VGSL Franciscus Gomarus

Volgende week viert de VGSL 'Franciscus Gomarus' haar 50e verjaardag. Om dit te vieren bent u dinsdag 16 oktober welkom op ons feestje. Komt allen en viert feest!

Grand cafe la Gare bevindt zich, als u richting de stad loopt, na ongeveer 1 minuut aan uw linkerkant. Wij kijken naar u uit!

Zoals altijd... wederom lekker op tijdmet het promoten van feestjes... NOT! :)

Omdat het een lustrumfeestje is kan het toch iets eerder aangekondigt worden?

Ja..., en ook al weer op een dinsdag! Wanneer komen ze daar nou eens achter? Het lijkt wel of ze ons niet willen hebben daar. Persoonlijk vind ik het nog iets te vroeg voor een BK-uitje.

VGSL! Ik denk dat alle vrijgezelle heren wel trek hebben in een VGSL feestje ;)

hebben vrijgezelle heren geen trek in een avondje BK, over de Here?

wat? dan ben jij niet zo op de hoogte van de vrouwensituatie aldaar. sowieso zijn wij in groningen veel te hip voor leiden. dat vinden ze zelf ook. misschien ga ik nog wel ff mn gsv-sjaal ophalen.

nemo schreef: hebben vrijgezelle heren geen trek in een avondje BK, over de Here?

'Het is beter te trouwen dan te branden van begeerte.' (1 Kor. 7:9b)

ja, maar dat betekent niet dat je maar à la minute moet trouwen, amice.

Waarde amice nemo, u hebt mij weer eens niet volkomen begrepen. Ik zal er van uit gaan dat het slechts aan mijn persoontje ligt. Immers, ik kwoot slechts een Bijbelwoord, eenieder welbekend, uit de eerste brief aan de christenen te Korinthe. Paulus schrijft overigens verderop interessante dingen over het huwelijk enzo. Snap je ook weer een beetje waar de Roomsen hun celibaat vandaan halen. Maar goed, ik dwaal af. Wat ik wil zeggen is geenzins dat de gemiddelde masculiene GSV'er zich naar het letterenstadje Leiden moet spoeden om aldaar het eerste het beste grefo-mokkel (men kijke het paard niet in den mond) mee te slepen naar het dichtsbijzijnde huwelijkskapelletje (religie dondert niet) om aldaar in de echt verbonden te worden. Zoiets, hoewel zeer amusant om voor te stellen, heeft zeer grote consequenties voor het verdere leven van verschillende exemplaren van de homo sapiens sapiens op deze aardkloot in barensnood.

Goed, wat ik dus wel wil zeggen - geïllustreerd door een Bijbeltekst - is dat als men in een bepaalde hormonale fase verkeert dat men zich bewust is van eigen vrijgezelligheid, sterker nog, als men daar negatieve gedachten bij heeft en verlangt naar een gade, een hulp zo men zegt, het beter is je naar Lugdunum te spoeden dan hier op de Bijbelkring te wauwelen over de uitverkiezing en ondertussen verteerd te worden door begeerte.

Dixi!

zijn er wel mensen die naar dit feest gaan dan..?

mar!anne schreef: zijn er wel mensen die naar dit feest gaan dan..?

Ja ik geloof dat Harm staat te branden van begeerte om die kant op te gaan.. 8)

N.B. Steendam

Ik ga misschien. Maar van trouwen zie ik het nog niet komen...

Droom lekker verder Roel (of ga zelf heen).

Klinkt leuk, maar ik moet nog even bedenken of 3 uur gezelligheid opweegt tegen 6 uur reizen en 3 uur koukleumen op het station van Leiden. Het is wel lief dat we uitgenodigd zijn.

Precies. Als het feest doorgaat tot de eerste trein vertrekt is het het overwegen waard... Uit de poster begrijp ik dat we om 2.30 die tent uitgeschopt worden, kunnen we daarna nog ergens terecht?

N.B. Steendam

Ik ga naar Leiden vanavond. Wie gaan er mee?

niemand? Het lijkt me niet echt aanlokkelijk om 2.30u naar huis te moeten, terwijl de trein nog niet gaat.

N.B. Steendam

Of je blijft daar maffen, zoals ik ook doe. Ik ken wel wat mensen bij wie dat vast wel kan.