ongezellig te gaan doen.

En laat ik inderdaad niet afsluiten met Harry Jekkers ;): Even in reactie op je mail: ik vind het een erg goed initiatief, maar ben zelf helaas niet in de positie om mee te kunnen helpen. Scriptie, verblijf elders e.d. Sorry.

Misschien na het oproepen van balletjes over evangelisatie en KEI-aanwezigheid ook es goed een ander balletje op te werpen over het naar buiten treden van de GSV: nl. maatschappelijke betrokkenheid.

Klasse Geertsema. Als ik/Dorcas in die zin iets voor de GSV kan betekenen moet je even roepen.

Goed zo Dictee! Ga alsjeblieft zo door! Aids is Wereldvijand nummer 1. Veel te weinig mensen beseffen dat, en ik kan me daarzelf ook vaak op betrappen. Trek je dus niks aan van de kritiek en ga vooral door met mensen bewust maken van dit levensgrote probleem!