de Mole

Ik lees net in de Historie dit:

In de voorbije jaren heeft de Gereformeerde Studenten Vereniging ondanks haar gereformeerde karakter een ander gezicht gekregen dan in 1966. Een illustratie: in 1967 werd het besluit genomen dat het ‘kaartspel niet ter sociëteit uit te oefenen.’ In 1994 werd dat besluit verworpen en werd de senaat zelfs opgedragen om er zorg voor te dragen dat er elk jaar een klaverjascompetitie georganiseerd werd. De eenheid in levensstijl zoals in 1966 is nu dus lang niet zo duidelijk meer. Dit komt vandaag de dag tot uiting in een grote diversiteit in denken, juist ook over geloofszaken en kerkleer. Dat noodzaakt je om een positie in te nemen, wat de GSV zo leerzaam maakt!

Mijn vraag is: is die competitie er? :D

Het is meestal een kwestie van het aanporren van de SPAC. Ik heb in elk geval wel zin in zo'n competitie.

Senaat Veenhof heeft dit voorstel ook gevonden een tijdje terug en heeft in de planning staan dat er een klaverjas competitie georganiseerd gaat worden dit jaar nog door de SPAC. Afgelopen jaar is dat ook gebeurd. Jullie horen er dus waarschijnlijk later meer over.

Oke top! Ben ik bij!

Kan me nog herinneren dat er een competitie afgerond moet worden van een jaar of 5 terug.....

Super leuke competitie, mede hierdoor speel ik nog menig 'GSV' boompje ipv de standaard 16 rondjes!

Kan er dan een 'echte' competitie komen? Dat in de loop van enkele weken een afspraak met verschillende tegenstanders moet worden gemaakt om een boompje te doen en er een eindstand wordt opgemaakt (evt. eindronde op soos)?

Wordt de competitie van afgelopen jaar nog doorgezet? Volgens mij is die na de poulefase op soos niet meer doorgezet..

C.A. schreef: Kan er dan een 'echte' competitie komen? Dat in de loop van enkele weken een afspraak met verschillende tegenstanders moet worden gemaakt om een boompje te doen en er een eindstand wordt opgemaakt (evt. eindronde op soos)?

Lijkt mij een goed idee. Maar een lijstje opstellen met mensen die ook voor een echte competitie zijn.

rolv schreef: Wordt de competitie van afgelopen jaar nog doorgezet? Volgens mij is die na de poulefase op soos niet meer doorgezet..

Klopt! Jan Korterink en ik waren in ieder geval door. Staat er iets in de spelregels over oud-leden en de klaverjascompetitie? :) Anders moet je iemand anders zoeken Jan..

TheoSikkema

Leuk dat je dit aanstipt Arnoud. Ik zal maar verklappen dat het al een actiepunt van de Senaat h.t. is, van voor de tijd dat we f.t. waren.

TheoSikkema schreef: Leuk dat je dit aanstipt Arnoud. Ik zal maar verklappen dat het al een actiepunt van de Senaat h.t. is, van voor de tijd dat we f.t. waren.

Oke, top! :D Vanavond oefensessie in soos? :oops: