Tamminga

Lezing Bram van Putten

Wat is bijbelwetenschap eigenlijk? Heeft deze wetenschap invloed op de manier waarop je de bijbel moet lezen? Was het de bedoeling van de bijbelse auteurs om historische verhalen te schrijven? Komen de bijbelse verhalen overeen met de archeologische of geologische feiten? Op deze en andere vragen zal Bram van Putten (IFES-medewerker en oudtestamenticus) ingaan tijdens de GWC-lezing op donderdagavond 25 november. De avond begint om 20.00u en vindt plaats in het CCG, heinsiustraat 2.

Ik geloof dat wij dan ook al een OV-lezing hebben.... toch?
Wel interessant onderwerp trouwens!

Sabine schreef: Ik geloof dat wij dan ook al een OV-lezing hebben.... toch? Wel interessant onderwerp trouwens!
Ik heb dit geplaats in overleg met de OV-cie in de persoon van vriend Klei. Je bent dus vrij om een keuze te maken...
Koning David

Je mag best reclame maken (gezonde concurrentie, eens buiten je verenigingsgrenzen kijken enzo) maar ik hoop natuurlijk wel dat zo veel mogelijk GSV'ers naar de OV-lezing van Eddo Evink over Derrida, de belangrijkste filosoof van het postmodernisme, gaan.

Het is natuurlijk geen groot theoloog of wetenschapper die de lezing voor Ichthus zal leiden maar een IFES-medewerker. Dr. Evink daarentegen heeft een geweldig leesbaar proefschrift over Derrida geschreven. Bovendien gaat Evink vooral in op de visie van Derrida op religie.