zoo wat weten de mensen hier veel van waterleidingen etc. nooit gedacht :)

Theo Z schreef: Wat ik mij dan afvraag he... Dat water heeft hooguit een uur of 12-18 uur "stilgestaan"... Moet ik me dan ook zorgen maken besmet te raken na een weekend niet in Groningen geweest te zijn en de kranen dus niet open zijn geweest? En moet ik vervolgens ook alle leidingen doorspoelen? Het is toch ontzettende flauwekul, of is dit een valse vergelijking...

Valt dan wel mee hoor, al het water van de hoofdleiding tot je kraan staat wel stil inderdaad, maar dat is normaliter zo brandschoon dat daar geen bacteriƫn in zitten denk ik. Wel kan er soms lood uit de leidingen in oplossen en dus is het altijd raadzaam om even te spoelen als je een kraan lang niet hebt gebruikt. Maar dat wil je ook want dat water is vaak ook lauw en dus vies.

Ben jij nou bioloog chris? ik raad je de cursus microbiologie in het 2e jaar aan, leer je nog eens wat.

Niet zo negatief allemaal. Wat mogen we blij zijn dat we weer schoon drinkwater hebben.

rolv schreef: Ben jij nou bioloog chris? ik raad je de cursus microbiologie in het 2e jaar aan, leer je nog eens wat.

Het was een betoog voor leken Rolf. (Het klopt vast wel een beetje).