Arnold schreef: Nog niet gezien, is van dezelfde regisseur als Songs from the second floor.

Nog steeds niet? :)

Afgelopen weekend Good bye Lenin! gekeken. Wel mooi neergezet hoe snel Berlijn verandert na november 1989.

Nog iets leuks (misschien ken je het al lang, maar ik kende het nog niet):

Michael Bay, regisseur van o.a. Pearl Harbour en Armageddon, houdt altijd wel van heftig. Vaak een beetje te, zodat zijn films regelmatig afgekraakt worden. In dit spotje neemt hij zichzelf met een korrel zout, heel grappig.

http://www.youtube.com/watch?v=_2z3pqFD ... re=related
Octr schreef:
Arnold schreef: Nog niet gezien, is van dezelfde regisseur als Songs from the second floor.

Afgelopen weekend Good bye Lenin! gekeken. Wel mooi neergezet hoe snel Berlijn verandert na november 1989.

Das leben der Anderen, voor als je van die oostblokshizzle houdt. Goeie film hoor!

Klopt, goede film. Maar die had ik al gezien.

Vriend Niels

Als je van Italiaans houdt:

"Mio fratello è figlio unico", wat betekend "mijn broer is enig kind".

Dit is dus een film.

Herbsgarden

Ook leuk voor italofielen: de trilogie 'La meglio gioventu' (De tijd van onze jeugd, ofzo). Schets mooi hoe twee broers en al hun relaties zich ontwikkelen van studenten in 'de roerige jaren 60/70' tot volwassen veertigers. Cinematografisch niet enorm origineel en soms wel erg expliciet, in de zin dat dingen worden uitgelegd die je als kijker zelf ook wel begrijpt, maar wel leuk.

Mooi als je niet van Aziaten houdt. Bankok dangerous. Meer verklap ik niet.

Vriend Niels schreef: Als je van Italiaans houdt: "Mio fratello è figlio unico", wat betekend "mijn broer is enig kind". Dit is dus een film.
Herbsgarden schreef: Ook leuk voor italofielen: de trilogie 'La meglio gioventu' (De tijd van onze jeugd, ofzo). Schets mooi hoe twee broers en al hun relaties zich ontwikkelen van studenten in 'de roerige jaren 60/70' tot volwassen veertigers. Cinematografisch niet enorm origineel en soms wel erg expliciet, in de zin dat dingen worden uitgelegd die je als kijker zelf ook wel begrijpt, maar wel leuk.

Beide films zijn van dezelfde regisseur, namelijk Marco Tullio Giordana. Ik vond La meglio langdradig, viel me best wel tegen; hij duurt dan ook zo'n 6 uur ofzo, toch? Mio fratello è figlio unico vond ik briljant. Eigenlijk is het idee hetzelfde: de ontwikkelingen binnen een Italiaans gezin, waarbij de politieke ontwikkelingen in Italie en Europa op de achtergrond spelen - wat mij betreft is 2 uur Italiaanse historie wel voldoende.

Erik schreef: Mooi als je niet van Aziaten houdt. Bankok dangerous. Meer verklap ik niet.

Je bedoelt dat je na het kijken van deze film zeker niet meer van de brothers Pong houdt? Ik vond het een knap waardeloze film namelijk. Oppervlakkige personages, ongeloofwaardig verhaal, en een wannabe anti-climax.

The weddingplanner daarentegen, die is wel leuk. Cinematografisch ook erg sterk, mooie momenten om bij stil te staan.

Prince schreef: Cinematografisch

Je bedoelt dat je m in de bios moet zien?

Bangkok dangerous vond ik ook niet erg sterk.

Prince schreef: Oppervlakkige personages,

Dat vind ik wat voorbarig. Je krijgt niet echt de gelegenheid om de personages te leren kennen, dus je mag niet zeggen dat ze oppervlakkig zijn. Verder krijg je wel wat je verwacht in deze film. En wat amoureuze ontwikkelingen op de koop toe. Ik kan niet zeggen dat ik ontevreden de bioscoop uitliep.

gevaarlijke film zeker

keet schreef:
Vriend Niels schreef: Als je van Italiaans houdt: "Mio fratello è figlio unico", wat betekend "mijn broer is enig kind". Dit is dus een film.
Herbsgarden schreef: Ook leuk voor italofielen: de trilogie 'La meglio gioventu' (De tijd van onze jeugd, ofzo). Schets mooi hoe twee broers en al hun relaties zich ontwikkelen van studenten in 'de roerige jaren 60/70' tot volwassen veertigers. Cinematografisch niet enorm origineel en soms wel erg expliciet, in de zin dat dingen worden uitgelegd die je als kijker zelf ook wel begrijpt, maar wel leuk.

