GSp

Project na Pasen 2010 - Vol van Verhalen - 12 t/m 28 april
Even helemaal zat van het keihard blokken voor de studie? Kom dan op verhaal bij het GSp. Rond het thema ‘Verhalen’ wordt er een project georganiseerd met allerlei verschillende activiteiten.

Maandag 12 april

Het verhaal van Arminius
De remonstrantse kerkvader Arminius (1559-1609) bracht de Nederlandse kerk in de 17e eeuw heftig in beweging. In de Republiek van de Verenigde Nederlanden ontstond bijna een burgeroorlog. Vanavond vertelt Lense Lijzen het verhaal van Arminius en zijn volgelingen, die tot op de dag van vandaag willen staan ‘voor een vrij en verdraagzaam christendom’.

Aanvang 20.00 uur.

Dinsdag 13 april

Maaltijd ‘Vol van verhalen’
Achter elk gerecht schuilt een verhaal. Schuif aan bij deze maaltijd en geniet van de verhalen.

Aanvang 18.30 uur. Opgave noodzakelijk, dit kan tot 13 april, 12.00 uur

Filmhuis met: Big Fish
Will Bloom is de ongeloofwaardige verhalen over de avonturen van zijn vader Ed grondig beu. Wanneer hij echter ontdekt dat zijn vader terminaal ziek is en niet lang meer te leven heeft, besluit hij vastberaden de échte Ed Bloom te leren kennen. Door al diens fantasierijke verhalen onder de loep te nemen, probeert Will het leven van zijn vader in kaart te brengen en de feiten van de mythes te onderscheiden.

Aanvang 21.00 uur.

Donderdag 15 april

Op zoek naar Lucy in Afar, Oost-Ethiopië
Vanavond vertelt Henk Weltevreden een reisverhaal waarin hij op zoek gaat naar de resten van het eerste rechtop gaande wezen in de evolutie. Henk Weltevreden is radiodocumentairemaker voor de VPRO en schrijver van verschillende romans en korte verhalen. Samen met paleontoloog Don Johanson, die “mensaap” Lucy vond in 1974, heeft hij deze ontdekkingsreis opnieuw gemaakt. Vanavond doet hij zijn verhaal, ondersteund door prachtig beeld- en geluidmateriaal.

Aanvang 20.00 uur.

Dinsdag 20 april

Pubquiz
In samenwerking met Literair Dispuut Flanor wordt vanavond een pubquiz gehouden. Denk jij veel te weten over verhalen, boeken, schrijvers, sprookjes, legendes of personages? Doe dan mee en strijd voor leuke prijzen en natuurlijk eeuwige roem.

Aanvang 20.15 uur. Opgave kan van te voren of op de avond zelf, in teams (3-5 pers.) en individueel.

Donderdag 22 april

De geheimen van de stad
Groningen is al eeuwen oud en kent een rijke geschiedenis. Veel van die geschiedenis ligt verborgen in rare namen van steegjes, het stratenpatroon en allerlei andere vanzelfsprekende maar wonderlijke elementen in de oude binnenstad. Vanavond gaat Beno Hofman, televisiemaker en stadshistoricus, met ons op stap, op zoek naar de verborgen geschiedenis van Groningen.

Aanvang 19.00 uur, Kraneweg 33. Opgave noodzakelijk, dit kan tot 22 april, 12.00 uur.

Maandag 26 april

Ervaar de kracht van verhalen
Verteltraditie heeft eeuwenlang deel uitgemaakt van onze menselijke cultuur. Op deze avond zal Peter Vermaat die traditie doen herleven door volksverhalen te vertellen, afgewisseld met gedichten. Hij zal ook de verwantschap laten zien met de spiritualiteit van het Bijbelverhaal. Peter Vermaat is verteller, dichter, theatermaker en theoloog. In zijn vertellingen en gedichten laat hij zich inspireren door verhalen uit de spirituele tradities van Oost en West.

Aanvang 20.00 uur.

Dinsdag 27 april

Vertel je eigen verhaal: Workshop theatersport
Wil jij ook je improvisatietalent eens laten zien of die creatieve kant van je wel eens aanwakkeren? Kom dan deze avond naar de workshop theatersport! Onder leiding van theatersportgroep Ulteam maken we kennis met theatersport en improvisatie. Een avond met hilarische, ontroerende en grappige momenten, waar sprookjes worden herbeleefd en romans worden gecreëerd.

