Renske

Hallo allemaal!
Heel leuk en aardig. Ik had een fijne externe harde schijf geregeld voor mn muziek en foto's. Eerst deed ie t, maar nu, als ik em inplug zegt ie:

Hi-speed USB Device plugged into non-Hi-Speed USB hub.
Ik heb op internet gezocht, niks gevonden (ja heleboel gevonden, maar vooral dingen die ik niet snap)
Ik heb mn foutmeldingen al een keer uit gezet, maar nog kan die em niet vinden in 'Deze computer'. En als hij em wel kan vinden klik ik em aan, maar zegtie na een poosje: The semaphore timeout period has expired.
Ik heb geprobeerd de drivers te updaten, maar hij kan geen updates vinden.

Het enige wat ik nog niet heb geprobeerd is dingen in mn BIOS te veranderen. Dit doe ik liever ook niet zelf aangezien ik bang ben dat ik dan zaakjes voorgoed verander.

Oftewel, is er iemand die mijn harde schijf weer aangesloten kan krijgen aan mn computer? (Ja en alle stekkers zitten erin ja) Mijn dank is groot!

Groetjes van mij!!

De eerste melding die je kreeg(Hi-speed USB Device plugged into non-Hi-Speed USB hub) betekent waarschijnlijk dat je computer alleen maar usb 1.1 aansluitingen heeft, en je hardeschijf een 2.0 aansluiting.
Normaal moet dit gewoon met elkaar werken. Wat die tweede foutmelding betekent weet ik ook niet.

Weet je zelf toevallig welke soort usb aansluitingen hebt(oudere computers hebben vaak usb 1.1)?

Als je usb 1.1 hebt zou ik bij een computerwinkel een usb 2.0 kaart kopen. Deze versie is veel sneller en in combinatie met je externe hardeschijf werkt dat veel relaxter.

Ik heb geen idee welke usb-aansluitingen ik heb. Maar mijn computer stamt nog uit het kringloop-tijdperk. Dus ik ga ervanuit dat het een oude computer is. Die usb 2.0 kaart, moet die binnenin gebouwd worden? Of kan die als een extra poort op de oude usb aangesloten worden?

(Overigens, mijn telefoon, heel wat nieuwe dan die externe schijf en mijn computer, doet het wel gewoon op die oude usbpoort.)

Dan heb je nog usb 1.1. Waarmee het ook gewoon moet werken, alleen een stuk langzamer. Die usb 2.0 kaart moet inderdaad ingebouwd worden. Want als je het weer op je oude poort aansluit blijf het 1.1.

Ik dacht dat het allemaal gewoon op elkaar zou moeten kunnen werken. Misschien dan wat langzamer, maar ik krijg em echt helemaal niet aan de praat. Overigens, sinds ik hiermee aan het klooien ben geraakt is mn computer en mn internet minstens drie keer zo traag geworden. Misschien is het tijd voor een herinstallatie van het een en ander aan windows...

Probleem met inbouwen is misschien dat ik een iniminikast heb met niet veel ruimte voor extra's. Maargoed, ik zal er eens naar laten kijken.

Als software voor USB 2.0 heb je Windows XP SP 2 nodig (dus met Service Pack 2). Je kunt bij de eigenschappen van 'Deze computer' zien of je SP 2 hebt. Daar kan het dus ook nog aan liggen

Hm, ik heb een versie uit 2002 van Windows XP. Ik heb dus definately een nieuwe windows nodig? Mijne is namelijk ilililililililigalie

Zolang je geen ServicePack 2 hebt kun je geen USB 2.0 apparaten installeren. Dus je moet je windows misschien even updaten.

Hmkay, nu heb ik dus twee opties, een nieuwe computer kopen (mijne is echt echtecht oud) of een nieuwe windows. Hmm, daar moet hard over worden nagedacht!!

En nu iedereen z'n bedenkwaardige voorstellen mbt windows maar lekker via de mail of telefonisch doen. Oelewappers.

B'vo, er wordt weer gemodereerd!

wel jammer, dat mijn post hiervoor wordt verwijderd:S

bij deze weer een nieuwe

vette onzin, check je post-count maar. je post is alleen verplaatst naar een plekje waar de zon nooit schijnt...

met wie deel ik de eer om daar te staan?

C.A. schreef: vette onzin, check je post-count maar. je post is alleen verplaatst naar een plekje waar de zon nooit schijnt...

haha, wat een prachtige uitspraak. Maar goed bezig webcie!