Beide films zijn van dezelfde regisseur, namelijk Marco Tullio Giordana. Ik vond La meglio langdradig, viel me best wel tegen; hij duurt dan ook zo'n 6 uur ofzo, toch? Mio fratello è figlio unico vond ik briljant. Eigenlijk is het idee hetzelfde: de ontwikkelingen binnen een Italiaans gezin, waarbij de politieke ontwikkelingen in Italie en Europa op de achtergrond spelen - wat mij betreft is 2 uur Italiaanse historie wel voldoende.

Volgens mij is Mio fratello van Daniele Luchetti, niet van Giordana. Het concept en de thematiek hebben wel veel weg van La meglio trouwens. Ik vond La meglio wel een vrij goede film. Juist de lengte ervan maakt een goede identificatie met de personages zowel als met de geschiedenis mogelijk.

Waar La meglio trouwens over de tweede helft van de twintigste eeuw gaat, bestaat er een geniale voorloper (die ook net zo lang duurt), die de eerste helft van de Italiaanse twintigste eeuw beschrijft, eveneens met de focus op het levensverhaal van enkele personages. Ik doel op Novecento van Bernardo Bertolucci, die meer fantastische historische verhalen heeft verfilmd. Hij legt de nadruk vaak op grote omwentelingen en discussies over dat verleden. The Dreamers bijvoorbeeld, dat zich afspeelt in Parijs van 1968 - weer als achtergrond van de geheel eigen verhalen van de personages. Op die manier weet hij op een of andere manier veel beter de tijdgeest te vatten dan andere historische films.

Herbsgarden

Mooi! Potentieel onderwerp voor een facgroepgroepavond: Parijs 1968 in vergelijking met studenten van nu.

Klopt. Hoewel in nu al kan zeggen dat zo'n lelijke provo als jij sowieso op z'n dikke krent in het Maagdenhuis had gezeten. Maar nu nog iets positiefs: knap hoor, Jan dat je een post weet te maken die alle-ogen-proof is!

Erik schreef:
Prince schreef: Oppervlakkige personages,

Dat vind ik wat voorbarig. Je krijgt niet echt de gelegenheid om de personages te leren kennen, dus je mag niet zeggen dat ze oppervlakkig zijn.

hahahaha, ik weet dat het raar is om te lachen op een forum, maar wat een geweldige opmerking! :D

Erik schreef:
Prince schreef: Oppervlakkige personages,

Dat vind ik wat voorbarig. Je krijgt niet echt de gelegenheid om de personages te leren kennen, dus je mag niet zeggen dat ze oppervlakkig zijn.

De personages bestaan alleen in de film, en worden in de film nauwelijks of niet uitgediept. Dan zijn ze wat mij betreft oppervlakkig. Van een film die Bangkok Dangerous heet verwacht ik geen diepgaand verhaal, maar dit was wel heel dramatisch. Vergelijk bijvoorbeeld The Jackal. Bottom line is dat ook een actiefilm rondom een huurmoordenaar, maar dan zoals het wel hoort. Mijn mening natuurlijk, maar ik ben graag stellig.

Prince schreef:
Erik schreef: The weddingplanner daarentegen, die is wel leuk. Cinematografisch ook erg sterk, mooie momenten om bij stil te staan.

hahaha. kan je daar wat meer over vertellen?

Dan zet hij de film op pause denk ik. Om stilstaande naar het stilletjesaan wel stilstaande beeld te staren.

Klarien schreef:
Prince schreef:
Erik schreef: The weddingplanner daarentegen, die is wel leuk. Cinematografisch ook erg sterk, mooie momenten om bij stil te staan.

hahaha. kan je daar wat meer over vertellen?

Dat is zó niet mijn quote...

Klarien schreef:
Prince schreef: The weddingplanner daarentegen, die is wel leuk. Cinematografisch ook erg sterk, mooie momenten om bij stil te staan.

hahaha. kan je daar wat meer over vertellen?

Zo moest ie ongeveer.
En daar wat meer over vertellen, dat is lastig. Het heeft iets te maken met de mimiek en de uitstraling, dat zelfs wanneer je de boel stilzet de lichaamstaal volledig voor zich spreekt, en soms zelfs een extra personage aan de film toevoegt. Heel bijzonder allemaal. Echt even kijken dus die film!
En voor Maureen en Klarien heb ik nog een kijktipje: How to lose a guy in 10 days. Ook met hunk Matthew, en in die film vinden jullie hem zonder meer aantrekkelijk, dat beloof ik. En als je dan nog niet overtuigd bent, gooi dan U571 er in. Als je dan nog steeds niet overtuigd bent, kijk dan Failure to launch om jezelf te bevestigen.