Aanvang 20.00 uur. Opgave noodzakelijk, dit kan tot 26 april, 12.00 uur. Max. 15 deelnemers. Kosten €5,-

Woensdag 28 april

Eindfeest: ‘Er was eens…’
Vanavond sluiten we het project af met een spetterend eindfeest. Kom verkleed als je favoriete verhaalfiguur.

Aanvang 21.00 uur


Tenzij er bij de betreffende activiteit expliciet anders staat vermeld, geldt:

  • De activiteit vindt plaats op het pand van het GSp
  • Opgave is niet noodzakelijk
  • Deelname aan de activiteiten is gratis

Opgave voor de activiteiten waarvoor dit nodig is, kan via de mail, telefoon of door middel van de lijsten in de hal van het pand:

GSp – Studentenplatform voor Levensbeschouwing
Kraneweg 33
050-3129926

info@gspweb.nl www.gspweb.nl
Koning Drietand
GSp schreef: Donderdag 22 april De geheimen van de stad Groningen is al eeuwen oud en kent een rijke geschiedenis. Veel van die geschiedenis ligt verborgen in rare namen van steegjes, het stratenpatroon en allerlei andere vanzelfsprekende maar wonderlijke elementen in de oude binnenstad. Vanavond gaat Beno Hofman, televisiemaker en stadshistoricus, met ons op stap, op zoek naar de verborgen geschiedenis van Groningen.

Dit lijkt mij wel een erg leuke activiteit. Willen hier nog meer mensen aan meedoen?

N.B. Steendam
Dinsdag 20 april Pubquiz In samenwerking met Literair Dispuut Flanor wordt vanavond een pubquiz gehouden. Denk jij veel te weten over verhalen, boeken, schrijvers, sprookjes, legendes of personages? Doe dan mee en strijd voor leuke prijzen en natuurlijk eeuwige roem. Aanvang 20.15 uur. Opgave kan van te voren of op de avond zelf, in teams (3-5 pers.) en individueel.

Allemaal komen, hartstikke leuk! Ook met je dispuut.

Dit lijkt me typisch iets voor het literatuurdispuut inderdaad! Erg leuk, ga kijken of ik er bij kan zijn!

AssessorJoost
Paarshaas schreef:
GSp schreef: Donderdag 22 april De geheimen van de stad Groningen is al eeuwen oud en kent een rijke geschiedenis. Veel van die geschiedenis ligt verborgen in rare namen van steegjes, het stratenpatroon en allerlei andere vanzelfsprekende maar wonderlijke elementen in de oude binnenstad. Vanavond gaat Beno Hofman, televisiemaker en stadshistoricus, met ons op stap, op zoek naar de verborgen geschiedenis van Groningen.

Dit lijkt mij wel een erg leuke activiteit. Willen hier nog meer mensen aan meedoen?

Klinkt super interessant, ga proberen vrij te regelen met werk!
Facgroep geschiedenis, be there!

AssessorJoost
GSp schreef: Dinsdag 20 april Pubquiz In samenwerking met Literair Dispuut Flanor wordt vanavond een pubquiz gehouden. Denk jij veel te weten over verhalen, boeken, schrijvers, sprookjes, legendes of personages? Doe dan mee en strijd voor leuke prijzen en natuurlijk eeuwige roem. Aanvang 20.15 uur. Opgave kan van te voren of op de avond zelf, in teams (3-5 pers.) en individueel.

super lache dispuut, Flanor, zeer open-minded!

Koning Drietand
Dik schreef:
Paarshaas schreef:
GSp schreef: Donderdag 22 april De geheimen van de stad Groningen is al eeuwen oud en kent een rijke geschiedenis. Veel van die geschiedenis ligt verborgen in rare namen van steegjes, het stratenpatroon en allerlei andere vanzelfsprekende maar wonderlijke elementen in de oude binnenstad. Vanavond gaat Beno Hofman, televisiemaker en stadshistoricus, met ons op stap, op zoek naar de verborgen geschiedenis van Groningen.

Dit lijkt mij wel een erg leuke activiteit. Willen hier nog meer mensen aan meedoen?

Klinkt super interessant, ga proberen vrij te regelen met werk!
Facgroep geschiedenis, be there!

Ik heb me alvast opgegeven.

