Pieterz

Aangezien de computer niet heel snel meer is, wou ik windows xp opnieuw installeren. Hierbij kreeg ik de volgende foutmelding: "Setup did not find any hard disk drives on your computer". Aangezien er geen floppy drive in de pc zit is het niet mogelijk om op die manier drivers voor de hard drive te installeren. Opvallend is overigens dat in de bios onder IDE harddrive "None" wordt weergegeven.

Ben in google nog geen goede oplossing tegengekomen, dus is er hier toevallig iemand die een idee heeft?

Een beetje een l*llige suggestie, maar heb je je kast open gehad en alle kabels even goed aangedrukt? Lijkt alsof de verbinding naar het moederbord niet naar behoren is.

Neem aan dat er geen optie in de bios te zien is waar je 'nieuwe' hardware kan toevoegen/detecteren?

Ok, voor het eerst een computer van binnen bekeken. Geen idee welke aansluiting ik moest hebben dus alles maar aangedrukt. Lijkt er niet op dat het probleem daarin zit. Overigens geeft'ie in bios aan: 'IDE Hard drive: None'. Dit komt wel overeen met oplossingen in google, waarbij de harddrive omgezet moest worden van RAID-->IDE. Dit lijkt alleen niet met de bios te lukken. Is dit ook gewoon in windows mogelijk?

@rolv: geen optie tegengekomen om dit te doen

Van RAID naar IDE is mogelijk in Windows maar moet ook zeker in de Bios kunnen. Zoek naar een optie RAID in de bios en probeer die functie uit te schakelen, kijken of het dan werkt.

Hermandez, is dit nou je 2000e post?

Ja klopt, nog 3000 te gaan voor een epic fail.

Probleem lijkt verholpen. Uiteindelijk drivers geïntegreerd in de windows setup. Bedankt voor de reacties