Machteld

Mijn huisgenote en zijn opzoek naar een andere oplossing voor ons internet en onze telefoonaansluiting. Je hoort vaak aanbiedingen van dat je kunt bellen, internetten en tv kijken via één aanbieder (bijv. versatel). Wie heeft hier ervaring mee, of dingen over gehoord? Of kan iemand mij adviseren wat een goede en niet al te dure oplossing is voor telefonie en internet (bij voorkeur kabel, en anders ADSL zonder data limiet).

Bellen en internetten tegelijk is al wel veel op de markt
kpn.com -->internet plusbellen (is bellen 'savonds en in t weekend gratis, rest normale prijs) en snel internet (34 euro per maand), plus enkele centen telefoonkosten (afh. van hoeveel je op je vaste lijn gaat bellen).

En wat mij 't mooiste lijkt op dit moment (versatel heb ik niet echt onderzocht) is: Wanadoo Family (www.wanadoo.nl ff kijken of t beschkbaar is). Je hebt 't snelste internet dat bestaat (voor zover ik weet, en voor particulieren uiteraard), en gratis bellen naar vaste tel.nrs door heel nederland, voor 27,50 per maand, plus een vereist €9,70 KPN abonnement (dus totaal een kleine 40 E).

Misschien is versatel ook wel leuk (geen idee eigenlijk), of anderen waar ik weinig van weet. Ik ben benieuwd.

Met Versatel heb ik in ieder geval geen goede ervaringen en over Scarlet moet je al helemaal niet praten. Afgrijselijk gewoon.

Carloz schreef: En wat mij 't mooiste lijkt op dit moment (versatel heb ik niet echt onderzocht) is: Wanadoo Family (www.wanadoo.nl ff kijken of t beschkbaar is). Je hebt 't snelste internet dat bestaat (voor zover ik weet, en voor particulieren uiteraard), en gratis bellen naar vaste tel.nrs door heel nederland.

En dat gratis bellen gaat er dus uit. Vanaf februari betaal je gewoon startkosten. Voorlopig verder niets, maar gratis is het iig niet.
Verder zijn de reacties op wanadoo niet bijzonder positief.

Als je vooral mobiel belt, kun je volgens mij het beste een goedkoop internetabonnement aanschaffen (het net, 19,95 geloof ik) en dan nog het belbudgetabbo van kpn (Eur8,nogwat) waarmee je onder de 30 blijft. Niet het snelste internet, maar met 1,5Mbs snel zat voor gewoon internetten en af en toe downloaden (300KB/s)

op kun je alles vergelijken.

Feranderd schreef: Verder zijn de reacties op wanadoo niet bijzonder positief.

Klopt. vooral niet als je het wel hebt, maar niet kunt gebruiken :(

....

@ Erfanderd 1,5 MB/s = 192 Kb/s
Wij hebben hier sinds november Wanadoo (zonder telefonie), zonder problemen. 20 MB/s voor 22,50, plus inderdaad die 8,13 voor de telefoonlijn. Maar als je bij Nipo gaat werken krijg je dat gewoon terug.

Hee JP of KJ of iemand anders, hebben jullie dan toevallig ook een UTP-tang te leen? http://i23.ebayimg.com/01/i/05/17/53/b5_1_b.JPG

Dat plaatje hoeft voor jullie waarschijnlijk niet - maar zo lijkt het alsof ik weet waar ik het over heb... :?

Of post ik hier verkeerd - wil ook wel een nieuw topic openen hoor.

Niks mis met Wanadoo, Ik ben er erg tevreden mee! Lekker snel hoor!!

M'n broer heeft ADSL family (wanadoo dus) (in Alkmaar) en 't werkt daar al een paar maanden prima.

Ik had 't op m'n oude adres aangevraagd (Aquamarijnstr. 497) en daar was 't telefonie gedeelte kennelijk niet direct meegeinstalleerd (was wel aangevraagd maar niet geleverd, en we betalen er ook niet voor). Ik heb ook daar geen klachten gehoord.

Ik weet alleen niet van aanbieders die naast internetten / bellen ook nog televisie aanbieden. Of doet versatel / scarlet dat?

Ok, ik neem mijn uitspraken over wanadoo gedeeltelijk terug, al is lang niet iedereen er tevreden over (zie tweakers.net), maar het bellen is binnenkort iig niet gratis meer ...ff zoeken...

Maar alleen starttarief is nog steeds niet heel veel natuurlijk
@ JP. Is inderdaad rond de 200KB/s

@ Machteld: de meeste abonnementen zijn tegenwoordig zonder datalimiet

Wat leuk al die reacties... wij maken op dit moment gebruik van wannadoo en hebben los een abbonnement bij KPN. Ik ga in ieder geval even informeren naar het bellen bij dat wannadoo abonnement. Ik heb ook wel goede dingen gehoord over @home, maar volgens mij is dat nogal prijzig..

...

Machteld schreef: Wat leuk al die reacties... wij maken op dit moment gebruik van wannadoo en hebben los een abbonnement bij KPN. Ik ga in ieder geval even informeren naar het bellen bij dat wannadoo abonnement. Ik heb ook wel goede dingen gehoord over @home, maar volgens mij is dat nogal prijzig..

Voor zover ik weet heb je bij wanadoo sowiezo nog het abbo van kpn nodig, maar dat weet ik niet zeker.

Voor adsl heb je uiteraard een telefoonlijn nodig, van Kpn welteverstaan, maar die kost je maar 19 euro nogwat per kwartaal.
@home is knetters duur.. 50 euro per m voor trager internet... pure volksverlakkerij!

Ja. €9,70 p/m als je niet belt. Incl. btw.