GSp schreef: Dinsdag 20 april Pubquiz In samenwerking met Literair Dispuut Flanor wordt vanavond een pubquiz gehouden. Denk jij veel te weten over verhalen, boeken, schrijvers, sprookjes, legendes of personages? Doe dan mee en strijd voor leuke prijzen en natuurlijk eeuwige roem. Aanvang 20.15 uur. Opgave kan van te voren of op de avond zelf, in teams (3-5 pers.) en individueel. Donderdag 22 april De geheimen van de stad Groningen is al eeuwen oud en kent een rijke geschiedenis. Veel van die geschiedenis ligt verborgen in rare namen van steegjes, het stratenpatroon en allerlei andere vanzelfsprekende maar wonderlijke elementen in de oude binnenstad. Vanavond gaat Beno Hofman, televisiemaker en stadshistoricus, met ons op stap, op zoek naar de verborgen geschiedenis van Groningen. Aanvang 19.00 uur, Kraneweg 33. Opgave noodzakelijk, dit kan tot 22 april, 12.00 uur.

Ze lijken me alletwee leuk :)

Quiz lijkt me ook leuk, samen mama?

Dat lijkt me gezellig dochterlief. Maar ik denk dat we je papa dan ook even moeten vragen, niet?

AssessorJoost
Paarshaas schreef:
Dik schreef:
Paarshaas schreef:
GSp schreef: Donderdag 22 april De geheimen van de stad Groningen is al eeuwen oud en kent een rijke geschiedenis. Veel van die geschiedenis ligt verborgen in rare namen van steegjes, het stratenpatroon en allerlei andere vanzelfsprekende maar wonderlijke elementen in de oude binnenstad. Vanavond gaat Beno Hofman, televisiemaker en stadshistoricus, met ons op stap, op zoek naar de verborgen geschiedenis van Groningen.

Dit lijkt mij wel een erg leuke activiteit. Willen hier nog meer mensen aan meedoen?

Klinkt super interessant, ga proberen vrij te regelen met werk!
Facgroep geschiedenis, be there!

Ik heb me alvast opgegeven.

Heb me ook opgegeven. Nu de rest van FacGroep Geschiedenis nog :)

De wandeling lijkt me ook wel leuk! Vrouwen van de senaat, valt dat te combineren met de damesavond?

Koning Drietand
Dik schreef:
Paarshaas schreef:
Dik schreef:
Paarshaas schreef:
GSp schreef: Donderdag 22 april De geheimen van de stad Groningen is al eeuwen oud en kent een rijke geschiedenis. Veel van die geschiedenis ligt verborgen in rare namen van steegjes, het stratenpatroon en allerlei andere vanzelfsprekende maar wonderlijke elementen in de oude binnenstad. Vanavond gaat Beno Hofman, televisiemaker en stadshistoricus, met ons op stap, op zoek naar de verborgen geschiedenis van Groningen.

Stuur dan even een facgroepmailtje rond.

Het is trouwens prima te combineren met vrouwenavond. Emotioneel doen kan ook in de stad.

Dit lijkt mij wel een erg leuke activiteit. Willen hier nog meer mensen aan meedoen?

Klinkt super interessant, ga proberen vrij te regelen met werk!
Facgroep geschiedenis, be there!

Ik heb me alvast opgegeven.

Heb me ook opgegeven. Nu de rest van FacGroep Geschiedenis nog :)

Ik, Jan-Jaap Beekhuis, wil me graag opgeven voor alle activiteiten. Ik kan m'n lol niet op daar denk ik.

Wie gaan er eigenlijk morgen quizzen?

N.B. Steendam

Ik ben er bij vanavond. Et tu? Ik hoorde btw in de wandelgangen dat er veel mensen komen, = veel gezelligheid.

Dus vanavond allemaal naar de

Pubquiz In samenwerking met Literair Dispuut Flanor wordt vanavond een pubquiz gehouden. Denk jij veel te weten over verhalen, boeken, schrijvers, sprookjes, legendes of personages? Doe dan mee en strijd voor leuke prijzen en natuurlijk eeuwige roem. Aanvang 20.15 uur. Opgave kan van te voren of op de avond zelf, in teams (3-5 pers.) en individueel.

Verplicht voor eerstejaars enzo.

Pauline en ik zoeken nog een paar teamleden voor de pubquiz, Wie wil ons verblijden?

Geziena, Rienk en Hoving bedankt! En de heksen natuurlijk...

AssessorJoost

heeft er nog een gsv team gewonnen met de pubquiz?

Net niet, bovenstaand team had 1 puntje te weinig voor de 1e plaats en werd uiteindelijk 3e. Het andere GSV-team werd 4e.

Koning Drietand
Dik schreef: heeft er nog een gsv team gewonnen met de pubquiz?

Stuur je nog even een facgroep mail voor morgen?